رسانه های مختلف اعلام کردند که بایدن چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا شده است؛ وی هم اکنون رئیس جمهوری منتخب است و خانم کامالا هریس نیز اولین معاون رئیس جمهور رنگین‌پوست آمریکا خواهد بود.

به گزارش جماران، گاردین گزارش داد پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز سه شنبه 13 آبان برابر با 3 نوامبر 2020 برای تعیین رئیس جمهوری و معاون او آغاز شد.

در آغاز، اولین محل رای ‌گیری در ایالت «ورمونت» در شمال شرق آمریکا گشوده شد. این ایالت از سال 1992 همواره به دموکرات ‌ها رای داده است. این حزب همچنین همواره در تمامی بخش‌ های این ایالت برنده شده، هرچند که دونالد ترامپ در سال 2016 یکی از آنها را برد.

ورمونت یکی از 13 ایالتی است که همزمان فرماندارش را نیز انتخاب می ‌کند. 

آمریکایی ‌ها امروز تکلیف ریاست جمهوری را مشخص می‌ کنند و باقیمانده رای‌ دهندگان در پای صندوق‌ ها تصمیم می ‌گیرند که آیا «جو بایدن» دموکرات چهار سال رئیس جمهورشان باشد یا «دونالد ترامپ» جمهوری ‌خواه.

219 میلیون آمریکایی فراخوانده شدند امروز رای خود را به ترامپ و یا رقیبش بایدن بدهند. 98 میلیون و 400 هزار آمریکایی رای خود را  قبل از آغاز انتخابات از طریق پست و یا حضوری داده اند.

همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، سرنوشت 35 کرسی مجلس سنا و تمامی کرسی‌ های مجلس نمایندگان نیز در این روز تعیین می ‌شود.

تخته کوبی در و پنجره ‌های برخی مغازه ‌ها

صاحبان برخی مغازه ‌های آمریکا برای مقابله با آشوب ‌های احتمالی پس از انتخابات به در و پنجره ‌های محل کار خود تخته کوبیدند. «والمارت» فروشگاه زنجیره ‌ای بزرگ آمریکا نیز هفته پیش گفت به دلیل نگرانی از «شورش مردم» به طور موقت تفنگ و تجهیزات را از دسترس مشتریان در هزاران شعبه ‌‌اش در سراسر آمریکا خارج می‌کند. البته این شرکت یک روز بعد از تصمیمش منصرف شد.

حضور گارد ملی آمریکا در 16 ایالت

با آغاز انتخابات و افزایش نگرانی از تشدید خشونت ها نیروهای گارد ملی فعالیت خود را در 16 ایالت آغاز کردند.

بیش از 3 هزار و 600 نیروی گارد ملی در اقدامی احتیاطی برای مواجهه با ناآرامی ‌های احتمالی بعد از انتخابات فعال شده اند. ماموریت این نیروها در چند حوزه تعریف شده که شامل کمک به دفاع سایبری، کمک در پایگاه ‌های رای ‌گیری و آماده‌ باش در صورت بروز ناآرامی پس از انتخابات است.

1000 نیرو در ایالت ماساچوست، 300 نیرو در آریزونا، 300 نیرو در آلاباما و تعداد نامشخصی در فلوریدا، اورگان و ایلینوی فعال شده ‌اند. در روزهای اخیر نگرانی درخصوص احتمال بروز درگیری و خشونت در روز انتخابات آمریکا و روزهای بعد از آن به شدت در حال افزایش است.

گروهی برجسته از کارشناسان که خشونت در سراسر جهان را رصد می‌ کنند، هشداری بی ‌سابقه را در آستانه انتخابات امروز در آمریکا منتشر کرد. طبق گزارش گروه بین‌ المللی بحران، سازمانی که مکررا بی‌ ثباتی در کشورهای بحران‌ زده و مناطق جنگی را گزارش می ‌کند؛ آمریکای به شدت چند قطبی با «خطر ناشناخته» در روزهای آینده روبروست. 

تعطیلی بلوار و مرکز خرید معروف کالیفرنیا

پلیس گفته است که «رودیو درایو» بلوار و مرکز خرید معروف شهر «بورلی ‌هیلز» در کالیفرنیا امروز بسته خواهد بود.

هر دو کاندیدای ریاست جمهوری تا آخرین دقایق برای کسب آرای آمریکایی‌ ها کارزار خود را ادامه دادند. این کارزار به ویژه در ایالت‌ های کلیدی چون پنسیلوانیا و کارولینای شمالی ادامه پیدا کرد.

پیش‌بینی می‌ شود میزان مشارکت مردم آمریکا در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری بیشتر از هر دوره دیگر باشد.

 

  • سرانجام سعودی ها به بایدن تبریک گفتند

    پادشاه سعودی و ولیعهدش،‌ سرانجام پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفتند.

     

  • حمله ترامپ به رسانه ها

    ترامپ در توییتی کنایه آمیز نوشت: از کی تا حالا رسانه های بی اعتبار تعیین می کنند که چه کسی رییس جمهور بعدی است؟ در این دو هفته اخیر خیلی چیزها یاد گرفتیم!

     

  • تبریک جورج دبلیو بوش رئیس جمهور اسبق جمهور خواه به بایدن

    در بیانیه بوش آمده است:" تبریک گرم خود را تقدیم بایدن کرده و از پیام میهن پرستانه دیشب وی تشکر کردم. همچنین با هریس تماس گرفته و انتخاب تاریخی وی به عنوان معاون ریاست جمهوری را تبریک گفتم.

     

  • درخواست همسر ترامپ از وی برای پذیرش شکست در انتخابات

    شبکه سی‌ان‌ان خبر داد که همسر رئیس جمهور نیز از وی خواسته تا شکست در برابر جو بایدن، نامزد حزب دموکرات را بپذیرد.

     

  • رای‌گیری پستی در آمریکا به کابوسی برای جمهوری‌خواهان تبدیل شد

    «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای شمالی تاکید دارد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نباید شکست در انتخابات را اعلام کند.

    وی که با شبکه خبری «فاکس‌نیوز» مصاحبه می‌کرد، گفت: «این انتخابات مورد مناقشه است و رای‌گیری پستی به کابوسی برای جمهوری‌خواهان تبدیل شد.»/ فارس

  • ترامپ سه مقام فدرال را اخراج کرد

    دولت ترامپ در پی انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰، سه تن از روسای آژانس‌های فدرال را اخراج کرده است. لیزا گوردون هگرتی، رئیس آژانس امنیت ملی اتمی، بونی گلیک،‌ معاون رئیس آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا و نیل چاترجی، رئیس کمیسیون تنظیم مقررات انرژی فدرال آمریکا از سوی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اخراج شدند./ ایسنا

     

  • رئیس جمهور مکزیک: پیروزی بایدن را تبریک نمی‌گویم

    «اندریس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهور مکزیک تأکید کرد که وی تا زمانی که به همه اعتراض های قانونی رسیدگی نشود، به جو بایدن پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبریک نخواهد گفت.

    اوبرادور در یک کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد که کشورش با بایدن و دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا رابطه خوبی دارد و از ترامپ تمجید کرد زیرا به گفته وی به مکزیکی ها احترام زیادی می‌گذارد!

     

  • عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا: حمایت مالی از جنگ عربستان علیه یمن را متوقف می کنیم

    المیادین نوشت: «روخانا» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا پس از پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری: حمایت مالی از جنگ عربستان علیه یمن را متوقف می کنیم.

     

  • ونزوئلا: آماده گفتگو با آمریکا هستیم

    نیکولاس مادورو رييس جمهور وزنزوئلا در تویيتى نوشت: تبریک به ملت آمریکا به خاطر انتخابات ریاست جمهوری‌شان، همینطور انتخاب بایدن و کامالا هریس را به عنوان رییس جمهوری و معاون وی تبریک می‌گویم. ونزوئلا برای گفت وگو و توافق متقابل با ملت و دولت آمریکا آماده خواهد بود.

     

  • جو بایدن: انتخابات تمام شد/ بیایید به هم فرصت بدهیم

    جو بایدن، در سخنرانی بعد از پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آمریکا، گفت: انتخابات تمام شده و مسئولیتی به عهده من گذاشته شده است. حالا باید به فکر مبارزه با کرونا باشیم. کمیته ویژه ای از دوشنبه تشکیل خواهم داد که مبنای کارش علم خواهد بود.

    جو بایدن گفت: مردم کشور نظر خود را گفته اند. آنها ما را به یک پیروزی روشن رسانده اند؛ یک پیروزی قانع کننده، یک پیروزی برای ما مردم.

    او گفت که بیشترین آرای عمومی را در انتخابات ریاست جمهوری به دست آورده است.

    بایدن در ادامه از سیاهپوستان آمریکا به خاطر کمک به موفقیت کمپین او در دوره رقابت های مقدماتی تشکر کرد.

    او خواستار همکاری دو حزب برای حل مشکلات شد و گفت که می خواهد کاری کند که آمریکا دوباره در جهان احترام پیدا کند.

    جو بایدن وعده داد که بر مبارزه با کرونا، آشتی ملی، بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد فرصت برای همه اقشار کشورش عمل کند.

    او مبارزه با تبعیض نژادی را یکی از اهداف دولت خود خواند و سپس خطاب به هواداران ترامپ گفت: بیایید به هم فرصت بدهیم. وقتش است شعارهای تند را کنار بگذاریم، شعله را پایین بکشیم، همدیگر را ببینیم، باز به هم گوش کنیم... با مخالفان خود مثل دشمن رفتار نکنیم.

    او گفت: من همانطور به همان سختی برای کسانی کار خواهم کرد که برای کسانی که به من رای داده اند کار می کنم.

    بایدن افزود: همه دنیا امشب به ما نگاه می کند. من همیشه معتقد بودم که آمریکا در یک واژه خلاصه می شود؛ فرصت. فرصت برای همه. آزاد و عادلانه.

    بایدن گفت: آمریکا همیشه از نقاط عطف گذشته و زیر فشار آنها شکل گرفته، لحظاتی در زمان که تصمیم های سخت درباره این گرفته ایم که ماهیت ما چیست و چه می خواهیم باشیم. لینکلن در ۱۸۶۰ برای نجات کشور آمد، رزولت در ۱۹۳۲ به کشوری گرفتار قول توافقی نوین را داد، جان اف کندی در ۱۹۶۰ قول مرزهای تازه (ماموریت ماه) را داد و وقتی باراک اوباما با پیروزی در انتخابات تاریخ آفرید گفت "بله می توانیم."

    او افزود: امشب، کل جهان به آمریکا چشم دوخته و به اعتقاد من آمریکا در روزهای خوبش چراغی برای جهانیان است.

    پیش از سخنرانی بایدن، کامالا هریس که برای معرفی رییس جمهور منتخب در جایگاه قرار گرفته بود، "از همه کسانی که با دادن رای امسال را به یکی از پرمشارکت ترین انتخابات آمریکا تبدیل کردند" تشکر کرد.

    هریس گفت: شما امید، اتحاد، درستکاری، علم و بله حقیقت را انتخابات کرده اید. شما جو بایدن را به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا انتخاب کرده‌اید.

    او افزود: من اولین زنی هستم که معاون رئیس جمهور می شوم اما آخرین نخواهم بود./ایسنا

     

  • ان‌بی‌سی: بایدن یک اقتصاد در هم شکسته را به ارث خواهد برد

    شبکه خبری ان‌بی‌سی به نقل از یک کارشناس اقتصادی: بایدن یک اقتصاد در هم شکسته با ۱۰ میلیون بیکار را از ترامپ تحویل خواهد گرفت.

    لیز ساندرز نایب رئیس شرکت خدمات مالی «چارلز شواب» در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی: در حال حاضر بازار کار آمریکا با کسری ۱۰ میلیون شغل مواجه است و بازگشت آن به وضعیت عادی ممکن است سال‌ها طول بکشد./ تسنیم

     

  • شومر خطاب به ترامپ: به خانه‌ات بازگرد و دروغگویی درباره انتخابات را متوقف کن!

    چاک شومر، رئیس اقلیت دموکرات سنای آمریکا با اشاره به انتخاب جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: 

    دونالد ترامپ برای نابودی دموکراسی ما تلاش بسیاری انجام داد.

    کشور ما در یک بحران غیرمنتظره است و در حال حاضر ما شاهد بزرگترین بحران اقتصادی از زمان رکود اقتصادی طی ۷۵ سال گذشته هستیم.

