صدر اعظم قدرتمند آلمان در حالی سیاست را کنار می گذارد که به گفته وی اتحادیه اروپا در وضعیت نگران کننده ای است.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه،«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان که خود را برای ترک صحنه سیاست آماده می کند، نگرانی خود را برای آینده اتحادیه اروپا ابراز کرد.

مرکل در جریان آخرین نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل که در آن شرکت می کند، گفت: اکنون در حالی این اتحادیه اروپا را ترک می کنم که در وضع نگران کننده ای به سر می برد.

مرکل درباره مشکلات بزرگی که اتحایه اروپا با آنها رو به روست سخن گفت و تأکید کرد که دولت قانون، مهاجرت و اقتصاد مشکلات بزرگ اتحادیه اروپاست.

صدر اعظم آلمان همچنین گفت:بحران های زیادی را پشت سر گذاشتیم اما زنجیره ای از مشکلات وجود دارند که هنوز حل نشده اند.

 

تردید غرب درباره مزایای اتحادیه اروپا

خوانندگان روزنامه انگلیسی دیلی اکسپرس به بحران شدید سیاسی در اتحادیه اروپا اذعان کردند.

 خوانندگان روزنامه انگلیسی دیلی اکسپرس از مشکلات سیاسی و سازمانی پیش آمده در اتحادیه اروپا گفتند و در مورد مزایای این اتحادیه برای کشورهای عضو ابراز تردید کردند.

به طور ویژه، بسیاری از ناسازگاری سیاست سوخت بروکسل، که بسیاری از کارشناسان و سیاستمداران اروپایی، روسیه را مقصر پیامدهای آن می دانند‌، خشمگین هستند.

فردی با نام کاربری "RufflesTheGuineaPig" می‌نویسد: اتحادیه اروپا برای جلب رضایت آمریکایی ها تأمین گاز را به تأخیر انداخته و نیمی از اروپا را ورشکسته کرده است.

کاربری با نام "Mikey012" نوشت: مشکل روسیه نیست. مقصر اتحادیه اروپا است، زیرا آنها باید قبل از راه اندازی خط لوله باید تأییدیه بالاترین دادگاه اروپا را دریافت می‌کردند.

کاربر "grumpy old" می‌نویسد: این تقسیم به شمال و جنوب بزرگترین مشکل اتحادیه اروپا است. آنها اصرار دارند که با اعضا یکسان رفتار شود، اما این طور نیست. هرکس نسبت به دیگری چیزهای متفاوتی نیاز دارد و چیزهای متفاوتی می خواهد. لهستان و مجارستان را ببینید. یک رفتار برای همه مناسب نیست، اینها کشورهای جداگانه هستند. البته بین شمال و جنوب شکاف ایجاد خواهد شد. کشورهای جنوبی تمایل بیشتری به برق برای گرمایش نسبت به شمال دارند. یک قانون در مورد همه صدق نمی کند.

"Chewy Louie" نوشت: به طور خلاصه، سلسله مراتب اتحادیه اروپا به عدم توافق بر سر یک سیاست مشترک برای مبارزه با بحران انرژی رسیده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.