جاسیندا آردرن پس از کناره‌گیری از رهبری نیوزلند در اوایل سال جاری، فاش کرد که در حال جایگزینی شرایط سخت و ناهموار سیاست را با یک دوره تأمل آرام در دانشگاه‌های خارج از کشور عوض می‌کند و پاییز امسال تحت دو بورسیه به دانشگاه هاروارد می‌رود.

به گزارش جماران به نقل از سی ان ان بر اساس انتشار اخبار هاروارد،جاسیندا آردرن پاییز امسال تحت دو بورسیه به دانشگاه هاروارد می‌رود.

جاسیندا آردرن پارلمان نیوزلند را برای آخرین بار به عنوان نخست وزیر در ۲۵ ژانویه ۲۰۲۳ در ولینگتون نیوزلند ترک کرد.

داگلاس المندورف، رئیس مدرسه کندی در بیانیه ایى گفت: «جاسیندا آردرن رهبری سیاسی قوی و همدلانه را به جهان نشان داد. او بسیار فراتر از سواحل کشورش احترام به دست آورد، و بینش های مهمی را برای دانشجویان ما به ارمغان خواهد آورد و گفتگوهای حیاتی در مورد انتخاب های سیاست عمومی پیش روی رهبران در همه سطوح ایجاد خواهد کرد.

اوکلند، نیوزیلند - 17 اکتبر: جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند، سخنرانی پیروزی خود را پس از انتخاب مجدد در یک پیروزی قاطع تاریخی در 17 اکتبر 2020 در اوکلند، نیوزلند ایراد می کند. رای دهندگان امروز برای انتخاب پنجاه و سومین پارلمان نیوزلند به پای صندوق های رای می روند. انتخابات عمومی 2020 نیوزیلند در ابتدا قرار بود روز شنبه 19 سپتامبر برگزار شود اما به دلیل ظهور مجدد COVID-19 در جامعه به تعویق افتاد.

آردرن در بیانیه‌ای گفت: «بسیار مفتخر  هستم که به عنوان یک همکار به دانشگاه هاروارد می‌پیوندم – نه تنها این فرصت را به من می‌دهد تا تجربیاتم را با دیگران به اشتراک بگذارم، بلکه به من فرصتی برای یادگیری می‌دهد.» "به عنوان رهبران، اغلب زمان بسیار کمی برای تفکر وجود دارد، اما اگر بخواهیم به درستی از نسل بعدی رهبران حمایت کنیم، تأمل بسیار مهم است."

در همان زمان، آردرن یک بورس تحصیلی جداگانه را در مرکز اینترنت و جامعه برکمن کلاین در دانشکده حقوق هاروارد تکمیل کرد، جایی که او در حال مطالعه روش‌های حاوی محتوای افراطی آنلاین خواهد بود.

در یک پست اینستاگرامی در روز چهارشنبه، آردن گفت که "به تدریس و یادگیری" مشغول هستم.

او افزود که هاروارد شریک مهمی در کار او برای فراخوان کرایست چرچ بوده است - ابتکاری که او در سال 2019 برای مقابله با محتوای تروریستی و خشونت آمیز افراطی آنلاین، دو ماه پس از حمله تروریستی کرایست چرچ که منجر به کشته شدن 51 نفر در دو مسجد شد، کمک کرد. مهاجم این حادثه را به صورت زنده پخش کرده بود و پیش از آن بیانیه ای را به صورت آنلاین منتشر کرده بود.

آردرن گفت که برای یک ترم از آنجا می رود و انتخابات عمومی نیوزیلند را از دست می دهد، اما در پایان دوره کمک هزینه تحصیلی برمی گردد. او نوشت:«بالاخره نیوزلند خانه است!» .

زمانی که آردرن در سال 2017 در سن 37 سالگی نخست وزیر این کشور شد، او سومین رهبر زن نیوزیلند و یکی از جوان ترین رهبران جهان بود. در عرض یک سال، او تنها دومین رهبر جهان بود که در مقام ریاست جمهوری به دنیا آمد.

دوران قدرت او با بحران های متعددی از جمله حمله کرایست چرچ، انفجار آتشفشانی مرگبار و یک بیماری همه گیر جهانی تعریف شد.

او به سرعت به یک نماد جهانی مترقی تبدیل شد و به خاطر همدلی‌اش در هنگام هدایت نیوزلند از طریق این بحران‌ها و به خاطر بردن دختر بچه‌اش به مجمع عمومی سازمان ملل یاد شد.

با این حال، در خانه محبوبیت او در میان افزایش هزینه های زندگی، کمبود مسکن و اضطراب اقتصادی کاهش یافت. و او با تظاهرات خشونت آمیز ضد قرنطینه در ولینگتون، پایتخت، با تهدید علیه او مواجه شد.

آردرن در ماه ژانویه استعفای شوکه کننده خود را اعلام کرد و گفت که دیگر سوخت کافی در مخزن برای شرکت در انتخابات ندارد.

او آخرین خداحافظی خود را در اوایل این ماه با یک سخنرانی احساسی در پارلمان انجام داد و خطاب به همه آدم‌های غمگین، گریه‌کنندگان، بغل‌کنندگان، مادران و مورمون‌های سابق جهان تاکید کرد: «شما می‌توانید همه این چیزها باشید. و نه تنها می توانید اینجا باشید. شما می توانید رهبری کنید فقط شبیه من."

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.