    ترامپ شما بازنده شدید و دیگر هیچ بردی ندارید و باید به خانه خود در فلوریدا بازگردید.

    هرگونه دروغگویی درباره انتخابات را متوقف کنید./ باشگاه خبرنگاران

  • توییت ترامپ همراه با خشم!

    رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی که تمام کلمات آن با حروف بزرگ انگلیسی نوشته شده و نشان از خشم او از اعلام پیروزی بایدن در انتخابات دارد، نوشت:

    «ناظران [ما] اجازه ورود به اتاق‌های شمارش آراء را پیدا نکردند. من انتخابات را پیروز شدم، ۷۱ میلیون رأی قانونی گرفتم. اتفاقات بدی افتاد و ناظران ما نتوانستند ببینند چه شده است. هرگز قبلا رخ نداده بود. میلیون‌ها رأی پستی برای کسانی که ارسال شد که نخواسته بودند!۷۱ میلیون رای قانونی، بیشترین رای برای یک رییس جمهور!»

     

  • تبريک رييس جمهور فرانسه به منتخب جديد آمريكا

    مکرون نوشت: امریکایی‌ها ریس جمهور خودشان را انتخاب کردند. تبریک به جو بایدن و کاملا هریس. ما کارهای زیادی برای غلبه بر مشکلات امروز داریم، بیاید با هم کار کنیم.

  • رسانه آمریکای لاتین: بایدن قول داد به برجام برگردد

    شبکه تلویزیونی تله سور آمریکای لاتین با انتشار خبر پیروزی جو بایدن سناتور دموکرات، وعده این رئیس‌جمهوری منتخب در بازگشت به توافق هسته ای ایران را یادآور شد./ ایرنا

     

  • واکنش هالیوودی ها به شکست ترامپ

    بسیاری از فیلمسازان و بازیگران که سال‌ها علیه «دونالد ترامپ» صف‌آرایی می‌کردند، پیروزی بایدن بر او را جشن گرفتند.

    پس از آنکه ساعاتی پیش گزارش شد که «جو بایدن» رئیس جمهوری آینده ایالات متحده خواهد بود، ستارگان هالیوود و صنعت فیلمسازی در شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان دادند.

    نیویورک تایمز می‌نویسد ترامپ در حالی شنید بایدن به پیروزی رسیده که عازم زمین گلف بود.

    «اسپایک لی» کارگردان آمریکایی با ارجاع به پیروزی بایدن در پنسیلوانیا، کلیپی از ترانه‌ی «آزادی فیلادلفیا» اثر «التون جان» در صفحه‌ی اینستاگرامش به اشتراک گذاشت و نوشت: «این انتظار دراز به سر آمد. سرانجام.»

    لی یکی از اولین فیلمسازانی بود که به سرعت تبدیل شدن بایدن به چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا را جشن گرفت. بایدن با کسب ۲۰ امتیاز الکترال پنسیلوانیا و با مجموع امتیاز ۲۷۳ رسماً رئیس جمهور آینده‌ی آمریکا نام گرفت. اما بسیاری از سلبریتی‌ها بر انتخاب سناتور «کاملا هریس» به عنوان اولین معاون رئیس جمهور زن این کشور تأکید کردند.

    «مایکل مور» که در سال ۲۰۱۶ پیروزی «دونالد ترامپ» را پیش‌بینی کرده بود در صفحه‌ی توییتر خود نوشت: «به هموطنان آمریکایی تبریک می‌گویم! ترامپ شکست خورد! حالا باید چیزی را شکست دهیم که ترامپ را روی کار آورد.»

    «وایولا دیویس» می‌نویسد: «فیلادلفیا! آمریکا! سیاه‌پوستان! خدا به شما خیر دهد! حالا… بیایید برای سنا بجنگیم!»

    «استیون کینگ» نویسنده‌ی ژانر وحشت نوشته است: «یکی از بهترین روزهای زندگی‌ام.» و در توییت دیگری اضافه می‌کند: «آمریکا خطاب به ترامپ: تو اخراجی.»

    «جولیا لویی-درایفس» که در سریال «ویپ» (Veep) نقش اولین معاون رئیس جمهور زن آمریکا را بازی کرده با ارسال تصویری از هریس می‌نویسد: «خانم معاون رئیس جمهور» دیگر یک شخصیت خیالی نیست.»

    «پاتریشا آرکت» می‌گوید: «شما هم احساس می‌کنید که ۱۰۰ کیلو وزن از روی دوش‌تان برداشته شده؟ من چنین احساسی دارم!»

    «کریس اوانز» بازیگر نقش «کاپیتان آمریکا» و یکی از مخالفین سرسخت ترامپ با نقل قول توییت او که ساعاتی پیش نوشت: «من این انتخابات را بردم، با اختلاف» می‌گوید: «نه نبردی. باختی.»

    «لولو وانگ» کارگردان «وداع» (Farewell) می‌نویسد: «تمام محله‌ی ما در حال فریاد زدن و سر و صدا است… بعد از بارانی که در لس‌آنجلس به‌شدت نیاز آن احساس می‌شد… هوا ابری است اما خورشید در حال برآمدن.»

    «ایوا دوورنی» کارگردان «سلما» (Selma) نوشته است: «فیلادلفیا متشکریم! از طرف همه مردم، از تو سپاسگزارم، سپاسگزارم.»

    «تایکا وایتیتی» کارگردان «ثور: رگنراک» (Thor: Ragnarok) می‌نویسد: «خداحافظ احمق ژولیده نفرت‌انگیز.»

    «کمیل نانجیانی» بازیگر فیلم «مرغ‌عشق‌ها» (Lovebirds) می‌نویسد: «باید التیام پیدا کنیم. اما پیش از آن باید اعلام پیروزی کنیم. رونوشت: دونالد ترامپ»

    «سم اسماعیل» خالق سریال «آقای ربات» (Mr Robot) نوشت: «اول باید این کاخ سفید را گندزدایی کنیم و بعد بایدن را به آن‌جا بفرستیم.» و در توییت دیگری اضافه کرد: «پرزیدنت خرفت-خرفت خوشحالم که از پس کووید برآمدی. اگر نبودی و این روز را نمی‌دیدی امروز ویژه نمی‌شد.»

    «بن شوارتز» کمدین و صداپیشه می‌نویسد: «همه‌ی ما خوشحالیم و خسته!»

    «ریکی جرویز» در صفحه‌ی توییتر خود نوشت: «همه‌چیز تمام شد و حالا می‌توانم به استحضار شما برسانم که این من بودم که خفاش خوردم.»/ ۳۰نما

  • سکوت نخست وزیر رژیم صهیونیستی و متحدان عربش در تبریک به بایدن

    با وجود اعلام پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی و برخی حکام عرب حاشیه خلیج فارس که اخیرا روابط خود را در سایه دونالد ترامپ با رژیم صهیونیستی مستحکم  کرده‌اند، تاکنون نسبت به شکست دونالد ترامپ سکوت اختیار کرده‌اند.

    رسانه‌های صهیونیستی پیش بینی‌کرده‌اند که نتانیاهو در انتظار اعلام نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری است و از هرگونه اظهار نظری نسبت به پیروزی بایدن خودداری کرده است./ خبرگزاری صداوسیما

     

  • قول بایدن به آمریکایی: رییس جمهور همه شما خواهم بود

    بایدن نوشت: آمریکا، سرافرازم که مرا برای رهبری این کشور بزرگ انتخاب کردید؛ کار سختی پیش روی ماست، اما به شما این قول را می دهم: من رییس جمهور همه آمریکایی ها خواهم بود - چه به من رای داده باشید، چه به من رای نداده باشید. امیدی که به من دارید را حفظ خواهم کرد./ جماران

     

  • تحلیلگر عرب: ترامپ به زندان می رود!

    عبدالباری عطوان تحلیلگر و نویسنده مشهور عرب:بایدن پیروز شد و هوادارانش جشن خود را آغاز کردند و ترامپ هم نه فقط به زباله دادن تاریخ بلکه پشت میله های زندان انداخته می شود. بدا به حال همه عرب هایی که به ترامپ دل خوش کردند و او را با میلیاردها دلار از دارایی های شهروندان و نسل های آینده خود غرق کردند و با دشمن (رژیم صهیونیستی) روابط خود را عادی سازی کردند. ما نه با بایدن هستیم و نه با هیچ کدام از روسای جمهور دیگر آمریکا زیرا همه آنها در خندق دشمنان هستند./ جماران

     

     

  • بایدن رکورد رای مردمی اوباما را شکست

    پایگاه اینترنتی شبکه سی بی اس نیوز آمریکا: اوباما در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 توانسته بود 69 میلیون و 498 هزار و 516 (69,498,516) رای را از مردم آمریکا کسب کند که بالاترین میزان رای در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا محسوب می شود.

     

  • متن کامل بیانیه ترامپ پس از اعلام پیروزی بایدن توسط رسانه‌ها

    همه ما می‌دانیم که جو بایدن برای اینکه به نادرستی خود را پیروز نشان دهد، عجله می‌کند و متحدان رسانه‌ای او نیز به شدت تلاش می‌کنند که کمکش کنند. 

    آنها نمی‌خواهند حقیقت برملا شود. حقیقت ساده اینجاست که این انتخابات هنوز با تمام شدن فاصله زیادی دارد. 

    جو بایدن رسماََ برنده هیچ ایالتی اعلام نشده، چه برسد به اینکه برنده ایالت‌های کلیدی که به بازشماری آراء رفته‌اند یا ایالت‌هایی که ستاد ما چالش‌های حقوقی مشروع ارائه داده که می‌تواند برنده نهایی را تعیین کند. 

    برای نمونه در پنسیلوانیا، ناظران قانونی ما اجازه دسترسی معنادار برای نظارت بر روند شمارش آراء را پیدا نکردند. آراء قانونی تصمیم می‌گیرند که چه کسی رئیس‌جمهور است، نه رسانه‌های خبری.

    ستاد ما از روز دوشنبه پیگیرد قانونی پرونده ما در دادگاه را آغاز می‌کند تا مطمئن شود قوانین انتخاباتی کاملا رعایت شوند و پیروز حقیقی مشخص شود. 

    مردم آمریکا شایسته انتخابات صادقانه هستند، این یعنی که شمارش تمام آراء قانونی و نه شمارش آراء غیرقانونی. 

    این تنها راه برای مطمئن شدن از این است که افکار عمومی به انتخابات ما اعتماد کامل دارند. 

    هنوز هم مبهوت‌کننده است که ستاد بایدن با اصول بنیادین مخالفت می‌کند و می‌خواهد رأی‌هایی شمرده شود که جعلی و ساختگی هستند یا توسط رأی‌دهندگان غیرواجد شرایط یا مُردگان انداخته شده‌اند. فقط حزبی که مشغول اقدام نادرست است، به صورت غیرقانونی ناظران را از اتاق شمارش آراء بیرون می‌کند و در دادگاه می‌جنگد تا مانع دسترسی آنها شود.

    پس بایدن در حال مخفی کردن چه چیزی است؟ من تا زمانی که مردم آمریکا آرائ درستی را که لایق آن هستند شمارش شود و تا زمانی که دموکراسی بطلبد، توقف نمی‌کنم./فارس

  • واکنش ترامپ به اعلام پیروزی «بایدن» توسط رسانه‌ها

    ترامپ در واکنش به اعلام نام بایدن به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری توسط چندین رسانه آمریکایی اعلام کرد: آرای قانونی تصمیم می‌گیرند که چه کسی پیروزی انتخابات است، نه رسانه‌ها!

     

  • جو بایدن برنده انتخابات آمریکا شد

    رسانه های معتبر آمریکا جو بایدن را به عنوان رییس جمهور منتخب این کشور معرفی کردند./ جماران

     

  • ترامپ کاخ سفید را ترک کرد؟

    العربیه: برخی منابع آمریکایی گفتند که دونالد ترامپ کاخ سفید را ترک کرده و به تفریحگاه  گلف خود در ویرجینیا رفته است./ جماران

     

  • ترامپ: من انتخابات را با اختلاف زیاد برده ام!

    دونالد ترامپ در تازه ترین توییت خود نوشت: من انتخابات را با اختلاف زیاد برده ام!

  • اعتراف مشاور ترامپ: مدرکی نداریم!

    سی ان ان: یکی از مشاوران ترامپ تأکید کرد که هیچ دلیل و مدرک ملموسی برای تقلب در انتخابات نداریم./ جماران

     

  • ترامپ در صورت شکست آمریکا را ترک می کند!

