هیئت بلندپایه طالبان در دیدار با نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان بر آزادسازی سپرده‌های بانکی، لغو تحریم‌‌ها و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشور و غیره تاکید کردند.

به گزارش جماران به نقل از آناتولی،  هیئت بلندپایه طالبان در دیدار با نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان بر آزادسازی سپرده‌های بانکی، لغو تحریم‌‌ها و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشور و غیره تاکید کردند.

 تام وست، نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور افغانستان در دوحه با هیئت بلندپایه طالبان، از جمله امیرخان متقی وزیر امور خارجه و نمایندگان وزارت مالیه و بانک و غیره دیدار و گفتگو کرد.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی دولت طالبان در این زمینه در توئیترش نوشت: نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و هیئت بلندپایه پانزده نفره از نهادهای مختلف دو روز متوالی در دفتر قطر گفتگو کردند.

بلخی افزود: در این نشست راجع به ایجاد اعتماد بین طرفین،، حذف از لیست سیاه و تحریم‌ها، آزادسازی سپرده‌های بانکی افغانستان، حفظ ثبات اقتصادی، مبارزه با مواد مخدر و حقوق‌بشر مذاکره شد.

به گفته او، «امارت اسلامی افغانستان تاکید کرده که ایجاد اعتماد برای برداشتن لیست سیاه و سفید و بازشدن ذخایر بانکی مهم است تا افغان‌ها بتوانند اقتصاد خود را بدون کمک‌های خارجی ایجاد کنند».

سخنگوی دولت طالبان همچنین اظهار داشت: کمک‌های بشردوستانه، سفر رایگان به افغانستان و ارائه خدمات کنسولی به افغان‌ها در سراسر جهان نیز از موضوعات مهمی بود که مورد بحث قرار گرفت.

وی در پایان گفت: این‌که اکثر محدودیت‌ها بر روی بانک‌های افغانستان برداشته و انجام معاملات توسط آنها آسان شده است، یک اتفاق مثبت خوانده شد. همچنین طرفین بر تعامل و تداوم چنین دیدارهایی تفاهم تاکید کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.