یکی از دوستان و مشاوران سابق ترامپ به اتهام توطئه علیه کشورش بازداشت شد.

 

به گزارش جماران به نقل از پولتیکو، «تام باراک» یکی از دوستان، طرفداران و مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق به اتهام اقدام مخفیانه در آمریکا به عنوان نماینده امارات متحده عربی دستگیر شد.

باراک 74 ساله متهم به عدم ثبت نام به عنوان عامل خارجی، توطئه، ممانعت از اجرای عدالت و چهار مورد اظهارات دروغ به اف بی آی است.

در کیفرخواست فدرال صادر شده توسط هیئت منصفه در بروکلین، نیویورک  باراک متهم شد که در سخنرانی مبارزات انتخاباتی ترامپ در حمایت از امارات متحده عربی در ماه مه 2016، از مقامات امارات متحده عربی خط گرفته بود که در حضور رسانه ها چه بگوید و یک مقاله منتشر شده از او قبل از انتخابات 2016، و توافق کرد که یک از کاندیدایی برای سفیر در امارات متحده عربی پشتیبانی کند که توسط مقامات امارات پشتیبانی می شود.

دادستان ها گفتند که باراک از دسترسی داخلی خود به مقامات کاخ سفید استفاده کرده است تا از طریق نقش هایی مانند موقعیت خود به عنوان رئیس کمیته تحلیف ترامپ برای توافق در مورد ارائه اطلاعات غیرعمومی به امارات متحده عربی در مورد دیدگاه ها و واکنش مقامات ارشد دولت آمریکا پس از دیدار مقامات ارشد ایالات متحده و مقامات ارشد امارات متحده عربی بهره ببرد.

همچنین در این پرونده «متیو گریمز» دستیار باراک در شرکت سرمایه گذاری خود «کلونی کپیتال» و «راشد الشهی» یک بازرگان از امارات متحده عربی متهم شدند.

در حالی که در کیفرخواست مثال های بی شماری از همکاری نزدیک باراک با الشهی برای پیشبرد منافع امارات آمده است، اما در مورد انگیزه باراک برای این کار سکوت کرده است.

باراک و گریمز در منطقه لس آنجلس دستگیر شدند و انتظار می رفت که در دادگاه فدرال در منطقه حضور پیدا کنند.

صدور کیفرخواست آخرین اقدامی است که وزارت دادگستری آمریکا برای تقویت قوانین با هدف محدود کردن و افشای نفوذ خارجی در آمریکا انجام داده است. با این حال، قانون عامل خارجی مورد استفاده برای باراک، قانون ثبت عوامل خارجی نبوده است، اما قانون کمتر شناخته شده ای است معمولاً برای محکوم کردن افراد متهم به کار در جهت کارمندان ارشد یک دولت خارجی استفاده می شود.

وزارت دادگستری آمریکا تاکید کرد که بازداشت باراک، پیام هشدار آمیزی برای تمام کسانی است که تلاش دارند به نفع یک کشور خارجی بدون اطلاع دادن به دولت عمل کنند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.