رئیس جمهور سابق فرانسه با دفاع از دخالت نظامی فرانسه در عراق و سوریه گفت که بزرگترین قربانیان تروریسم مسلمانان هستند.

به گزارش جماران به نقل از گاردین، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور سابق فرانسه، گفت که مقامات برای جلوگیری از حملات به این کشور،  هر کاری که می‌توانستند انجام دادند از جمله حملات نظامی به اردوگاه‌های آموزشی جهادگران در سوریه و عراق.

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور سابق فرانسه،  امروز پنجشنبه در دادگاه حاضر شد تا در بزرگترین دادگاه جنایی فرانسه در مورد حملات گروه داعش در 13 نوامبر 2015 که  منجر به کشته شدن 130 نفر و زخمی شدن 400 نفر  در حملات انتحاری و تیراندازی های دسته جمعی درپایتخت 130 فرانسه شد پاسخگو باشد.

اولاند به دادگاه اطمینان داد که «دولت اطلاعاتی ندارد که بتواند حملات تروریستی ۲۰۱۵ پاریس را متوقف کند» وی افزود: «اگر کوچک‌ترین شکی در مورد کاری که ما انجام دادیم داشتید، به شما می‌گفتم متاسفم و عفو می‌خواهم... اما این روش من نیست، من درد و رنج قربانیان را درک می کنم و سعی می کنم در پاسخ هایم به دادگاه تاکید کنم که همه چیز همانطور که باید انجام شد.

اولاند با تاکید بر اینکه سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه تمام توان خود را برای شناسایی و خنثی کردن تهدیدات انجام دادند، خاطرنشان کرد:مقامات فرانسوی از ماه‌ها قبل می‌دانستند که کشور می‌تواند هدف قرار گیرد و مشخص بود که عناصر داعش در لباس پناهجویان وارد کشور می‌شوند،اما نمی دانستیم کجا، کی و چگونه به ما ضربه می زنند.

رئیس‌جمهور سابق فرانسه، گفت که معتقد نیست حمله کنندگان به دلیل مداخله نظامی فرانسه به فرانسه حمله کردند، این حمله به خاطر اقدامات ما در خارج نیست بلکه به دلیل شیوه زندگی ما در داخل است، اولاند تاکید کرد که دموکراسی همیشه وجود خواهد داشت،قوی تر از بربریت. 

اولاند تاکید کرد که با توجه به اینکه "بزرگترین قربانیان تروریسم مسلمانان هستند"، قاطعانه از مداخله نظامی فرانسه در عراق و سوریه در سال های 2014 و 2015 حمایت می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.