تعدی نیروهای اشغالگر به نمازگزاران در مسجد الاقصی خشم مسلمانان را برانگیخت.

به گزارش جماران، حمله نیروهای اشغالگر به مسجد الاقصی و تعدی به نمازگزاران فلسطینی باعث خشم کشورهای اسلامی شده است. همچنین مقاومت  در نوار غزه در واکنش به این اقدام تجاوزکارانه شهرک های یهودی نشین را موشک باران کرد.

نیروهای رژیم صهیونیستی، بامداد امروز ،چهارشنبه، صدها شهروند فلسطینی را در مسجدالاقصی سرکوب و بازداشت کردند.

 وکیل مرکز اطلاع‌رسانی وادی حلوه- قدس اشغالی، با اعلام یورش نظامیان اشغالگر به مسجدالاقصی در بامداد امروز، تصریح کرد: تا این لحظه حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ شهروند فلسطینی بازداشت، و با اتوبوس به مرکز "عطروت" منتقل شدند تا در آنجا مورد بازجویی و تحقیق قرار بگیرند.

فلسطین اشغالی مسجد الاقصی

او افزود: طبق بررسی‌های اولیه، تمام بازداشت‌شدگان به صورت مشروط آزاد خواهند شد که مهم‌ترین شروط، فاصله گرفتن از بخش قدیمی قدس و مسجدالاقصی است.

خضر شاهین خبرنگار العالم در قدس نیز گزارش داد، ده‌ها تن از نمازگزاران و اعتکاف‌کنندگان فلسطینی، بامداد امروز توسط نیروهای اشغالگر اسرائیلی در مصلای القبلی در مسجد الاقصی و همچنین صحن‌های آن مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. از سوی دیگر، هلال احمر فلسطین گزارش داد که رژیم صهیونیستی مانع از حضور کادر پزشکی در داخل مسجد الاقصی می شود.

پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۴۰۰ فلسطینی را در داخل مصلای القبلی در مسجدالاقصی بازداشت کرده است.

همزمان گروه‌های فلسطینی برای مقابله با این یورش فراخوان داده‌اند.

عربستان یورش ارتش رژیم صهیونیستی به مسجد‌الاقصی در ماه رمضان را محکوم کرد

وزارت خارجه عربستان اعلام کرد اقدامات موهن رژیم صهیونیستی ناقض اصول و هنجارهای بین‌المللی در مورد احترام به مقدسات دینی است.

بنابر گزارش وب‌سایت عرب نیوز، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی گزارش داد، وزارت امور خارجه عربستان یورش ارتش رژیم صهیونیستی به مسجد‌الاقصی در بیت‌المقدس، حمله به نمازگزاران و دستگیری چند نفر در روز چهارشنبه را محکوم کرد.

ریاض با محکوم کردن یورش آشکار به محوطه مسجد‌الاقصی، اعلام کرد این اقدامات تلاش‌ها برای حصول صلح را تضعیف می‌کند و بر موضع قاطع خود در حمایت از همه تلاش‌ها با هدف پایان بخشیدن به اشغالگری و دستیابی به راه‌حلی عادلانه و جامع برای آرمان فلسطین تاکید کرد.

در بیانیه وزارت خارجه عربستان سعودی آمده است: «این گونه اقدامات ناقض اصول و هنجارهای بین‌المللی در مورد احترام به مقدسات دینی است.»

پلیس رژیم صهیونیستی بامداد امروز ( چهارشنبه) به ده‌ها نمازگزار در محوطه مسجد‌الاقصی در بیت‌المقدس حمله کرد. این حادثه اعتراضات گسترده‌ای را در سراسر کرانه باختری اشغالی به همراه داشت. در همین حال ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده که پس از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرهای جنوبی، 9 موشک از غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک شده است.

اردن و مصر که هر دو در تلاش‌های اخیر مورد حمایت آمریکا برای تنش‌زدایی میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها مشارکت داشتند، بیانیه‌های جداگانه‌ای در محکومیت این حمله صادر کردند.

حمله شدید اللحن مصر به اشغالگران

دولت مصر حمله پلیس اسرایل به مسجد الاقصی و تجاوز آشکار به نمازگزاران و اعتکاف کنندگان فلسطینی که در میان آنها زنان فلسطینی نیز بودند را به شدت محکوم کرد.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت خارجه مصر بامداد امروز با صدور بیانیه ای تأکید کرد که این صحنه های شنیع و منزجرکننده و تعدی های مکرر اسرائیل به حرمت مکان های مقدس باعث تحریک احساسات و خشم ملت فلسطین و همه ملت های اسلامی و تمام کسانی در جهان می شود که وجدان بیدار دارند.

مصر از دولت اشغالگر خواست که فورا این تجاوزات که باعث وحشت نمازگزارانی می شود که خانه خدا را مکانی امن در ماه مبارک رمضان می دانند، متوقف کند.

دولت مصر همچنین دولت اشغالگر را مسئول این تنش خطرناک دانست.

 

حملات موشکی گروه‌های مقاومت به شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه 

در پی حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به معتکفان داخل مسجد الاقصی، گروه‌های مقاومت شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه را با راکت هدف حمله قرار دادند.

صدای آژیر خطر در تمامی شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه به صدا در آمده است و دست کم یک راکت به نزدیکی یک کارخانه در شهرک صهیونیستی سدیروت برخورد کرده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که نیروهای مقاومت اقدام به تیراندازی به سوی پادگان صهیونیستی عوفر در جنوب رام الله کرده اند.

این رسانه‌ها همچنین اعلام کردند که دست کم یک نظامی اسرائیلی در پی تیراندازی در نزدیکی بیت آمر در شمال الخلیل مجروح شده است.

منابع صهیونیستی اعلام کردند که دست کم 10 راکت از نوار غزه به سوی شهرک‌های اطراف شلیک شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.