شمار شهدای فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری طی یک هفته به 218 شهید رسید.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری وفا، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد شهدای تجاوزهای رژیم اشغالکر از یک هفته پیش تا کنون به نوار غزه و کرانه باختری از جمله قدس اشغالی به 218 شهید و زخمی به 5604 نفر رسید.

وزارت بهداشت فلسطین تصریح کرد که تعداد شهدا در نوار غزه به 197 شهید از جمله 58 کودک و 34 زن رسید. همچنین 1235 نفر نیز تا کنون زخمی شده اند. تعدادی در کرانه باختری از جمله قدس نیز  21 فلسطینی از جمله یک کودک تا کنون شهید شده اند. علاوه بر آن، 4369 نفر در کرانه باختری زخمی شده اند.

وزارت بهداشت فلسطین تصریح کرد که روز یکشنبه 24 زخمی به مراکز درمانی در کرانه باختری رسیدند.

خبرنگار روسیا الیوم در فلسطین اشغالی نیز گفت که شهرک نشینان یهودی در شهر«الخلیل» در کرانه باختری به سمت شهروندان فلسطینی تیراندازی کردند.

روز گذشته-یکشنبه- وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد دو شهروند فلسطینی در پی تیراندازی به آنها در الخلیل و نابلس زخمی شده بودند به شهادت رسیدند.

 

درخواست خبرگزاری آسوشیتدپرس

از جهتی دیگر، سردبیر ارشد خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس تحقیقات مستقل درباره حمله هوایی نیروهای رژیم صهیونیستی به ساختمان ۱۲ طبقه محل استقرار دفتر محلی این رسانه در غزه را خواستار شد.

تارنمای آکسیوس نوشت: دولت اسرائیل گفته که حماس در ساختمان مذکور مستقر بوده است. اما "سالی بازبی" سردبیر ارشد آسوشیتدپرس گفت اسرائیل باید شواهد روشنی را درباره این حمله ارائه دهد.

سازمان خبرنگاران بدون مرز روز یکشنبه گزارش داد که از دیوان بین المللی کیفری خواسته است، حمله اسرائیل به این ساختمان را بررسی کند، همچنبن تحقیقات لازم در مورد اینکه آیا این حمله جنایت جنگی بوده است یا خیر ، انجام گیرد.

آکسیوس نوشت وزارت خارجه آمریکا از پاسخگویی فوری به درخواست این رسانه آمریکایی برای اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده است اما به گفته ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز شنبه در گفتگو با گری پروت مدیر عامل آسوشیتدپرس «حمایت بی قید و شرط خود را از روزنامه نگاران و سازمان های رسانه ای مستقل» ابراز کرد.

گری پروت مدیر عامل آسوشیتدپرس ، همزمان با ادامه درگیری ها بین اسرائیل و حماس در بیانیه ای گفت: جهان اکنون آگاهی کمتری درباره اتفاقات غزه خواهد داشت.

پروت پیشتر در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به برج الجلا در غزه به عنوان محل استقرار دفاتر رسانه‌های خارجی، گفته بود ما از این که ارتش اسرائیل ساختمان محل استقرار دفتر خبرگزاری و سایر سازمان های خبری در غزه را هدف قرار داده و تخریب کرد، وحشت کرده‌ایم.

برج الجلاء محل استقرار دفاتر خبری رسانه‌های بین المللی از جمله شبکه الجزیره، اسوشیتدپرس و خبرگزاری فرانسه بود که اخبار مربوط به غزه را پوشش می‌دادند.

 

ادامه تظاهرات اردنی ها در حمایت از فلسطین

هزاران نفر از مردم اردن برای هفتمین روز متوالی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در امان تظاهرات کرده و اخراج سفیر این رژیم را خواستار شدند.

مردم اردن روز یکشنبه (دیروز) نیز در حمایت از فلسطینیان ساکن قدس و نوار غزه مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در امان تظاهرات کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «عمون» اردن، تظاهرات‌کنندگان با سر دادن شعارهایی، اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از امان، لغو معاهده صلح با این رژیم و توافقنامه گازی با آن را خواستار شدند.

مردم خشمگین اردن همچنین قطع روابط دیپلماتیک با رژیم اشغالگر اسرائیل را خواستار شده و مخالفت خود را با تجاوزات رژیم اشغالگر علیه نوار غزه و تجاوزات آن در محله شیخ جراح اعلام کردند.

تظاهرات‌‌کنندگان اردنی همچنین شعارهایی در حمایت از مقاومت فلسطین در نوار غزه سر دادند.

 

شکایت سازمان گزارشگران بدون مرز از رژیم صهیونیستی

سازمان گزارشگران بدون مرز، از رژیم صهیونیستی به دلیل هدف قرار دادن عمدی مقرهای رسانه‌های داخلی و خارجی در غزه و ممانعت از پوشش اخبار دور جدید تجاوزهای این رژیم در فلسطین شکایت کرد.

پس از آن‌که رژیم صهیونیستی مقر رسانه‌‌ها در غزه را هدف قرار داد، سازمان گزارشگران بدون مرز از این رژیم در دیوان بین‌المللی کیفری (دادگاه لاهه)، شکایت کرد.