     

    روزنامه ایندیپندنت انگلیس در گزارشی نوشت:  ترامپ احتمالا بعد از شکست اش در انتخابات ریاست جمهوری کشورش را ترک می کند و به کشور دیگری می رود./ جماران

    ترامپ کجا می رود؟ در اینجا بخوانید.

  • بلندپایه‌ترین مقام سیاهپوست دولت ترامپ نیز استعفا داد

     

    «جیرون اسمیت» عالیرتبه ترین مقام سیاهپوست دولت دونالد ترامپ نیز که مدیریت امور روستائی را عهده دار بود، از سِمت خود کناره گیری کرد.

    این در حالیست که «لیزا گوردون هگرتی» رئیس آژانس نظارت بر زرادخانه تسلیحات هسته‌ای آمریکا نیز در اقدامی غیرمنتظره ساعاتی پیش کناره‌گیری کرد. 

     

  • یک مصیبت دیگر برای جمهوری خواهان: از دست دادن رهبری اکثریت سنا؟

    «میچ مک‌کانل»: مطمئن نیستم رهبر اکثریت سنا باشم. اینکه چه کسانی دو کرسی «جورجیا» را از آن خود کنند، تفاوت قابل‌توجهی ایجاد می‌کند. اگر دموکرات‌ها آن را ببرند «چاک شومر» رهبر اکثریت خواهد شد.

    در نتیجه انتخابات مجلس سنا، تا کنون ۴۸ کرسی توسط دموکرات‌ها و ۴۸ کرسی توسط جمهوری‌خواهان تصاحب شده است./ فارس

     

  • ستاد ترامپ بدهکار است/ ترامپ: امروز نشست خبری داریم!

    نشريه هيل نوشت به احتمال فراوان بخشي از کمک هايي که ترامپ براي تامين منابع مالي هزينه هاي حقوقي شکايت تقلب در انتخابات درخواست کرده است، خرج بدهي هاي ستاد انتخاباتي وي خواهد شد. 

    در همین حال، ترامپ در توييتي اعلام کرد کنفرانس خبري وکلايش درباره پرونده شکايت تقلب در فيلادلفيا ساعت 11 صبح به وقت محلی آمريکا در منطقه فورسيزنز فيلادلفيا برگزار خواهد شد. 


     

  • گلایه های انتخاباتی ترامپ تمام نمی شود!

    رئیس‌جمهور آمریکا امروز بار دیگر با انتشار پیام هایی در توییتر از وقوع تقلب گسترده در شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به نفع رقیب انتخاباتی خود نوشت:

    در طول ساعاتی که به شکلی بی‌رحمانه و خبیثانه‌ای اجازه ورود تیم نظارت داده نشد، اتفاقات خیلی بدی اتفاق افتاد.

    همه درها و پنجره‌های اتاقهای شمارش آراء با مقواهای ضخیم پوشانده بودند، بنابراین ناظران نمی‌توانستند ببینند در موقع شمارش آراء چه اتفاقی می‌افتد.

    چیزهای خیلی بدی در آن اتاقها اتفاق افتاد. تغییرات بسیار بزرگی رخ داده است.

    این شیوه شمارش نتایج انتخابات را در بسیاری از ایالتها از جمله پنسیلوانیا تغییر داده است؛ همه آن ایالتهایی که شب انتخابات تصور می‌شد به راحتی ما پیروز می‌شویم، به یک‌باره همه آنها ناپدید شدند، بدون اینکه به کسی اجازه نظارت داده شود.

  • پیام محترمانه نخست وزیر سابق دانمارک برای ترامپ

    نخست وزیر سابق دانمارک در توئیتی خطاب به ترامپ نوشت: فقط یک توصیه کوچک...پس از باخت در انتخابات راه درست ترک کاخ سفید با افتخار است. از گفت و گوی صادقانه 4 ساله متشکرم. تماس خود را با ما قطع نکنید. با احترام لارس لوک راسموسن نخست وزیر سابق دانمارک./ توئیت‌پرس

     

  • تبریک زود هنگام اولین کشور جهان به بایدن

    در حالی که هنوز نتایج قطعی و نهایی انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا اعلام نشده، نخستین کشور، پیروزی بایدن را تبریک گفت.

    به گزارش اسپوتنیک، «فرانک باینیماراما» نخست وزیر فیجی سه روز پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در حالیکه نتایج قطعی این انتخابات اعلام نشده، در توئیتی به جو بایدن، کاندیدای حزب دموکرات تبریک گفت و خواستار بازگشت آمریکا به پیمان پاریس شد.

     

    0012103_-

     

    رهبر این جزیره در میانه اقیانوس آرام در توئیترش ابراز امیدواری کرد که دموکرات‌ ها در نجات زمین از خطرات اقلیمی، نقش خود را ایفا کنند.

    پس از خروج رسمی دولت ترامپ از توافق پاریس در روز پس ازبرگزاری انتخابات، جو بایدن اعلام کرد که در صورت پیروزی در اولین روز از دوره ریاست جمهوری خود به پیمان پاریس دوباره ملحق می شود.

    بایدن در توئیتی نوشت: من دقیقا 77 روز دیگر به آن دوباره ملحق می شوم.

     

  • آمریکایی ها 138میلیون ساعت از زمان خواب خود را از دست دادند

    روزنامه هیل: آمریکایی ها به خاطر انتخابات ریاست جمهوری 138 میلیون ساعت از زمان خواب خود را از دست دادند.

    ده ها هزار آمریکایی قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور نزدیک به 25 دقیقه از زمان خواب خود را از دست دادند.

     

  • آخرین وضعیت شمارش آراء در ایالت های سرنوشت ساز

    جورجیا (16 رای الکترال): در این ایالت 99 درصد از آراء شمارش شده و بایدن حدود 4020 رای بیشتر از ترامپ کسب کرده است. 

    نوادا(6 رای الکترال): 87 درصد از آراء نوادا شمارش شده و بایدن  با اختلاف بیش از 22657 هزار رای پیشتاز است.

    کارولینای شمالی(15 رای الکترال):در این ایالت 99 درصد آراء شمارش شده و ترامپ حدود 76500 رای بیشتر از بایدن دارد.

    پنسیلوانیا(20 رای الکترال):99 درصد از آراء پنسیلوانیا شمارش شده و بایدن 28877 رای بیشتر از ترامپ به دست آورده است.

     

  • بایدن: ما پیروز انتخابات خواهیم شد

    جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا در سخنانی گفت: ۷۴ میلیون رأی از مردم گرفتیم و این عدد در حال افزایش است؛ در مسیر عبور از ۳۰۰ رأی الکترال هستیم.

    در سه ایالت مهم پنسیلوانیا، آریزونا و نوادا، نیز پیروز خواهیم شد.

    افرادی هستند که می‌خواهند شمارش آراء‌ انتخاباتی متوقف شود، من چنین اجازه ای نمی‌دهم.

    اعداد روایت روشن و قانع‌کننده‌ای را برای ما بیان می‌کند؛ ما پیروز خواهیم شد./تسنیم

     

     

  • اگر ترامپ نرود، چه کسی او را از کاخ سفید بیرون می اندازد؟

    نیوزویک نشریه آمریکایی در گزارشی نوشت در صورتی که «دونالد ترامپ» از ترک قدرت در ماه ژانویه خودداری کند سرویس مخفی وظیفه خارج کردن وی از کاخ سفید را خواهد داشت./ فارس

     

  • ترامپ منتظر برگشت فاصله اش با بایدن است!

    دونالد ترامپ در تازه ترین توییت خود نوشت: در اواخر شب انتخابات در تمامی این ایالت‌ها پیشتازی بزرگی داشتم اما با گذشت روزها به طور معجزه آسایی شاهد از بین رفتن پیشتازی بودیم. شاید این پیشتازی با پیشبردن روند قانونی‌مان دوباره بازگردد!

     

  • آیا در شمارش آرای ایالت میشیگان اشتباه بزرگی رخ داده؟

    تیم حقوقی ترامپ در میشیگان مدعی شد:

    مقامات برگزاری انتخابات در ایالت میشیگان اعلام کردند متوجه یک اشکال در برنامه شمارش آرا شده‌اند که باعث شده ۵۰۰۰ رای متعلق به ترامپ و جمهوری‌خواهان به اشتباه به نفع بایدن و دموکرات‌ها خوانده شود.

    برنامه کامپیوتری که باعث این اشتباه شده است در ۴۷ دستگاه دیگر هم استفاده شده است.

    فاصله آرای ترامپ و بایدن در ایالت میشیگان ۱۵۰ هزار رای بوده است.

     

  • برخی از کارکنان کاخ سفید سرکار نرفتند

    شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا می‌گوید از مقام‌های داخل کاخ‌سفید شنیده که فضای امروز در داخل کاخ سفید «بسیار سنگین» بوده و برخی از کارکنان دفتر ریاست جمهوری سرکار حاضر نشده‌اند./ ایسنا

     

     

     

  • چراغ سبز زودهنگام سنا به کابینه آتی دولت احتمالی بایدن

    لیندسی گراهام، رئیس کمیته قضایی سنا:‌ در صورت قطعی شدن پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، کابینه وی شایستگی تایید توسط مجلس سنا را خواهد داشت./ ایرنا


     

  • ترامپ: بایدن، ادعای ریاست جمهوری نکن!

    ترامپ در توییت جدید خود نوشت: جو بایدن نباید به غلط ادعای دفتر ریاست جمهوری را بکند. من هم می‌توانم این ادعا را بکنم. روند قانونی تازه آغاز شده است!

     

     

     

  • ترامپ مرد شماره یک مبارزه با کرونا در آمریکا را اخراج می کند

     

    شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد که ترامپ پس از پایان کشمکش‌های انتخاباتی، به حضور «آنتونی فائوچی» به عنوان مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفوی و واگیردار پایان خواهد داد.

    فائوچی در هفته‌های اخیر به یکی از منتقدین سیاست‌های دولت ترامپ در خصوص همه‌گیری ویروس کرونا تبدیل شده بود./ فارس

     

  • اعلام آمادگی دادستان کل ایالت یوتا برای پیوستن به تیم حقوقی ترامپ

    «شون رییس» دادستان کل ایالت یوتا اعلام کرده است آماده پیوستن به تیم حقوقی دونالد ترامپ است.

     

    utah-attorney-general-sean-reyes

     

    او در توئیتی نوشت: «علی رغم ماه ها پیش بینی در مورد «موج آبی»، جمهوری خواهان سنا را حفظ کردند و کرسی های خود را هم در مجلس نمایندگان گسترش دادند. بایدن و متحدانش می دانند که «رئیس جمهور ترامپ» برنده خواهد شد اگر فقط تأیید شود که آراء قانونی شمارش می شود. ما اطمینان حاصل می کنیم که این اتفاق رخ دهد اما به نظر می رسد ممکن است دادگاه ها در این باره تصمیم بگیرند.»

    حزب جمهوری خواه در پنسیلوانیا هم از دیوان عالی آمریکا خواست مانع احتساب آرایی شود که پس از روز انتخابات شمارش شده است.

    سه روز پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شمارش آرا در چهار ایالت کلیدی «پنسیلوانیا، جورجیا، نوادا و آریزونا» همچنان ادامه دارد، جایی که دو کاندیدای دموکرات و جمهوری ‌خواه تقریبا شانه به شانه هم حرکت می‌ کنند.

    قرار است بایدن تا دقایقی دیگر سخنرانی کند.

     

     

  • شب پرحادثه در فیلادلفیا؛ از تهدید بمبگذاری تا دستگیری افراد مسلح

    یک مرکز فروش در شهر فیلادلفیا واقع در ایالت پنسیلوانیا که در نزدیکی محل شمارش آراست، بعلت تهدید به بمبگذاری از سوی پلیس این شهر تخلیه شد.

    اداره پلیس شهر فیلادلفیا، از بررسی این موضوع و صحت و سقم آن خبر داد و اعلام کرد، واحد‌های مربوطه در این محل بازرسی شده، اما تاکنون هیچ وسیله انفجاری یافت نشده است.

    برخی منابع خبری نیز از دستگیری دو فرد مسلح به دلیل ورود به محل شمارش آرا در فیلادلفیا خبر دادند./ باشگاه خبرنگاران

     

  • آخرین خبر از ایالت جورجیا و رای های نظامیان

    کمیسیون انتخابات ایالت جورجیا:

    اجازه نخواهیم داد لفاظی‌ها مانع کار ما شود و هرگونه ادعای نقض را بررسی می‌کنیم.

