رئیس جمهور فرانسه امروز چهارشنبه تأکید کرد که اوکراین برای پایان دادن به جنگ با روسیه باید با مسکو مذاکره کند.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه امروز چهارشنبه تأکید کرد که اوکراین برای پایان دادن به جنگ با روسیه باید با مسکو مذاکره کند.

ماکرون در جریان سفر به رومانی و مولداوی گفت که رئیس جمهور اوکراین و مسئولان اوکراینی باید با روسیه مذاکره کنند.

دو منبع دیپلماتیک  نیز گفتند که ماکرون روز سه شنبه وارد رومانی شد و هدف از این دیدار سفر به شاخه جنوبی ناتو از جمله مولداوی است و قرار است بعد از آن به کی یف سفر کند  و احتمالا سفر وی به کی یف روز پنجشنبه صورت گیرد. همچنین قرار است در سفر به کی یف اولاف شولتس صدر اعظم آلمان و ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا ماکرون را همراهی کنند.

 

دیگر تحولات

 

پنتاگون: هدف آمریکا آسیب رساندن به روسیه است نه تغییر نظام!

وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که ایالات متحده هدفش تغییر نظام روسیه نیست، بلکه به دلیل عملیاتش در اوکراین، به آن آسیب وارد می‌کند.

کالین کال معاون سیاسی وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه در کنفرانسی که به امنیت ملی آمریکا اختصاص داشت ادعا کرد که «هدف ما تغییر رژیم در روسیه نیست. هدف مهمتر از همه این است که از توانایی‌های دفاعی اوکراین اطمینان حاصل کنیم».

وی با تأکید بر اینکه آمریکا به دنبال آسیب رساندن به روسیه است، خاطرنشان کرد: «تحریم‌هایی که ما علیه روسیه اعمال کرده‌ایم، طبق برآوردهای محافظه‌کارانه منجر به کوچک شدن 10 درصدی اقتصاد روسیه در سال جاری خواهد شد».

کالین کال افزود: «این امر روسیه را از نظر رشد اقتصادی 15 سال عقب می‌اندازد و تحریم‌ها تازه شروع به تأثیرگذاری کرده‌اند».

معاون سیاسی وزیر دفاع آمریکا تأکید کرد که این اقدامات «به دلیل هژمونی آمریکا بر سیستم مالی جهانی ممکن شد».

 

سازمان ملل: وضعیت در دونتسک اوکراین به شدت متشنج است

سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد وضعیت در دونتسک اوکراین به شدت متشنج است.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: تشدید خصومت ها از هفته گذشته تلفات زیادی را بر غیرنظامیان از جمله امدادگران ساکن در این شهر وارد کرده است.

وی تصریح کرد: تنها در ۲۴ ساعت گذشته، غیرنظامیان از جمله کودکان در این منطقه کشته یا زخمی شده اند. همچنین به بیمارستان ها از جمله یک بیمارستان زایمان در دونتسک حمله شده است.

سخنگوی سازمان ملل اضافه کرد: متاسفانه حمله اخیر به بیمارستان ها پدیده جدیدی در این جنگ نیست. سازمان بهداشت جهانی می‌گوید که از آغاز جنگ در اوکراین، حداقل ۲۹۵ حمله به مراکز بهداشتی در سراسر اوکراین صورت گرفته و آمار واقعی متاسفانه و احتمالا بسیار بیشتر است.

دوجاریک ادامه داد: در دونتسک، زیرساخت‌های حیاتی از جمله خانه‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها و بازارها در طول هفته گذشته در سراسر استان آسیب دیده اند. این امر زندگی را برای افراد محلی که با کمبود شدید آب نیز مواجه هستند و گاهی اوقات به دلیل درگیری نمی توانند روزهای متوالی خانه خود را ترک کنند، تقریبا غیرقابل تحمل کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

اکنون جنگ اوکراین وارد چهارمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

 

 

ناتو: اوکراین نیازمند تسلیحات سنگین بیشتری است

دبیر کل ناتو روز سه شنبه گفت که اوکراین نیازمند تسلیحات سنگین بیشتری در جنگ با روسیه است.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو روز سه شنبه گفت که اوکراین در جنگ خود با روسیه نیازمند تسلیحات سنگین بیشتری است.

رئیس جمهور اوکراین نیز روز سه شنبه گفت که ارتش اوکراین برای مقابله با نیروهای مسلح روسیه به سلاح‌‌های دور برد نیاز دارد.

«ولودیمیر زلنسکی» در نشست برخط به خبرنگاران دانمارکی گفت: «ارتش اوکراین مهمات و سلاح کافی دارد، اما به سلاح های دوربرد بیشتری نیاز دارد.»

زلنسکی گفت: «ما به اندازه کافی سلاح داریم. چیزی که به اندازه کافی نداریم، سلاح‌هایی است که واقعاً تجهیزات ارتش روسیه را هدف قرار دهد و برتری آن‌ها را کاهش دهد.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.