سخنگوی سازمان گزارشگران بدون مرز در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه تاکید که اقدام اسرائیل در هدف قرار دادن مقرهای رسانه‌ها به منزله جنایات جنگی است.

به نوشته «فرانس ۲۴»، در شکوائیه تنظیم شده این سازمان در لاهه، که تاریخ آن به ۱۶ می، (دیروز- یک‌شنبه) باز می‌گردد، آمده است: «در حملات اسرائیل، مقر‌های ۲۳ رسانه داخلی و بین المللی در غزه تخریب شد. هدف قرار دادن عمدی رسانه‌ها و نابودی کامل و عامدانه تجهیزات آنها، مطابق ماده هشت اساسنامه رم، جنایت جنگی به شمار می‌رود».

در متن این شکایت تاکید شده که ارتش صهیونیست، تنها موجب وارد آوردن آسیب بزرگ مادی به تحریریه‌های روزنامه نگاران، تجهیزات و امکانات آنها نشد که حتی از پوشش رسانه‌های درگیری که به صورت مستقیم و خطرناک بر غیرنظامیان تاثیر می‌گذارد، نیز جلوگیری به عمل آورد.

شنبه گذشته (۱۵ می)، ارتش رژیم صهیونیستی برج الجلاء را که دفاتر شماری از شبکه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی و داخلی در نوار غزه نظیر خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا و کانال تلویزیونی الجزیره بود، بمباران کرد. در این برج ۱۳ طبقه همچنین تعداد زیادی مطب پزشک، دفاتر حقوقی، دفاتر خدمات اینترنتی و منازل مسکونی وجود داشت که بر اثر حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با خاک یکسان شد.گفته می‌شود که اسرائیل پیش از هدف قرار دادن این برج، به ساکنان آن اطلاع داده بود که آن را تخلیه کنند.

گزارشگران بدون مرز همچنین یادآور شد که پیشتر در بهار سال ۲۰۱۸ نیز، از اسرائیل برای هدف قرار دادن عامدانه ده‌ها روزنامه‌نگار فلسطینی که در حال پوشش راهپیمایی‌های بازگشت بودند شکایت کرده است. لذا از دادستان کل دادگاه لاهه می‌خواهد که حوادث اخیر را به تحقیقات آغاز شده از ماه مارس گذشته درباره جنایات اسرائیل در اراضی فلسطین، اضافه کند. تحقیقاتی که با مخالفت اسرائیل و استقبال فلسطینی‌ها همراه شد.

 

وحشت صهیونیست در کرانه باختری

خبرنگار العالم در رام‌الله از بازداشت یک راننده فلسطینی، که ادعا می‌شد به دنبال عملیات زیر گرفتن گروهی از نظامیان رژیم اشغالگر بود، خبر داد.

"فارس الصرفندی" اظهارداشت، همچنین یک جوان فلسطینی در محله "شیخ جراح" در قدس اشغالی، دست به عملیات ضد صهیونیستی ( زیر گرفتن با خودرو) زد که در جریان آن، تعدادی نظامی اسرائیلی زخمی شدند و این مجری عملیات به ضرب گلوله به شهادت رسید.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، عملیات زیر گرفتن با خودرو باعث ترس و سردرگمی بیشتر دشمن صهیونیست شده است؛ زیرا کنترل این عملیات فردی دشوار است و رژیم اشغالگر همواره تلاش می‌کند با تیراندازی با شهید کردن مجری این عملیات، چنین اقدامات استشهادی را مهار کند.

 

بنابراین گزارش، درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه 8 می (20 اردیبهشت ماه) و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در طول 7 روز گذشته، صهیونیست‌ها تاکنون بیش از 218 فلسطینی اعم از کودکان، زنان و سالخوردگان را در کرانه باختری و نوار غزه به شهادت رسانده‌اند، رژیم صهیونیستی با توجه به این که نتوانسته مشکل سیاسی خودش را به سرانجام برساند در برخورد با فلسطینی ها بدون این که عواقب رفتارش را محاسبه کند وحشیانه به فلسطینی ها حمله می کند.

در مقابل،مقاومت در پاسخ به حملات وحشیانه اشغالگران قدس، از شهر تل آویو پایتخت سیاسی رژیم صهیونیستی تا پادگان های نظامی این رژیم و حتی نیروگاه حساس دیمونا را هدف قرار داده است و از لایه‌های متعدد رژیم صهیونیستی و حتی گنبد آهنین عبور کرده است، گروه‌های مقاومت قدرت پاسخگویی بسیار بالای خود را به نمایش گذاشته اند.مقاومت فلسطین در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست ها و حملات به غزه، همچنان به موشک باران سرزمین های اشغالی ادامه می دهد.

مقاومت فلسطین همچنین در پاسخ به تجاوز گسترده رژیم اشغالگر به نوار غزه و بمباران مناطق مسکونی و قتل عام غیرنظامیان حملات موشکی گشترده ای تأسیسات حیاتی در سرزمین های اشغالی از جمله فرودگاه ها انجام داده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.