    حدود ۱۸ هزار رای پستی نظامیان را دریافت کردیم و منتظر دریافت تعداد بیشتری از آنها هستیم.

    بایدن تاکنون با ۱۵۸۵ رای از ترامپ پیش است/ باشگاه خبرنگاران

     

  • نیروهای امنیتی در محل سکونت بایدن مستقر شدند

    سی ان ان: هم زمان با افزایش احتمال پیروزی جو بایدن نامزد دمکرات در پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شبکه سی‌ان‌ان از استقرار بیشتر نیروهای سرویس مخفی ایالات متحده در محل سکونت وی خبر داد./ ایرنا

     

  • مقام های کاخ سفید از ترامپ فاصله می گیرند

    شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده با کاهش شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات مقام‌های کاخ سفید و اعضای ستاد انتخاباتی او برای حفاظت از خودشان، بی‌سر و صدا در حال فاصله گرفتن از او هستند./ فارس

     

  • شهردار فیلادلفیا: ترامپ بزرگ شو و به بایدن تبریک بگو!

     

    جیم کنی گفت: «از نظر من ترامپ باید مثل آدم‌های بالغ رفتار کند. لازم است او به این واقعیت که باخته اذعان کند و به برنده تبریک بگوید. درست همان کاری {دیگر روسای جمهور تک دوره آمریکا} جیمی کارتر و جورج هربرت واکر بوش انجام دادند؛ همان کاری که {بازنده جنجالی انتخابات 2000} ال گور انجام داد. او باید دست از این کارها بردارد و اجازه دهد که کشور پیش برود. بعید می دانم به حرفم گوش کند ولی نظرم این است.»

    ترامپ امروز مدعی شده بود که در فیلادلفیا و ایالت پنسیلوانیا تقلب انتخاباتی صورت گرفته است.

     

  • ترامپ بیانیه داد: کوتاه نمی‌آیم!‌

    بیانیه ترامپ: ما معتقدیم که مردم آمریکا شایسته شفافیت کامل در شمارش آرا و تأیید انتخابات هستند و این مسئله دیگر مربوط به یک انتخابات خاص نیست، بلکه به صداقت و درستی کل فرآیند انتخاباتی ما مربوط می‌شود.

    ما از ابتدا گفته بودیم که همه آرای قانونی باید شمرده شوند و همه آرای قانونی نباید شمرده شوند، اما در هر مرحله‌ای از کار با مقاومت دموکرات‌های در این زمینه مواجه شدیم./ فارس


     

  • فهرست بیشترین میزان مشارکت مردم در انتخابات در کشورهای مختلف

    انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال 96، در رتبه سوم

    photo_2020-11-06_22-44-40

  • اصرار ترامپ بر تقلب انتخاباتی ادامه دارد

    ترامپ در تازه ترین توییت خود نوشت: آرای گمشده نظامیان در جورجیا کجاست؟ چه اتفاقی برای آنها افتاده است.

     

  • جمهوری‌خواهان پشت ترامپ را خالی کردند؟

    پس از انتقاد جان بولتون از ادعای ترامپ مبنی بر وقوع تقلب در انتخابات آمریکا، میت رامنی، از جمهوری‌خواهان برجسته هم به انتقاد از ترامپ پرداخت

     او گفت: ترامپ در مورد ادعای تقلب در انتخابات اشتباه می‌کند./ ایسنا

     

  • احتمال بازشماری آرا در پنسیلوانیا

    خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داد که احتمال بازشماری آرا در ایالت پنسیلوانیا وجود دارد./ باشگاه خبرنگاران

     

  • رییس مجلس نمایندگان آمریکا: پیروزی بایدن قطعی شده است

    پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا:

     به نظر می رسد پیروزی بایدن و هریس در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قطعی شده است 

    بسیاری در مورد آسیبی که ترامپ ممکن است در فاصله زمانی باخت در انتخابات و ترک کاخ سفید به کشور وارد کند نگران هستند.

    هرچند ما تمام آرا را به دست نیاوردیم اما سرانجام این جنگ را برنده شدیم.

    رییس جمهور منتخب جو بایدن از حمایت مجلس سنا برخوردار خواهد بود./ ایسنا


     

  • ستاد بایدن تهدید کرد: ترامپ را از کاخ سفید بیرون می کنیم!

    ایندیپندنت: ستاد تبلیغاتی بایدن تهدید کرد درصورتیکه ترامپ حاضر به قبول شکست نشود، اشغالگران را به خارج از کاخ سفید اسکورت می کند.

     

  • توییت ترامپ پس از عقب افتادن در پنسیلوانیا

     

    ترامپ نوشت: فیلادلفیا سابقه فاسدی در انتخابات دارد.

     

  • ستاد ترامپ: انتخابات هنوز تمام نشده است!

    ستاد انتخاباتی ترامپ در واکنش به خبر پیروزی بایدن، اعلام کرد: انتخابات هنوز تمام نشده است.

    همچنین فاکس نیوز می گوید دونالد ترامپ قصدی برای پذیرش شکست در انتخابات ندارد.

     

  • شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت‌های باقی‌مانده تا این لحظه

    پنسیلوانیا با شمارش ۹۸ درصد آرا :  ترامپ: ۴۹.۴ / بایدن: ۴۹.۵ /بایدن با 5594رای بیشتر/  دارای ۲۰ رای الکترال 

    کارولینای شمالی با شمارش ۹۴ درصد آرا :  ترامپ: ۵۰.۱ / بایدن: ۴۸.۷ / دارای ۱۵رای الکترال 

    جورجیا  با شمارش ۹۹ درصد آرا: ترامپ: ۴۹.۴ / بایدن: ۴۹.۴   / دارای ۱۶ رای الکترال

    آلاسکا با شمارش ۵۰ درصد آرا - ترامپ: ۶۲.۱ / بایدن: ۳۳.۵/ دارای ۳رای الکترال 

    نوادا  با شمارش ۸۹ درصد آرا -  ترامپ: ۴۸.۵ / بایدن: ۴۹.۴ / دارای ۶ رای الکترال

    تاکنون بایدن ۲۶۴ رای الکترال و ترامپ ۲۱۴رای الکترال بدست آورده اند. اگر بایدن ۱۶ رای الکترال جورجیا را بدست آورد، راهی کاخ سفید خواهد شد.

     

  • بایدن در پنسیلوانیا پیشتاز است/ شمارش به زودی تمام می شود

    اسکای نیوز عربی: شمارش آرا در ایالت مهم پنسیلوانیا که بایدن در آن از ترامپ پیشی گرفت رو به به پایان است./ جماران

     

  • پست آمریکا نتوانست ۱۵۰ هزار برگ رای را تا روز انتخابات به مقصد برساند

    واشنگتن پست با استناد به اطلاعات منتشره از سوی اداره پست ایالات متحده آمریکا گزارش داد، پست آمریکا نتوانسته بیش از ۱۵۰،۰۰۰ برگ رای را برای روز انتخابات ریاست جمهوری در روز سه شنبه به مقصد برساند./ ایسنا

     

  • بایدن در جورجیا از ترامپ سبقت گرفت

    جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها با اختلاف ۹۱۷ رای از دونالد ترامپ در ایالت جورجیا پیش افتاد.

  • ابراز نگرانی یک مقام سابق سعودی از پیروزی بایدن

    ترکی الفیصل رییس پیشین سازمان اطلاعات عربستان سعودی:

    به دلیل تعهد نامزد دمکرات برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران نگران پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستم.

    در صورت انتخاب جو بایدن به عنوان رییس جمهوری آمریکا، او اقدامات دولت ترامپ برای حمایت از اسرائیل، مانند به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان، لغو نخواهد کرد./ ایرنا

     

  • سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از بایدن وارد عمل شد

    روزنامه واشنگتن پست، سرویس مخفی برای کمک به محافظت از جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق، و در حالیکه کارزار انتخاباتی او خود را برای این احتمال که وی به زودی اعلام پیروزی کند، آماده می کند، اعزام مامورانی را به ویلمینگتون (ایالت دلاور) آغاز کرد.  

    این اقدام پس از آن صورت گرفت که کارزار انتخاباتی او به سرویس مخفی اعلام کرد این نامزد دموکرات دست کم یک روز دیگر از مرکز گردهمایی ویلمینگتون استفاده می کند و اوایل جمعه سخنرانی خواهد کرد. / خبرگزاری صداوسیما

     

  • طراحی حمله به مرکز شمارش آرا در فیلادلفیا

    پلیس فیلادلفیا از خنثی‌سازی طرح حمله به مرکز شمارش آرا در این شهر خبر داد. دست‌کم یک نفر در این خصوص بازداشت و یک سلاح کشف شده است./ فارس

     

  • هشدار بایدن: کسی نمی تواند دموکراسی را از ما بگیرد

    «جو بایدن» نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا، بامداد جمعه در پیامی توئیتری نوشت: هیچ کسی دموکراسی را از ما نخواهد گرفت. نه حالا، نه هیچ وقت دیگر. آمریکا برای تحقق این امر، راه درازی را طی کرده، در نبردهای زیادی جنگیده و مسائل بسیاری را تحمل کرده است.

    نامزد دموکرات در توئیت دیگری تاکید کرد: دونالد ترامپ قصد دارد برای جلوگیری از شمارش آرا به دادگاه مراجعه کند. ما برای مقابله با آن، عظیم‌ترین تلاش‌ها در تاریخ را به منظور حفاظت از انتخابات به کار بسته ایم و به کمک شما نیاز داریم.

  • ترامپ برنده انتخابات نشود صفحه توییترش بسته می شود!

    توئیتر اعلام کرد: در صورت عدم انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، این شبکه اجتماعی به دلیل نقض مکرر قوانینش از تاریخ ۲۱ ژانویه ۲۰۲۱ و در روز پایان دوره ریاست جمهوری او، حساب او را خواهد بست.

     

     

  • رفتار داعشی مشاور سابق ترامپ کار دستش داد!

    مشاور سابق ترامپ که اخیرا به جرم کلاهبرداری و بالا کشیدن اعانه‌های مردمی بازداشت هم شد، خواستار گردن زدن آنتونی فائوچی و کریستوفر رای شد و به همین دلیل از توئیتر معلق شد.

    ویدئوی وی نیز از یوتیوب فیلتر شد، هرچند اکانتش همچنان وجود دارد.

    وی در این ویدئو خواستار خشونت علیه مدیر مبارزه با کرونا و مدیر اف بی آی شده و گفت  سرشان را بریده و در دو سوی کاخ سفید باید آویزان کرد. بنن گفت بازی را تمام کنید!/ توئیت پرس

     

  • چند شبکه خبری آمریکا پخش سخنرانی ترامپ را متوقف کردند

     

    شبکه‌های خبری سی‌بی‌اس، ای‌بی‌سی و ان‌بی‌سی هنگامی که ترامپ درباره تقلب در انتخابات آمریکا صحبت کردند پخش سخنرانی او را قطع کردند. 


     

  • ترامپ: اگر آرای قانونی شمارش شوند من به راحتی پیروز می شوم

    سخنرانی ترامپ در کاخ سفید:

    نظرسنجی های جعلی ساخته شدند تا از حضور مردم ما در پای صندوق های رای جلوگیری کنند.

    این سیستم فاسد است و آدم ها را هم فاسد می کند، حتی اگر فاسد نباشند.

    منتظرند ببینند چند رای می خواهند و بعد آنها را پیدا می کنند!

    من 700 هزار رای در پنسیلوانیا جلو بودم و آن ایالت را بردم.

    من در جورجیا هم با اختلاف زیاد برنده شدم. حالا فاصله ام را کم کردند.

    اجازه نمی دهیم چنین انتخابات مهمی را بدزدند.

    می خواهند تقلب کنند. فیلادلفیا و دیترویت فاسدترین شهرها از نظر سیاسی هستند.

    بعد از روز انتخابات دارند رای های پستی را می آورند.

    دموکرات ها می دانستند که نمی توانند این انتخابات را به شکل درستی ببرند.

    اطلاعاتی افشا می کنیم که شما را شوکه خواهد کرد.

    در دیترویت بی دلیل چند ساعت تاخیر ایجاد کردند.

    من ماه هاست که دارم به شما می گویم. رای پستی فاجعه درست می کند.

