از ساکنان بزرگترین شهر نیوزیلند خواسته شد تا خود را برای تأثیر طوفانی که شبانه جزیره نورفولک استرالیا را درنوردیده است، آماده کنند.

به گزارش جماران به نقل از سی ان ان مقام مدیریت اضطراری  استرالیا گفت که گابریل که از یک طوفان رده 2 به یک سیستم کم فشار نیمه گرمسیری تنزل یافته است، از جزیره نورفولک عبور کرد.

اکنون تمرکز  نیوزلند، در 1460 کیلومتری (910 مایل) جنوب، جایی که پیش‌بینی‌کننده هواشناسی کشور درباره تأثیر طوفان از روز یکشنبه هشدار داد، معطوف شده است. ماه گذشته بزرگترین شهر نیوزلند، اوکلند، تحت تاثیر بارندگی بی سابقه ای قرار گرفت که باعث سیل و کشته شدن چهار نفر شد.

جورجینا گریفیث، سخنگوی هواشناسی، گفت که این شهر 1.6 میلیون نفری در نوبت بارش باران شدید، بادهای شدید و طوفان بود.

او به خبرنگاران گفت: اگر تا روز سه شنبه تحت تأثیر قرار نگرفتید، فریب نخورید.

به گفته مت سرویس، باد و باران " در سراسر شمال نیوزیلند شروع به گسترش کردند"،  وزش باد با سرعت 133 کیلومتر در ساعت (83 مایل در ساعت) در طول شب در جزیره شمالی این کشور گزارش شد.

مدیریت اضطراری اوکلند هشدار داد که احتمالاً یکشنبه شب شهر با بادهای شدید برخورد خواهد کرد که از دوشنبه تا 140 کیلومتر در ساعت (90 مایل در ساعت) یا بیشتر خواهد بود.

با آمدن گابریل، ایر نیوزلند اعلام کرد که چندین پرواز بین‌المللی طولانی مدت در روز دوشنبه و همچنین پروازهای جزیره تاسمان و اقیانوس آرام و خدمات داخلی در داخل و خارج از اوکلند را لغو می‌کند.

دفتر شهردار وین براون از ساکنان خواست که خود را آماده کنند، از جمله با بستن اقلام شل در فضای باز و اطمینان از پاکسازی خانه ها از آوار.

به گفته هواشناسی، طوفان بعد از ظهر یکشنبه پس از دور شدن از جزیره نورفولک، در نزدیکی کیپ رینگا در انتهای شمالی جزیره شمالی قرار داشت.

در جزیره نورفولک، که کمی بیش از 34 کیلومتر مربع (13 مایل مربع) در اقیانوس آرام بین کالدونیای جدید و نیوزیلند را پوشش می دهد، مقامات گفتند که در حال پاکسازی آوارها و درختان از جاده ها و احیای برق قطع شده در اثر طوفان هستند.

مدیریت اضطراری جزیره نورفولک گفت: "هنوز پاکسازی قابل توجهی وجود دارد که باید انجام شود و ممکن است مدتی طول بکشد تا خدماتی مانند برق بازیابی شود."

مدیریت اضطراری گفت که تقریباً 2000 نفر از ساکنان آن جزیره، که برخی از آنها از دریانوردان بریتانیایی هستند که در قرن هجدهم در HMS Bounty شورش کردند، با عبور از طوفان "بسیار خوش شانس" بودند، زیرا بادها کاهش یافتند و وضعیت کاملاً واضح اعلام شد.
230211233116-02-nz-storm-prep-021223

به گزارش دویچه وله،  نخست وزیر نیوزلند به مردم هشدار داده است که برای وزش باد شدید و بارندگی شدید آماده شوند. این طوفان در حال حاضر خسارت هایی را به قلمرو کوچک استرالیایی جزیره نورفولک وارد کرده است.

مقامات نیوزلند روز یکشنبه به ساکنان هشدار دادند که با نزدیک شدن طوفان گابریل،برای  طرح تخلیه آماده شوند.

وزش بادهایی با سرعت 130 کیلومتر در ساعت (60 مایل در ساعت) عصر یکشنبه به جزیره شمالی خواهد رسید. همچنین انتظار می‌رود این طوفان حدود 250 میلی‌متر (10 اینچ) باران را بارور کند.

کریس هیپکینز، نخست وزیر جدید این کشور گفت: «پیام اصلی ما به مردم سراسر کشور این است که لطفاً هشدار هوای شدید را جدی بگیرند و از آمادگی خود مطمئن شوند.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.