دولت عراق در این بیانیه تأکید کرد که در صورت تکرار این تجاوزها موضع گیری قاطع تری برای جلوگیری از تکرار آنها اتخاذ می کند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، ریاست جمهوری عراق امروز شنبه حمله ترکیه به فرودگاه بین المللی سلیمانیه را محکوم کرد و از دولت این کشور خواست که مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و عذرخواهی کند.

  ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه ای تأکید کرد: عملیات نظامی ترکیه علیه اقلیم کردستان تکرار شده و آخرین اقدام ترکیه  بمباران فرودگاه  غیرنظامی سلیمانیه است و ما این تجاوزهای آشکار به عراق و حاکمیتش را  محکوم می کنیم. ما تأکید می کنیم که  هیچ توجیه قانونی وجود ندارد که به نیروهای ترکیه اجازه دهد شیوه خود برای ترساندن  غیرنظامیان بی گناه به بهانه وجود نیروهای مخالفش در اراضی عراق ادامه دهد.

در بیانیه دولت عراق بغداد از آنکارا خواسته است که مسئولیت اقدام خود را به عهده بگیرد و رسما عذرخواهی کرده و تجاوزات خود را متوقف کند و مشکلات داخلی خود را از طریق مذاکرات با طرف های مربوطه حل کند.

دولت عراق در این بیانیه تأکید کرد که در صورت تکرار این تجاوزها موضع گیری قاطع تری برای جلوگیری از تکرار آنها اتخاذ می کند.

د ر همین حال، برخی منابع خبری از وقوع انفجار در مجاورت فرودگاه سلیمانیه عراق با هدف ترور «مظلوم عبدی» فرمانده شبنه نظامیان قسد خبر داده‌اند.

شبکه خبری«روداو» از وقوع انفجار در مجاورت فرودگاه بین‌المللی سلیمانیه خبر داده اما نوشته این انفجار هیچ تلفاتی نداشته است.

رسانه‌های عراقی به نقل از منابعی در این فرودگاه نوشته‌اند که علی‌رغم این انفجار پروازها در این فرودگاه به صورت معمول انجام می‌شوند.

خبرنگار روداو در منطقه کرستان عراق به نقل از منابع محلی مدعی شده که این انفجار بر اثر حمله راکتی اتفاق افتاده است.

این اتفاق بعد از آن رخ داد که ترکیه حریم هوایی خودش را به روی هواپیماهایی که از این فرودگاه پرواز می‌کنند یا در آن فرود می‌آیند بست. ترکیه دلیل این تصمیم را افزایش حضور شبه‌نظامیان پ.ک.ک در این فرودگاه عنوان کرده است.

برخی خبرنگاران مدعی شده‌اند که این حمله همزمان با اتمام دیدار «مظلوم عبدی» فرمانده نظامی کرد نیروهای دموکراتیک سوریه موسوم به «قسد» با فرماندهان ائتلاف آمریکا در یک پایگاه نظامی در نزدیکی این فرودگاه به وسیله پهپادهای ناشناس انجام شده است.

برخی از خبرنگاران هم مدعی شده‌اند که هدف این حمله پهپادی ترور مظلوم عبدی بوده اما او از آن جان به در برده است.

تصاویر منتشرشده در فضای مجازی برخاستن دود از پایگاهی در نزدیکی این فرودگاه را نشان داده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
کلمات کلیدی ترکیه و عراق uvhr
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.