    ما نباید بگذاریم چنین بلایی سر کشور ما بیایید.

    اقدام قانونی انجام خواهد شد. قاضی باید حکم دهد.

     

  • طرح عجیب ترامپ چیست؟

    پولیتیکو گزارش داده که به گفته سه نفری که از استراتژی ترامپ اطلاع پیدا کرده اند، او و دستیارانش طرحی را آماده کرده اند تا از موقعیت حضور ترامپ در کاخ سفید بیشترین استفاده را برای سناریو خود ببرند و ترامپ طوری رفتار کند که گویی همچنان رییس جمهور آمریکاست.

    او ممکن است برای این نمایش چند نفر از اعضای کابینه و دستیاران ارشدش، از جمله کریس وری، رئیس FBI و مارک اسپر، وزیر دفاع را اخراج کند و همچنین چندین احکام اجرایی صادر کند.

    در همین حال، تیم ترامپ در حال برنامه ریزی برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات است/ انتخاب


     

  • بایدن: نماینده تمامی مردم در اداره آمریکا خواهم بود

    جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: بگذارید شفاف بگویم. من به عنوان نماینده دموکرات ها سرافرازانه در انتخابات ریاست جمهوری به رقابت پرداختم اما به عنوان یک رئیس جمهور نماینده تمامی مردم در اداره کشور خواهم بود.

     

  • ترامپ سخنرانی می کند

    کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ تا دقایقی دیگر سخنرانی خواهد کرد.

     

     

  • دونالد ترامپ جونیور خواستار جنگ تمام عیار شد!

    پسر ترامپ در صفحه توییترش نوشت: بهترین کار برای آینده آمریکا این است که دونالد ترامپ وارد جنگ تمام عیاری با این انتخابات سراسر تقلب، دغل کاری، دارای رای دهندگان مرده و خارج از ایالت، که بیش از حد هم طولانی شده، بشود.

    وقتش رسیده که این کثافت کاری را جمع کنیم و شبیه ملتی پخمه نباشیم!

     

  • پیام «اریک» پسر ترامپ که توسط خودش پاک شد

    وی نوشته بود: جمهوری‌خواهان کجا هستند؟! رأی دهندگان ما این را هرگز فراموش نخواهند کرد.

  • ادعای دختر ترامپ در مورد تفاوت حامیان پدرش و جو بایدن

    ایوانکا ترامپ دختر دونالد ترامپ در توئیتی نوشت: بزرگترین حامیان مالی کمپین دونالد ترامپ کارگران ساختمانی، کشاورزان، رانندگان کامیون، اعضای ارتش و شهروندان هستند درحالی‌که بایدن از سوی کسب‌وکارهای بزرگ، بانک‌های بزرگ و شرکت‌های بزرگ داروسازی حمایت می‌شود.

    براساس گزارش اخیر بلومبرگ در حوزه کارفرمایان حوزه بهداشت و درمان، کارمندان شرکت‌هایی مانند جانسون‌وجانسون، فایزر، مرک و CVS به بایدن بیشتر رای داده‌اند.

    درحالی‌که از دهه ۹۰ تاکنون صنعت داروسازی همواره به حزب جمهوری‌خواه بیشتر از حزب دموکرات کمک مالی کرده، طبق یک گزارش جدید ۵۱٪ از کمک‌های مالی صنعت داروسازی در سال ۲۰۲۰ به حزب دموکرات اهدا شده است.

    یکی از عوامل اصلی در رویگردانی صنعت داروسازی از حزب جمهوری‌خواه، سیاست‌های ترامپ در زمینه کاهش قیمت دارو و تسهیل در واردات دارو بوده است. ترامپ در چهار سال اخیر بارها از صنعت داروسازی به دلیل بالا بودن قیمت دارو انتقاد کرده است./ فانا

     

  • فاصله بایدن و ترامپ در جورجیا به کمتر از 10 هزار رای رسید

    99 درصد آرا در جورجیا شمارش شد و فاصله ترامپ و بایدن باز هم کمتر شد. اختلاف بایدن و ترامپ حدود 9500  رای است. این ایالت 16 رای الکترال دارد.

     

     

  • ستاد انتخاباتی ترامپ: ناظران انتخاباتی از ورود به مراکز شمارش آرا منع شده‌اند

    ستاد انتخاباتی ترامپ در شکوائیه خود در ایالت پنسیلوانیا نوشته ناظران حزب جمهوری‌خواه از ورود به مراکز شمارش آرا منع شده‌اند./ فارس

     

     

     

  • بایدن به پیروزی نزدیک شد، هم در پنسیلوانیا و هم در نوادا!

    سی ان ان اعلام کرد که وضعیت آرا در پنسیلوانیا به گونه ایست که به احتمال زیاد بایدن از ترامپ پیشی خواهد گرفت و در این صورت حتی در صورت باخت در آریزونا و یا هر ایالت باقی مانده دیگر، بایدن برنده انتخابات خواهد شد.  

    همچنین اِما کینری، خبرنگار بلومبرگ نوشت: یکی از مقامات ارشد ایالت نوادا می گوید که تقریباً 190150 رأی  شمارش نشده باقی مانده است که 90 درصد آنها مربوط به شهرستان کلارک است که به شدت دموکرات است.

     

     

  • جو بایدن: همه آرا شمرده می‌شوند و از نظر ما وضعیت خوب است

     

    نامزد حزب دموکرات در نشست خبری زنده:

    در حال حاضر همه آرا دارند شمرده می‌شوند و من و کاملا هریس نظر خوبی درباره وضعیت فعلی داریم. 

    از نظر ما وضعیت خوب است، شک نداریم برنده اعلام خواهیم شد.

    از همه می‌ خواهم آرامش خود را حفظ کنند. شمارش آرا در حال انجام است.

     

  • رقابت در پنسیلوانیا همچنان بین ترامپ و بایدن نزدیک است

    مقامات پنسیلوانیا ابراز امیدواری کردند که شمارش آرا در این ایالت تا پایان امروز به وقت محلی تمام شود.

    ترامپ در حال حاضر در پنسیلوانیا با اختلاف ۱۱۱ هزار رای از بایدن پیش است و ۵۵۰ هزار رای این ایالت هنوز شمرده نشده است.

    پنسیلوانیا ۲۰ رای الکترال دارد و یکی از مهم‌ترین ایالات باقی مانده در تعیین سرنوشت انتخابات سراسری آمریکا است.

     

  • کنایه وزیر خارجه آلمان به ترامپ

    هایکو ماس در واکنش به برخورد ترامپ با شمارش آراء ‌نوشت:

    آنچه در آمریکا در حال وقوع است با آنچه که ما از فرهنگ دموکراسی در آمریکا می شناسیم همخوانی ندارد. 

    برنده بودن آسان است اما گاهی اوقات بازنده بودن خیلی دشوار است.

     

  • مسئول شمارش آرا در نوادا: نگران امنیت جانی کارمندانم هستم

    جو گلوریا گفت: «به شما می گویم که همسر و مادرم نگرانم هستند. ولی ما اینجا نیروهای امنیتی داریم، نیروهای پلیس داریم. من نگران امنیت کارمندانم هستم. اقدامات لازم را انجام می دهیم تا مطمئن شویم که امنیت کافی هست.»

    وی افزود: «ما به شمارش آرا ادامه می دهیم و اجازه نخواهیم داد کسی مانع انجام وظیفه ما شود.»/ جماران

     

  • احتمال حضور ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴

    «مولوینی» رئیس سابق کارکنان کاخ سفید مدعی شد:

    از نظر من کاملاً محتمل است که رئیس‌جمهور در سیاست باقی بماند.

    من قطعاً او را یکی از افرادی می‌دانم که در صورت شکست احتمالاً برای انتخابات ۲۰۲۴ نامزد خواهند شد./ تسنیم

     

  • درخواست توییتر از آمریکایی: هر گونه ادعای پیروزی را باور نکنید

     

    شبکه اجتماعی توییتر از کاربران آمریکایی خود خواست که از باور ادعاهای پیروزی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور خودداری کنند.

     

  • گزارش فاکس نیوز از آخرین وضعیت 4 ایالت سرنوشت ساز در انتخابات آمریکا

    جورجیا 1 درصد فقط باقی مانده و فعلا ترامپ 13219 رای جلوتر است و باید 50 هزار رای دیگر شمارش شود.

    کارولینای شمالی حدود 6 درصد از آرا شمارش نشده و ترامپ 76701 رای جلوتر است و باید 348 هزار رای دیگر شمارش شود.

    پنسیلوانیا 12 درصد آرا شمارش نشده و ترامپ فعلا 111400 رای جلوتر است و 876 هزار رای دیگر برای شمارش مانده است.

    نوادا 24 درصد آرا شمارش نشده و 386 هزار رای قابل شمارش وجود دارد و فعلا بایدن با 11438 رای جلوتر است.

     

  • تاکید ترامپ بر وقوع تقلب انتخاباتی!

    دونالد ترامپ در تازه ترین توییت خود نوشت: «تقلب را متوقف کنید!»

  • طرفداران مسلح ترامپ یک مرکز شمارش رای را تعطیل کردند!

    دیلی میل: طرفداران مسلح ترامپ در آریزونا یک مرکز رای گیری را محاصره کرده و باعث توقف فعالیت آن شدند.

     

  • رد درخواست ترامپ برای توقف شمارش آرا در ایالت جورجیا

    بلومبرگ: بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، یک قاضی ایالت جورجیا، دادخواست کمپین ترامپ برای توقف شمارش آراء را رد کرد.

     

  • تهدید جدی ترامپ علیه بایدن

    ترامپ در توییتر نوشت: تمام ایالت‌هایی که ادعا شده بایدن در آنها به پیروزی رسیده توسط ما بخاطر تقلب مورد چالش حقوقی قرار خواهند گرفت. دلایل زیادی داریم، فقط رسانه‌ها را چک کنید. ما می‌بریم. اول آمریکا.

     

     

  • ترامپ: پیروزی قضایی بزرگی در پنسیلوانیا به دست آوردیم

    ترامپ طی توییتی نوشت که پیروزی قانونی بزرگی در ایالت پنسیلوانیا برای ستاد وی حاصل شده است.

    یک قاضی آمریکایی به ستاد ترامپ اجازه نظارت بیشتر بر شمارش آرا در ایالت پنسیلوانیا داده است.


     

  • نگرانی سازمان ملل در مورد خشونت احتمالی به دلیل انتخابات در آمریکا

    روزنامه الیوم السابع مصر: سازمان ملل به کارمندان خود در آمریکا نسبت به وقوع خشونت احتمالی به دلیل انتخابات هشدار داد./ جماران

     

  • انتقاد اروپا از سوءاستفاده ترامپ از قدرت

    خبرگزاری فرانسه: ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به سوء استفاده آشکار از قدرت متهم کردند./ جماران

     

  • اگر آرای الکترال ترامپ و بایدن مساوی شود، چه می‌شود؟!

    در حالیکه ترامپ و بایدن در رقابتی شانه به شانه تلاش می‌کنند رای ایالت‌های باقیمانده را در سبد انتخاباتی خود بریزند، این احتمال وجود دارد که -در رویدادی نادر- هیچ یک از آنها نتوانند به عدد ۲۷۰ الکترال دست یابند.

    نامزدی پیروز انتخابات شناخته می‌شود که بتواند حداقل ۲۷۰ رای الکترال (یعنی نصف به علاوه یکِ آرای کالج انتخاباتی) را از آن خود کند.

    بایدن تا این لحظه ۲۵۳ رای قطعی را در سبد خود دارد و ترامپ نیز از روز گذشته در عدد ۲۱۴ ثابت مانده است. اما هنوز تکلیف آرای سه ایالت در شرق و سه ایالت در غرب آمریکا مشخص نشده است.

    چنانچه بایدن در ایالت جورجیا با ۱۶ رای الکترال پیروز شود و ترامپ نیز در پنسیوانیا (۲۰ رای الکترال)، کارولینای شمالی (۱۵ رای الکترال)، نوادا (۶ رای الکترال)، آلاسکا (۳ رای الکترال) و آریزونا (۱۱ رای الکترال) حائز اکثریت آرا شود، تعداد آرای الکترال هر دو نامزد در عدد ۲۶۹ برابر می‌شود.

