در حمله مسلحانه به یک پاسگاه امنیتی در شهر اسماعیلیه در شمال شرق قاهره 3 نیروی پلیس جان باخته و 4 تن زخمی شدند.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره  منابع امنیتی خبر دادند که دو خودرو به این پاسگاه امنیتی که در ورودی یک شهرک مسکونی قرار داشته نزدیک شده و دو فرد مسلح از خودرو پیاده شده و به سمت نیروهای امنیتی آتش گشوده‌اند.

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس نیز به سمت مهاجمان تیراندازی کردند که طی آن یکی از مهاجمان کشته و دیگری زخمی شده هرچند توانسته فرار کند.

خبرگزاری «رویترز» نیز به نقل از منابعی در وزارت کشور مصر و مدیریت امنیت منطقه اسماعیلیه تأکید کرد که دو فرد مسلح سوار بر موتورسیکلت به سمت پاسگاه پلیس تیراندازی کردند که طی آن دو نیروی پلیس و یک غیر نظامی جان خود را از دست دادند و 2 پلیس نیز زخمی شدند.

در پی آن، روزنامه‌های الاهرام و اخبار الیوم که هردو دولتی هستند تأکید کردند که دستگاه‌های امنیتی توانستند یک «حمله تروریستی» به یک پاسگاه در استان اسماعیلیه را خنثی کنند و یکی از مهاجمان در صحنه به دست نیروهای امنیتی کشته شده است.

این دو روزنامه تصاویر یکی از مهاجمان را که کشته شده نیز منتشر کردند.

همزمان رسانه‌های مصری تأکید کردند که تدابیر امنیتی در منطقه تشدید شده است.

منابع امنیتی مصری به «فرانس پرس» گفته‌اند که این حمله احتمالا اقدامی تروریستی و اولین حمله از این دست در مصر، به جز منطقه شمال سینا، پس از سال‌ها بوده است.

شایان ذکر است ماه می گذشته نیز در پی حمله تروریست‌ها به نیروهای نظامی مصری در غرب شبه جزیره سینا، ۱۱ تن از آنها کشته شدند.

نظامیان مصری به ویژه در شبه‌جزیره سینا در سال‌های اخیر بارها هدف حملات گروه‌های تروریستی قرار گرفته‌اند.

تکفیری‌ها به دنبال شکست در برخی از کشورهای منطقه مانند سوریه و عراق در سال‌های اخیر به دیگر کشورهای منطقه از جمله شمال آفریقا فرار کرده و موجب ناامن شدن این کشورها شده‌اند.

فعالیت گروه‌های تروریستی در سینای شمالی متمرکز است اما این گروه‌ها گاهی حملاتی را در مرکز و جنوب سینا و یا دیگر شهرهای مصر نیز انجام می‌دهند.

گروه موسوم به «انصار بیت‌المقدس» خطرناک‌ترین گروه‌ افراطی در شبه جزیره سینا است که پس از بیعت با گروه تروریستی «داعش»، نام خود را به «ولایت سینا» تغییر داده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.