به دنبال افزایش درگیری ها در سودان، تا کنون دست کم 50 هزار نفر از خارطوم و دیگر مناطق شاهد نزاع به مناطق امن فرار کرده اند.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم سازمان ملل متحد اعلام کرد که به دنبال افزایش درگیری ها در سودان، تا کنون دست کم 50 هزار نفر از خارطوم و دیگر مناطق شاهد نزاع به مناطق امن فرار کرده اند.

 «اکسل بیشوب»، نماینده کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل در سودان هشدار داد که فرار شهروندان سودانی به مناطق مختلف تبعات منفی به همراه خواهد داشت.

وی گفت که بر اساس گزارش های به دست آمده، حدود 33 هزار سودانی برای یافتن مکان های امن به اردوگاه های مهاجران واقع در منطقه «النیل الابیض»، فرار کرده اند و 5 هزار سودانی به شهر کسلا و 2 هزار نفر دیگر هم به اردوگاه های القضارف پناه برده اند.

این مقام سازمان ملل افزود که از میان 20 هزار نفری که به چاد پناهنده شده اند،، 7 هزار و 500 پناهنده در سودان مقیم بوده اند.

این نماینده افزود بر اساس رصد کمیساریای عالی حدود 14 هزار نفر هم به دولت جنوب سودان گریخته اند و 16 هزار سودانی هم به مصر گریخته اند که بر اساس اعلام مقامات مصری 14 هزار نفر تا کنون رسیده اند.

وی تاکید کرد که تمام این مهاجران خواستار تامین نیازهای اولیه از جمله آب و غذا و بهداشت و درمان بوده و مناطقی که سودانی ها به آن گریخته اند نسبتا امنیت خوبی دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.