    در این صورت، سرنوشت انتخابات در دستان کنگره قرار می‌گیرد؛ به این معنا که رئیس‌جمهور جدید را مجلس نمایندگان و معاون او را مجلس سنا انتخاب خواهد کرد./ باشگاه خبرنگاران

  • درخواست ترامپ: شمارش آرا را متوقف کنید

    رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توئیتر خواستار توقف شمارش آرا شد.

  • بن سلمان باید نگران پیروزی بایدن باشد!

    مجله فارین پالیسی:محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی باید از پیروزی «جو بایدن» کاندیدای دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به شدت نگران باشد زیرا بن سلمان همه تخم مرغ های خود را در سبد« دونالد ترامپ» گذاشت و کاملا به وی تکیه کرد و حالا باید با عواقب این کار خود رو به رو شود.

    بن سلمان به ویژه باید تاوان موافقت تاکتیکی اش برای عادی سازی روابط امارات با رژیم اسرائیل و ضربه زدن به احساسات مسلمانان در جهان را بدهد به گونه ای که منزوی خواهد شد.

    بن سلمان همسو با رژیم اسرائیل به طور خاص از سیاست ترامپ در خروج از برجام و اعمال تحریم ها علیه ایران حمایت کرد اما بایدن عربستان را یک« کشور طرد شده» توصیف کرد و وعده بازگشت به برجام را داده است و این به شدت سعودی ها را نگران کرده است.

    دست داشتن بن سلمان در قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار عربستانی  در کنسولگری ریاض در استانبول از دیگر مسائلی است که بی تردید بر سیاست دولت جدید آمریکا به رهبری بایدن تأثیرگذار خواهد بود.

  • نتایج انتخابات آمریکا برای روح خاشقجی بسیار مهم است!

     

    خدیجه چنگیز همسر ترکیه ای جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی که در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید و جسدش هرگز پیدا نشد تأکید کرد که نتایج انتخابات آمریکا برای روح خاشقجی بسیار مهم است./ جماران

     

  • یک منبع صهیونیستی: ترامپ احساس می‌کند نتانیاهو به او خیانت کرد

    پایگاه «واللا» نوشت، ترامپ که انتظار داشت نتانیاهو علناً از او در انتخابات آمریکا حمایت کند، احساس می‌کند به او خیانت کرده است.

    نتانیاهو امیدوار بود نتایج اولیه انتخابات آمریکا از پیروزی ترامپ خبر دهد اما اشتباه می‌کرد؛ برای همین فعلا سکوت کرده و خود را برای فرستادن پیام دوستی برای بایدن آماده می‌کند/ فارس


     

  • اتفاق بی سابقه؛ رای ۷۰ درصد مسلمانان آمریکا برای بایدن!

    بر اساس نظرسنجی پس از انتخابات که توسط شورای روابط اسلامی-آمریکایی صورت گرفته، به طرز بی‌سابقه‌ای بالغ بر ۷۰ درصد از رأی‌دهندگان مسلمان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری روز سه‌شنبه به نامزد دموکرات‌ها رأی دادند/ ایسنا

     

  • جهش عجیب ثروت ثروتمندان جهان پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

    ثروت 10 ثروتمند جهان در روز نخست بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 34.4 میلیارد دلار افزایش یافت.

     بر اساس گزارشی که مجله«فوربس» منتشر کرد ثروت «جف بیزوس» موسس «آمازون» که ثروتمندترین فرد در جهان به شمار می رود 10.5 میلیارد دلار افزایش یافت و به190.6 میلیارد دلار رسید./ جماران

    در اینجا بخوانید

  • دلار سقوط کرد

    رویترز: با نزدیک شدن بایدن به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری و احتمال راه یافتنش به کاخ سفید، ارزش دلار در مقایل یوان چین و دیگر ارزهای آسیایی به پایین ترین سطح خود در دو سال گذشته رسید./ جماران

     

  • اطراف اقامتگاه بایدن، منطقه پرواز ممنوع ایجاد شد

    با شدت یافتن تنش‌های پسا انتخاباتی در آمریکا، اداره هوانوردی فدرال آمریکا نواحی اطراف اقامتگاه نامزد حزب دموکرات را منطقه پرواز ممنوع اعلام کرد.

     

  • آخرین وضعیت شمارش آرا در چهار ایالت حساس آمریکا

    پنسیلوانیا دارای 20 رای الکترال- ترامپ  50.7درصد آرا و بایدن 48.1درصد آرا  - 11درصد آرا شمارش نشده.

    کارولینای شمالی با 15 رای الکترال - ترامپ 50.1درصد آرا  و بایدن  48.7درصد آرا - 6درصد آرا شمارش نشده.  

    جورجیا  با 16 رای الکترال- ترامپ 49.6 درصد آرا و بایدن با 49.1ردرصد آبا - 2درصد آرا شمارش نشده.  

    نوادا با 6 رای الکترال- ترامپ با 48.7درصد آرا و بایدن با 49.3درصد آرا - 25درصد آرا شمارش نشده.  

    تاکنون ترامپ 214رای الکترال و بایدن 264 رای الکترال را بدست آورده اند.

    هر نفر برای کسب کرسی ریاست جمهوری به 270 رای الکترال نیاز دارد.

     

  • 77 درصد از رای دهندگان یهودی به بایدن رای دادند

     

    به گزارش جماران به نقل از  i24NEWS ،بر اساس یک نظر سنجی که سازمان«جی استریت » انجام داد 77 درصد از رای دهندگان یهودی در آمریکا به «جو بایدن» کاندیدای دموکرات ها رای دادند و فقط 21 درصد از آنها به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا رای دادند.

    این در حالی است که 45 درصد از یهودیان در آمریکا در سال 2016 به «هیلادری کلینتون»  دموکرات رأی داده بودند.

    در اینجا بخوانید

  • نقض قانون توسط وزارت دادگستری آمریکا

    نیویورک تایمز: وزارت دادگستری آمریکا در پی درخواست های ترامپ برای پایان دادن به شمارش آراء اجازه داد که نیروهای مسلح فدرال برای نظارت بر شمارش آراء اعزام شوند.

    این در حالی است که قانون اساسی آمریکا استقرار نیروهای مسلح فدرال در مراکز انتخاباتی را منع می کند.

    وزارت دادگستری آمریکا با ارسال ایمیلی به دادستان های فدرال ابلاغ کرد که قانون اساسی اجازه دخالت نیروهای مسلح فدرال در مراکز شمارش آراء در سراسر کشور را به منظور تحقیق درباره احتمال تقلب رای دهندگان داده است.

    سخنگوی وزارت دادگستری به درخواستی برای واکنش به این خبر پاسخ نداده است.

    ترامپ روز گذشته -چهارشنبه-به شدت به شمارش آراء حمله کرد./ جماران

     

  • اولین اقدام بایدن برای بدست گرفتن قدرت در آمریکا

     

    روسیا الیوم: بایدن با نزدیک شدنش به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یک وبسایت مخصوص به دوره انتقالی به راه انداخت.

     

    هریس

     

     

  • شیوع بی سابقه کرونا در آمریکا سایه انتخابات

    خبرگزاری رویترز: ویروس کرونا در سایه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به شکل بی سابقه ای در این کشور شیوع پیدا کرد.

    روز چهارشنبه 102591 مورد ابتلا به کرونا در ایالت های «کولورادو، آیداهو،ایندیانا، مین، میشیگان، ویسکانسین،مینه سوتا، رود آیلند، و واشنگتن» ثبت شده است.

    تعداد جان باختگان نیز با 15 درصد افزایش به 846 مورد فوتی در 24 ساعت رسید./ جماران

     

  • شواهدی درباره دخالت خارجی در انتخابات آمریکا وجود ندارد

    مسئول امنیت سایبری و تجهیزات زیرساخت وزارت امنیت ملی آمریکا گفت که دولت شواهدی از مداخله خارجی در شمارش آرای انتخابات در دست ندارد./ ایلنا

     

  • ترامپ و وکیل اش مدعی تقلب در انتخابات شدند

    ترامپ مدعی تقلب در انتخابات شد و در توئیتی نوشت: در پنسیلوانیا ناظران قانونی اجازه حضور بر سر صندوق نداشتند و در میشیگان هم  تعداد زیادی آرای تقلبی به صندوق ریخته شده است.

    پیشتر هم وکیل ترامپ همین ادعا را مطرح کرده بود.

    «رودی جولیانی» در توئیتی نوشت: با تیم حقوقی در راه فیلادلفیا هستیم. تقلب بزرگی رخ داده است. ترامپ با 550 هزار رای از 75 درصد آراء شمارش شده پیشتاز است. 

    وی در ادامه نوشت: اجازه نمی‌ دهیم دموکرات ‌ها آن را بدزدند.

     

  • پاسخ ستاد بایدن به ادعای پیروزی ترامپ در چهار ایالت

    ستاد انتخاباتی جو بایدن در واکنش به ادعای اخیر ترامپ در مورد برنده شدن در چهار ایالت از مجموع ایالت‌های باقی مانده اعلام کرد: روشن است که ترامپ در ویسکانسین بازنده بوده است، در میشیگان بازنده خواهد بود، همان‌طور که ریاست جمهوری را هم خواهد باخت.

     

  • بایدن: از پیروزی خود مطمئن هستم

    نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در دلاور:

    اعتقاد جدی دارم که پیروز انتخابات ریاست جمهوری خواهم بود. 

    من و سناتور هریس در حال حرکت به سمت کسب بیش از ۷۰ میلیون رای هستیم که در تاریخ بی سابقه است.

    این کارزار انتخاباتی برای ما و کشور سنگین بوده است. پس از انتخابات، باید دوباره آشتی کرد و حرف‌های انتخاباتی را پست سر گذاشت و دوباره به یک ملت متحد تبدیل شد./ایرنا

     

  • دادگاه عالی درخواست ترامپ برای توقف شمارش آرا در پنسیلوانیا را رد کرد

     

    جاش شاپیرو دادستان پنسیلوانیا در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان: جمهوریخواهان این موضوع را دوبار به دادگاه عالی آمریکا کشانده اند و خواستار دخالت و توقف شمارش آراء شده اند اما هر دو بار هم دادگاه عالی از دخالت در این موضوع خودداری کرده است. 

    قوانین ایالتی بر این موضوع اشراف دارد و دادگاه عالی ایالتی حکم داده آرایی که تا روز برگزاری انتخابات پست شده باشند و تا ساعت 5 عصر روز جمعه دریافت شوند شمارش خواهند شد. 

     این ادعا بیش از آنکه سندی حقوقی و قانونی باشد سندی سیاسی است.

     فرایند برگزاری انتخابات شفاف است و شمارش آراء همچنان ادامه دارد و ناظران دارند بر این فرایند نظارت و کنترل می کنند/ خبرگزاری صداوسیما

     

  • ترامپ در چهار ایالت اعلام پیروزی کرد!

    ترامپ در صفحه توییترش اعلام کرد رقابت در میشیگان، جورجیا، پنسیلوانیا و کارولینای شمالی را برده است!

    توییتر هر دو توییت او در مورد برنده شدن در ایالت‌های باقی مانده را به‌عنوان «اطلاعات غیر دقیق» علامت گذاری کرده است.

     

  • واکنش پسر ترامپ به نزدیک شدن بایدن به پیروزی: این کلاهبرداری است

    اریک ترامپ پسر رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به نزدیک شدن بایدن به ۲۷۰ رأی الکترال گفت: این یک کلاهبرداری واقعی است. ما پنسیلوانیا را برنده می‌شویم. آنها می‌خواهند با تقلب ما را از آن باز دارند.

     

  • توییت تامل برانگیز مشاور سابق اوباما در مورد نقش سیاه‌ پوستان در حفظ دموکراسی

    بن رودز مشاور امنيت ملي باراک اوباما رييس جمهور سابق امريکا در توييتي در اشاره به آراي سياه پوستان آمريکايي به جو بايدن نوشت:

    با مشاهده رفتار و آراي راي دهندگان سياه پوست ميلواکي، ديترويت، فيلادلفيا و آتلانتا، واقعا جاي تامل است افرادي که دموکراسي آمريکايي بدترين رفتار را با آنها داشته، همواره بيشترين کمک را براي نجات دادن آن کرده اند.

     

  • وکیل ترامپ مدعی تقلب در چهار ایالت شد

    رودی جولیانی در کنفرانس خبری در فیلادلفیا مدعی شد:

    آنچه در حال رخ دادن است یک تقلب انتخاباتی است، اما ما چنین اجازه‌ای را نخواهیم داد.

    در آرای پستی تقلب شده است.

