دایانا ساری، نامزد سنای نیویورک، گفت که ایالات متحده تمایل شهروندان خود را برای حفظ روابط خوب با روسیه و چین پنهان می کند.

به گزارش جماران او توضیح داد که واشنگتن نمی‌خواهد تمایل مردم به حفظ روابط خوب با روسیه، چین و کل جهان را نشان دهد و رسانه‌ها را کنترل می‌کند تا دستور کار خود را که بر اساس دیدگاه خود و تصویری که ایجاد کرده است حفظ کند.

ساری در نشست خبری افزود: تعداد زیاد رای دهندگان و نتایج ناگهانی رای گیری در تایوان دلیل روشنی بر عدم تمایل شهروندان به جنگ با چین است.

در 27 نوامبر، تایوان انتخاباتی برای شهرداران شهر، رؤسای شهرستان‌ها، معاونان شوراهای شهر و شهرستان، روسای روستاها و دهکده‌ها، روسای شهرستان‌های کوچک و رؤسا و نمایندگان مردم برگزار کرد که نزدیک به 11000 پست بین مقامات در سطوح مختلف توزیع شد.

به گفته کمیسیون مرکزی انتخابات در جزیره تایوان، حزب حاکم دموکراتیک مترقی که نزدیکی با پکن را رد کرده و خواستار استقلال این جزیره است، شکست خورده است.

قابل ذکر است که روابط بین تایپه و پکن در سال 2008 و پس از به قدرت رسیدن حزب کومینتانگ طرفدار پکن به رهبری ما یینگ جئو که به شدت مورد انتقاد مخالفان قرار گرفت، شاهد چرخش خوبی بود.

با وجود عدم پیشرفت سیاسی قابل توجه، تعدادی توافقنامه اقتصادی مهم در زمینه گردشگری و تجارت بین دو طرف در دوران ما یینگ جئو امضا شد و سپس پکن دو پاندا را به تایپه هدیه داد تا گرمی روابط بین دو طرف را جشن بگیرد.

پس از روی کار آمدن تسای اینگ ون به عنوان رئیس جمهور تایوان در سال 2016، موضوع استقلال تایوان از چین دوباره مطرح شد.

شی جین پینگ رئیس جمهور چین نیز به نوبه خود گفت که پکن هیچ معیاری برای استقلال تایوان نخواهد پذیرفت.

و در سال 2020، حزب حاکم دموکراتیک مترقی مخالف چین در تایوان، به رهبری تسای اینگ ون، یک دوره جدید را به دست آورد که تا سال 2024 ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.