درگیری میان نیروهای مسلح ارتش که امروز صبح آغاز شد از پایتخت به شهرهای مختلف این کشور کشیده است.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، درگیری میان نیروهای ارتش و نیروهای «واکنش سریع» که از امروز صبح در مناطق جنوبی خارطوم آغاز شد به مناطق و ایالت های مختلف این کشور کشیده شده است. 

در جدیدترین تحولات نیروهای واکنش سریع اعلام کرد که شماری از مراکز نظامی را در «الفاشر» از جمله فرودگاه الفاشر در غرب پایتخت را به کنترل خود در آوردند.

در همین حال، درگیری میان ارتش و نیروهای واکنش شریع در منطقه فرودگاه در «نیالا»در جنوب دارفور در غرب سودان نیز به وقوع پیوسته است.

برخی منابع پزشکی نیز گفتند که در جریان درگیری در شهرهای خارطوم و الابیض 3 غیرنظامی جان خود را از دست دادند و ده ها نفر زخمی شدند.

در این بین درگیری در نزدیکی مقر اقامت «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش و مقر«محمد حمدان دقلو» با استفاده از انواع و اقسام تسلیحات با شدت ادامه دارد.

همچنین درگیری در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری و مقر فرماندهی کل ارتش در مرکز خارطوم بار دیگر از سر گرفته شده است.درگیری ها در مناطق مختلف پایتخت از جمله مناطق جنوبی همچنان ادامه دارد. در نزدیکی مدیریت نیروی هوایی در جنوب خارطوم نیز درگیری ها با شدت ادامه دارد.

در همین حال مصر و عربستان پروازهای خود را از و به سمت فرودگاه خارطوم متوقف کردند.

در تحولی دیگر، عبدالفتاح البرهان به الجزیره گفت که نیروهای واکنش سریع در ابتدا به مقرهای ارتش حمله کردند و وی با حمله این نیروها به منزلش در ساعت نه صبح غافلگیر شده است.

وی تأکید کرد که نیروهای واکنش سریع از طریق سالن حج و عمره به فرودگاه خارطوم نفوذ کردند و شماری از هواپیماهای ارتش را آتش زدند و نیروهای ارتش با آنها درگیر شدند. وی تأکید کرد که همه مراکز راهبری از جمله مقر فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح و کاخ ریاست جمهوری در کنترل ارتش است.

البرهان تهدید کرد که در صورت ادامه درگیری ها نیروهای ارتش  را از همه مناطق سودان به خارطوم پایتخت فرا می خواند.

در مقابل، حمدیتی گفت که البرهان ما را وادار به جنگ کرد و سرنوشت نبردها طی روزهای آینده مشخص می شود.

فرمانده نیروهای واکنش سریع گفت: من متأسفم که فرزندان ملت مان با هم درگیر شدند ولی البرهان فرمانده جنایتکار ارتش ما را وادار به این جنگ کرد.

وی در گفت و گو با الجزیره گفت که اوضاع نیروهای واکنش سریع خوب است و بر همه مقرها و مراکز سیطره دارد و نبردها در روزهای آینده یکسره می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.