    در نوادا، ویسکانسین و میشیگان تخلفاتی در رای گیری و شمارش آرا رخ داده است.

    فیلادلفیا قبلا هم سابقه تقلب انتخاباتی داشته است. در واقع فیلادلفیا به تقلب‌های انتخاباتی مشهور است./ ایسنا

     

  • بایدن، 6 رای تا پیروزی!

    برخی رسانه های خبری آمریکا با بیان اینکه بایدن با اختلاف بیش از 60 هزار رأی در ایالت میشیگان پیروز شده، تعدا آراء الکترال او را (با احتساب پیروزی در آریزونا) به رقم 264 افزایش دادند.

     

    5

     

    با این حساب، بایدن برای پیروزی در انتخابات فقط به 6 رأی الکترال دیگر نیاز دارد.

     

  • بایدن پیروز ایالت میشیگان شد

    بایدن بعد از ویسکانسین ترامپ را در میشیگان هم شکست داد.

    شبکه سی ان ان جو بایدن را پیروز ایالت میشیگان معرفی کرد و نوشت: «با اعلام پیروزی بایدن در ایالت ‌های میشیگان و ویسکانسین، ترامپ به قولش عمل کرده و دیوار را ساخت. البته نه دیوار مکزیک، بلکه دیوار آبی را، که در سال 2016 ترک برداشته بود.»

    این ایالت، 16 رأی الکترال دارد.

    با پیروزی بایدن در ایالت میشیگان و دریافت ۱۶ رأی الکترال دیگر، وی تنها به 6 رای ایالت نوادا نیاز دارد تا رقیب انتخاباتی خود را شکست دهد.

    بایدن تا این لحظه در این ایالت پیشتاز است.


     

  • بایدن فقط 6 رای الکترال دیگر می خواهد تا رییس جمهور شود

    با پیروزی جو بایدن در ایالت میشیگان و دریافت ۱۶ رأی الکترال دیگر، وی تنها به ۶ رای ایالت نوادا نیاز دارد تا رقیب انتخاباتی خود را شکست دهد.

     بایدن تا این لحظه در این ایالت پیشتاز است.

     

     

  • بایدن برنده ایالت میشیگان شد

     شبکه های خبری مختلف جو بایدن را پیروز ایالت میشیگان معرفی کردند

    این ایالت، ۱۶ رأی الکترال دارد.


     

  • بایدن: 270 رای الکترال را کسب کردیم

    همزمان با شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، «جو بایدن» در سخنرانی خود در ایالت «دلاور» گفت: «نیامدم ادعا کنم ما بردیم، آمدم بگویم وقتی شمارش تمام شود، اعتقاد دارم که برنده ما هستیم. بیش از 150 میلیون آمریکایی در انتخابات شرکت کرده اند و آنها رئیس جمهور را تعیین می کنند. امشب مشخص شده که ما 270 رای الکترال را برای پیروزی در انتخابات کسب کرده ایم. میشیگان به زودی شمارش آرا را تمام می ‌کند، احساس خوبی از پنسیلوانیا دارم. ما به کارزار خودمان افتخار می ‌‌کنیم.»

    بایدن همچنین افزود: ما دشمن یکدیگر نیستیم، روشن بگویم، این کارزار را به عنوان دموکرات پیروز می‌شوم اما به عنوان رئیس جمهور آمریکا فعالیت خواهم کرد و از همه آمریکایی ‌ها خواهان انجام وظیفه هستم و به همان سختی برای آنها که رای ندادند کار خواهم کرد که به من رای دادند.»

     

  • تازه ترین نتایج انتخابات کنگره آمریکا

    مجلس نمایندگان: 

    دموکرات 202 رای 

    جمهوری خواه 188 رای 

     

    مجلس سنا:

    دموکرات 47 رای 

     جمهوری خواه 48 رای

  • آشوب طرفداران ترامپ در میشیگان

    بلومبرگ گزارش داد: طرفداران ترامپ در شهر دیترویت ایالت میشیگان در مقابل مرکز همایش‌های TFC، جایی که آرا شمارش می‌ شود، تجمع کرده ‌اند و شعار می ‌دهند «شمارش آرا را متوقف کنید».

     

  • پسر ترامپ مدعی پیروزی پدرش در پنسیلوانیا شد!

    در حالی‌ که هنوز شمارش آرا در پنسیلوانیا ادامه دارد و حتی ستاد انتخاباتی ترامپ درخواست توقف شمارش آرا در این ایالت را داشته اما پسر دونالد ترامپ در این ایالت اعلام پیروزی زودهنگام کرد.

     

  • پاسخ دادگاه به تلاش ترامپ برای دخالت در روند شمارش آرا

    دادستانی ایالت پنسیلوانیا می‌گوید که اجازه هیچ‌گونه وقفه یا توقف در شمارش آراء این ایالت را نمی‌دهد.

    دادستانی ایالت میشیگان نیز گفت که درباره دادخواست حقوقی ترامپ برای توقف شمارش آرا هیچ اطلاعی ندارد/ فارس

     

  • تعداد زیادی رای پستی هنوز تحویل داده نشده است!

    نیویورک پست: ادره پست آمریکا اعلام کرد تعداد زیادی از آراء پستی تحویل داده نشده است.

     

  • درخواست جدید ستاد ترامپ

    ستاد انتخاباتی ترامپ خواستار بررسی صندوق‌هایی شده که شمارش شده و آنها برای نظارت حضور نداشته و یا به آنها دسترسی داده نشده بود.

     

  • وکیل ترامپ: تقلب گسترده ای در پنسیلوانیا صورت گرفته است

    رودی جولیانی مدعی شد: من همراه یک تیم حقوقی به ایالت پنسیلوانیا می‎روم. تقلب گسترده‎ای در این ایالت صورت گرفته است و ما اجازه نمی‎دهیم دموکرات‎ها آرای ما را به سرقت ببرند.

     

  • بایدن 10 رای الکترال ایالت سرنوشت‌ساز ویسکانسین را برد

    ترامپ خواستار شمارش مجدد آرای این ایالت شده است.

    248

  • ستاد ترامپ خواستار توقف شمارش آرا در میشیگان شد

    ستاد انتخاباتی ترامپ مدعی شد که به نمایندگان این ستاد دسترسی کافی برای حضور و نظارت در محل‌های شمارش آرا در میشیگان را نداده‌اند.

     

  • جو بایدن: ترامپ تکلیف انتخابات را روشن نمی کند!

    کاندیدای حزب دموکرات در حساب توییتری خود نوشت: برای این که مطمئن شویم کل آرا شمرده می‌شود یکی از بزرگترین برنامه‌های صیانت از آرا را راه‌اندازی کرده‌ایم.

    چرا که این دونالد ترامپ نیست که تعیین می‌کند چه کسی برنده‌ی انتخابات است، این مردم هستند که برنده را تعیین می کنند.

    برای کمک به کمیته صیانت از آرا به کمپین بایدن کمک کنید!

     

  • کمپین ترامپ خواهان بازشماری آرای در ایالت ویسکانسین شد

     

    کمپین انتخاباتی ترامپ بلافاصله با بعد از توییت اعتراضی رییس جمهوری آمریکا در مورد از بین بردن آرای، خواهان بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین شد.

     

  • شکایت همزمان ترامپ و بایدن به دیوان عالی عجیب نیست!

    رئیس اکثریت سنا:

    اگر دو طرف به دیوان عالی برای تعیین فرد پیروز انتخابات مراجعه کنند، متعجب نخواهیم شد.

    بعد از پایان شمارش آخرین رای نتیجه انتخابات مشخص خواهد شد./ ایسنا


     

  • میلیون ها رای در پنسیلوانیا شمرده نشدند

    کتی بوکوار، معاون فرماندار پنسیلوانیا: هنوز میلیون ها رای وجود دارد که باید شمارش شوند.

     

  • واکنش های ترامپ به بالا رفتن آرای بایدن

    رییس جمهوری آمریکا شامگاه سه شنبه در واکنش نهایی به روند بی سابقه بالارفتن آرای بایدن در ایالت های چرخشی مدعی از بین بردن آرای وی در این ایالت ها شد.

    دونالد ترامپ در پیام توییتری نوشت: آنها (دموکرات ها) به سختی کار می کنند تا هر چه زودتر ۵۰۰ هزار رای را در ایالت پنسیلوانیا از بین ببرند. در میشیگان و ایالت های دیگر نیز همین روند را به کار گرفته اند.

    رییس جمهوری آمریکا در پیامی دیگر نوشت: آنها رای های بایدن را در همه جای کشور در پنسیلوانیا، ویسکانسین و میشیگان پیدا می کنند، این برای کشور ما بسیار بد است.

     

  • بایدن در ایالت کلیدی ویسکانسین پیروز شد

    مدیر کمیسیون انتخاباتی ویسکانسین در مصاحبه با شبکه خبری ان‌بی‌سی گفت همه آرا در این ایالت شمارش شده‌اند و جو بایدن با اختلاف ۲۰۶۹۷ رأی پیروز شده است.

     

  • ستاد بایدن: ترامپ به دیوان عالی هم برود شکست می خورد

    ستاد انتخاباتی بایدن: ترامپ حق دارد به دیوان عالی برود و شکایت کند اما شکست می خورد. بایدن امشب برای مردم آمریکا سخنرانی می کند.

     بدون در نظر گرفتن نتایج آرای ایالت پنسیلوانیا همین امشب پیروز می شویم.

     

  • ترامپ مدعی دستکاری آرا شد

    رئیس‌جمهور آمریکا در توئیت خود نوشت: چطور است هر بار که آنها آن آرای قلابی پستی را می‌شمرند تا این حد اثر مخربی روی درصد [آرا] به جا می‌گذارند و تا این حد قدرت مخرب دارند؟

     

     

  • ستاد بایدن: اگر همه آرای صحیح شمارش شوند بایدن برنده می شود

    مدیر ستاد انتخاباتی بایدن:کاندیدای دموکرات ها  در مسیر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری است.اگر همه آرای صحیح شمارش شوند بایدن برنده می شود./ جماران


     

  • بایدن: فعلا خبری از استراحت نیست!

    جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در توییتی اعلام کرد تا زمانی که همه آراء شمارش نشود ستاد انتخاباتی اش استراحت نخواهد کرد و از مردم خواست برای اطلاع از شرایط با مسئولان ستادش به طور دائم در ارتباط باشند.

     

  • ترامپ مدعی ناپدید شدن آرای انتخابات شد

    رییس جمهور آمریکا در واکنش به تغییر موقعیت خود در برخی ایالت ها نوشت: دیشب در ایالت‌های تحت کنترل دموکرات‌ها پیش افتاده بودم و حالا به طرز معجزه‌آسایی تک تک آنها ناپدید شدند.

     

    photo_2020-11-04_18-41-50

     

  • نتایج شمارش آراء انتخابات آمریکا تا به این لحظه/ پیشتازی بایدن با 2.5 میلیون رای بیشتر

    وضعیت ترامپ و بایدن در ایالت ‌های سر‌نوشت ‌ساز به شرح زیر هستند:

    1- فلوریدا: 29 رأی الکترال دارد و طبق نتایج اولیه پس از شمارش 96 درصد آرا، دونالد ترامپ توانسته با 51.2 درصد آرا در برابر 47.8 درصد بایدن، در این ایالت پیروز شود.

    2- اوهایو: 18 رأی الکترال دارد که در این ایالت نیز پس از شمارش 94 درصد آرا، ترامپ با کسب 53.4 درصد در برابر 45.2 درصد بایدن، به پیروزی رسیده است.

    3- نیوهمپشایر: دارای 4 رأی الکترال است که طبق نتایج اولیه پس از شمارش 88 درصد آرا، جو بایدن توانسته با کسب 53.1 درصد در برابر 45.2 درصد ترامپ، در این ایالت به پیروزی برسد.

    4- مینه ‌سوتا: دارای 10 رأی الکترال است. بایدن در این ایالت به پیروزی رسیده است.

    5- آریزونا: که 11 رأی الکترال دارد. پس از شمارش 84 درصد آرا، بایدن با کسب 51 درصد آرا در برابر 4736 درصد ترامپ، در این ایالت پیروز شد.

    6- جورجیا: دارای 16 رأی الکترال است. با شمارش 94 درصد آرا، ترامپ با کسب 50.5 درصد آرا در برابر 48.3 درصد بایدن، در این ایالت به پیروزی رسیده است.

