فلسطینی ها با اشغالگران در کرانه باختری و قدس اشغالی درگیر شدند.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، نیروهای اشغالگر امروز به نمازگزاران در مسجد الاقصی در قدس اشغالی حمله کردند و به سمت آنها بمب های صوتی شلیک کردند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، نظامیان صهیونیست بعد از پایان نماز جمعه و در جریان تجمع نمازگزاران در پله های «قبه الصخره» و شعار سر دادن برای مقاومت و فلسطین به صحن قبه الصخره حمله کردند و به شلیک بمب های صوتی و گاز اشک آور اقدام کردند.

همزمان با آن در ورودی شمالی شهر «بیت لحم» و «قلقیلیه» در کرانه باختری نیز فلسطینی ها به شدت با نیروهای اشغالگر درگیر شدند.

این درگیری ها منجر به زخمی شدن 38 نفر در بیت لحم،کفر قدوم و شرق قلقیلیه شده است.

همچنین تظاهراتی به سمت«حواره» از «نابلس»آغاز شده است. تظاهرات دیگری توسط جنبش حماس از رام الله به سمت «بیت ایل» راه افتاده است.

این در حالی است که از ساعت ۲ بامداد روز جمعه، با دخالت برخی طرف های خارجی، آتش بس میان گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد و ملت فلسطین پیروزی مقاومت را جشن گرفتند.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۱ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه های مقاومت در غزه، پنجشنبه شب در یک نشست ۳ ساعته با اجماع با آتش بس موافقت کرد.

در پی آن، جشن پیروزی مقاومت با شادی و هلهله مردم در همه شهرهای غزه و صدای تکبیر از بلندگوها بامداد جمعه با اعلام آتش بس بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی با نظارت دولت مصر همزمان شد.

همزمان با ساعت ۲ بامداد به وقت فلسطین، جلوه های خیابان های غزه از آتش بازی و شادی کف خیابان ها و بوق ممتد خودروها گرفته تا تکبیرگویی مردم روی پشت بام ها، بیش از آنکه ناشی از یک آتش بس و توقف جنگ باشد، حاکی از پیروزی گروه های مقاومت و تغییر معادلات میدانی و موازنه قوا به سود این گروه ها است.

«از پیروزی به پیروزی تا بیت المقدس» شعاری است که حالا گروه های فلسطینی در حال نشر آن هستند؛ کلیدواژه ای که پیروزی های کوچک را در راستای پیروزی نهایی یعنی آزادسازی قدس بشارت می دهد.

«فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس نیز  تأکید کرد: اشغالگر در هم شکست و در مقابل مقاومت تسلیم شد.

در تحولی دیگر، بسیاری از مخالفان دولت«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شدت از برقراری آتش بس با مقاومت فلسطین در نوار غزه انتقاد کردند، و آن  را« برای بازدارندگی» این رژیم زیان بخش و «ننگ دولت اسرائیل» به قلمداد کردند.

وی افزود که آتش بس به شدت به بازدارندگی رژیم اشغالگر در برابر حماس و دیگر گروه های فلسطینی آسیب می زند.

«آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «یسرائیل بیتنا» نیز آتش بس را« شکست دیگر برای نتانیاهو» توصیف کرد و گفت که حماس در وضعیتی قرار دارد که می تواند رژیم اسرائیل را به دلیل تساهل دولت سابق در قبال این جنبش تهدید کند و آتش بس این جنبش را تقویت می کند.

لیبرمن تأکید کرد که شخصی که باعث شد حماس به چیزی که امروز است برسد خود نتانیاهو است.

«بتلئیل سموتریچ»رهبر حزب صهیونیستی دینی راستگرای تندرو و حامی اصلی نتانیاهو نیز گفت که اگر آتش بس شامل امتیازاتی درباره قدس باشد نتانیاهو باید تشکیل دولت را فراموش کند.

«ایتمار بن غفیر» رئیس گروه «عوتسما یهودیت» تندرو در صهیونیسم دینی نیز گفت که بعد از آتش بس نمی توان از نتانیاهو حمایت کرد.

بن غفیر گفت: از این دولت اسرائیلی شرم ام می آید و بر این باورم که آتش بس تف انداختن به صورت اسرائیلی های ساکن جنوب سرزمین های اشغالی است.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.