    7- پنسیلوانیا: این ایالت نیز 20 رأی الکترال دارد که پس از شمارش 64 درصد آرا، تاکنون ترامپ با کسب 54.8 درصد در برابر 44.1 درصد بایدن، پیروز محسوب می شود.

    8- ویسکانسین: این ایالت 10 رأی الکترال دارد. که پس از شمارش 95 درصد آرا، تاکنون بایدن با کسب 49.6 درصد در برابر 48.9 درصد ترامپ، پیروز محسوب می شود.

    9- میشیگان: دارای 16 رأی الکترال است و که پس از شمارش 94 درصد آرا، تاکنون بایدن با کسب 49.4 درصد در برابر 49.1 درصد ترامپ، پیروز محسوب می شود.

    10- کارولینای شمالی: دارای 15 رأی الکترال است که پس از شمارش 94 درصد آرا، تاکنون ترامپ با کسب 50.1 درصد در برابر 48.7 درصد بایدن، پیروز محسوب می شود.

    11- تگزاس: دارای 38 رأی الکترال است. در شمارش اولیه پس از شمارش 84 درصد آرا، ترامپ با کسب 52.2 درصد در برابر 46.3 درصد بایدن، در این ایالت به پیروزی رسیده است.

    12- نوادا: دارای 6 رأی الکترال است که هنوز پیروز آن اعلام نشده است.

    13- ایالت آیوا: دارای 6 رأی الکترال است که پس از شمارش 67 درصد آرا، تاکنون بایدن با کسب 49.2 درصد در برابر 48.6 درصد ترامپ، پیروز محسوب می شود.

    طبق آخرین اخبار منتشر شده از نتایج انتخابات آمریکا، تاکنون بایدن 238 و ترامپ 213 رأی الکترال و به ترتیب 50.1 و 48.3 درصد آرا را به دست آورده ‌اند. 

    تا این لحظه از شمارش آرا بایدن 69.5 میلیون رای و ترامپ 67.08 میلیون رای مردمی کسب کرده اند.

  • چه تعداد در پنسیلوانیا از طریق پست رای دادند؟

    بیش از یک میلیون 600 هزار نفر از هواداران حزب دموکرات در مقابل 580 هزار نفر از هواداران حزب جمهوری خواه در ایالت پنسیلوانیا از طریق پست رای دادند.

     

  • نتایج شمارش آراء انتخابات آمریکا تا به این لحظه/ پیشتازی بایدن با 2.5 میلیون رای بیشتر

    وضعیت ترامپ و بایدن در ایالت ‌های سر‌نوشت ‌ساز به شرح زیر هستند:

    1- فلوریدا: 29 رأی الکترال دارد و طبق نتایج اولیه پس از شمارش 96 درصد آرا، دونالد ترامپ توانسته با 51.2 درصد آرا در برابر 47.8 درصد بایدن، در این ایالت پیروز شود.

    2- اوهایو: 18 رأی الکترال دارد که در این ایالت نیز پس از شمارش 94 درصد آرا، ترامپ با کسب 53.4 درصد در برابر 45.2 درصد بایدن، به پیروزی رسیده است.

    3- نیوهمپشایر: دارای 4 رأی الکترال است که طبق نتایج اولیه پس از شمارش 88 درصد آرا، جو بایدن توانسته با کسب 53.1 درصد در برابر 45.2 درصد ترامپ، در این ایالت به پیروزی برسد.

    4- مینه ‌سوتا: دارای 10 رأی الکترال است. بایدن در این ایالت به پیروزی رسیده است.

    5- آریزونا: که 11 رأی الکترال دارد. پس از شمارش 84 درصد آرا، بایدن با کسب 51 درصد آرا در برابر 4736 درصد ترامپ، در این ایالت پیروز شد.

    6- جورجیا: دارای 16 رأی الکترال است. با شمارش 94 درصد آرا، ترامپ با کسب 50.5 درصد آرا در برابر 48.3 درصد بایدن، در این ایالت به پیروزی رسیده است.

    7- پنسیلوانیا: این ایالت نیز 20 رأی الکترال دارد که پس از شمارش 64 درصد آرا، تاکنون ترامپ با کسب 54.8 درصد در برابر 44.1 درصد بایدن، پیروز محسوب می شود.

    8- ویسکانسین: این ایالت 10 رأی الکترال دارد. که پس از شمارش 95 درصد آرا، تاکنون بایدن با کسب 49.6 درصد در برابر 48.9 درصد ترامپ، پیروز محسوب می شود.

    9- میشیگان: دارای 16 رأی الکترال است و که پس از شمارش 94 درصد آرا، تاکنون بایدن با کسب 49.4 درصد در برابر 49.1 درصد ترامپ، پیروز محسوب می شود.

    10- کارولینای شمالی: دارای 15 رأی الکترال است کهکه پس از شمارش 94 درصد آرا، تاکنون ترامپ با کسب 50.1 درصد در برابر 48.7 درصد بایدن، پیروز محسوب می شود.

    11- تگزاس: دارای 38 رأی الکترال است. در شمارش اولیه پس از شمارش 84 درصد آرا، ترامپ با کسب 52.2 درصد در برابر 46.3 درصد بایدن، در این ایالت به پیروزی رسیده است.

    12- نوادا: دارای 6 رأی الکترال است که هنوز پیروز آن اعلام نشده است.

    13- ایالت آیوا: دارای 6 رأی الکترال است که پس از شمارش 67 درصد آرا، تاکنون بایدن با کسب 49.2 درصد در برابر 48.6 درصد ترامپ، پیروز محسوب می شود.

    طبق آخرین اخبار منتشر شده از نتایج انتخابات آمریکا، تاکنون بایدن 238 و ترامپ 213 رأی الکترال و به ترتیب 50.1 و 48.3 درصد آرا را به دست آورده ‌اند. 

    تا این لحظه از شمارش آرا بایدن 69.5 میلیون رای و ترامپ 67.08 میلیون رای مردمی کسب کرده اند.

     

  • مشارکت نزدیک به 160 میلیون آمریکایی در انتخابات

    دست کم 159 میلیون و 800 هزار آمریکایی در انتخابات 2020 آمریکا مشارکت کردند.

  • بایدن در میشیگان از ترامپ سبقت گرفت

    98

  • پیروزی یک مُرده در انتخابات ایالتی آمریکا!

    «دیوید آنداهل» کاندیدای ایالت داکوتای شمالی که ماه گذشته بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده بود، امروز در انتخابات مجلس این ایالت بیشترین رای را آورد و پیروز انتخابات شد!

    آنداهل 55 ساله به کووید 19 مبتلا، و برای درمان بستری شده بود.

     

    david-andahl

     

    حال نتایج مقدماتی نشان می دهد او و «دیو نهرینگ» کاندیدای جمهوری خواه برای دو کرسی این ایالت انتخاب شده اند.

    آنداهل 36 درصد آرا را به دست آورده است.

    او چند هفته پیش از بیماری اش، در انتخابات مقدماتی برنده شده بود و نامش بر روی برگه های رای مانده بود که به ادعای مقامات محلی قابل تغییر نبود.

    حال جمهوری خواهان باید جایگزینی برای او بیابند. 

    داکوتای شمالی با بیش از 47 هزار مورد ابتلا به کرونا، رکورددار است. 

     

  • بولتون: حرف های ترامپ «فضاحت و رسوایی» است

    «جان بولتون» مشاور امنیت ملی پیشین دولت آمریکا اظهارات امروز «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور را «فضاحت و رسوایی» توصیف کرد.

     

    Untitled

     

    بولتون در مصاحبه‌ با شبکه اسکای نیوز گفت: «فکر می ‌کنم اظهارات چند ساعت قبل رئیس جمهور ترامپ که گفت پیروز انتخابات است و چگونه قرار است آن را از وی بدزدند، یکی از غیرمسئولانه ‌ترین حرف ‌هایی بود که یک رئیس جمهور آمریکا تاکنون گفته است. ما نمی ‌دانیم نتیجه چه خواهد بود. کاملا محتمل است که ترامپ بتواند پیروز شود، اما او صحت تمام روند انتخابات را برای منافع شخصی خود زیر سوال برد. این فضاحت (رسوایی) است».

     

  • رابطه ترامپ با«فاکس نیوز» شکرآب شد!

    رابطه ترامپ با«فاکس نیوز» شبکه تلویزیونی خصوصی مورد علاقه اش به دلیل انتخابات شکرآب شد. 

    پس از آن که ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیش از پایان شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروزی زودهنگام خود را اعلام کرد رسانه های آمریکایی از جمله فاکس نیوز به شدت عصبانی شدند و این اقدام وی را بر خلاف ارزش های دموکراتیک آمریکا دانستند.

    بسیاری از خبرنگاران و فعالان رسانه ای در شبکه های اجتماعی در واکنش به این اقدام ترامپ تأکید کرد که وی ثابت کرد که فردی مستبد است./ جماران

     

     

  • توقف فرایند شمارش آراء در ایالت نوادا

    برخی منابع آمریکایی گفتند که فرایند شمارش آراء در ایالت نوادا تا صبح روز پنج شنبه به وقت آمریکا متوقف شده است./ جماران

     

  • رهبر اقلیت جمهوری خواهان مجلس نمایندگان از حوزه انتخابی کالیفرنیا دوباره رای آورد

    «کوین مک کارتی» رهبر اقلیت جمهوری خواهان مجلس نمایندگان از حوزه انتخابی کالیفرنیا دوباره رای آورد.

    گفتنی است، وی از منتقدان سرسخت توافق هسته ای ایران بود.

    «دبی دینگل» دموکرات نیز از «میشیگان» دوباره وارد مجلس نمایندگان می ‌شود.

     

  • کشور زادگاه ملانیا ترامپ، پیروزی همسرش را تبریک گفت!

    نخست ‌وزیر محافظه کار و ضدمهاجران اسلوونی، کشور زادگاه همسر رئیس‌ جمهور آمریکا، ترامپ را به عنوان برنده انتخابات ریاست‌ جمهوری به رسمیت شناخت و به او تبریک گفت. 

    «یانز یانشا» در توییتی نوشت: «کاملا روشن است که آمریکایی ‌ها ترامپ و معاونش مایک پنس را برای چهار سال دیگر انتخاب کرده ‌اند. به جمهوری خواهان به دلیل کسب این نتایج قوی تبریک می گویم.»/ جماران

     

     

  • کشور زادگاه ملانیا ترامپ، پیروزی همسرش را تبریک گفت!

    نخست ‌وزیر محافظه کار و ضدمهاجر اسلوونی، کشور زادگاه همسر رئیس‌ جمهور آمریکا، ترامپ را به عنوان برنده انتخابات ریاست‌ جمهوری به رسمیت شناخت و به او تبریک گفت. 

    «یانز یانشا» در توییتی نوشت: «کاملا روشن است که آمریکایی ‌ها ترامپ و معاونش مایک پنس را برای چهار سال دیگر انتخاب کرده ‌اند. به جمهوری خواهان به دلیل کسب این نتایج قوی تبریک می گویم.»

     

  • واکنش انگلیس به انتخابات آمریکا

    «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه‌ ای با شبکه اسکای نیوز درباره روابط کشورش با آمریکا بعد از انتخابات ریاست‌ جمهوری صحبت کرد.

    وی در این مصاحبه گفت: «صرف‌ نظر از اینکه چه کسی رئیس‌ جمهور آمریکا می‌ شود، من اطمینان دارم روابط آمریکا و انگلیس مستحکم تر خواهد شد.»

     

  • نماینده فلسطینی تبار، برنده انتخابات مجلس آمریکا شد

    خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: «رشیده طلیب» نماینده فلسطینی تبار دموکرات آمریکا در انتخابات پیروز شد و بار دیگر بر کرسی حوزه انتخابیه سیزدهم میشیگان نشست.  

     

  • ونزوئلا: آماده گفتگو با آمریکا هستیم

    نیکولاس مادورو رييس جمهور ونزوئلا در تویيتى نوشت: تبریک به ملت آمریکا به خاطر انتخابات ریاست جمهوری‌شان، همینطور انتخاب بایدن و کامالا هریس را به عنوان رییس جمهوری و معاون وی تبریک می‌گویم. ونزوئلا برای گفت وگو و توافق متقابل با ملت و دولت آمریکا آماده خواهد بود.

     

  • رقابت تنگاتنگ بایدن و ترامپ در پنسیلوانیا و ویسکانسین

    بایدن و ترامپ در دو ایالت ویسکانسین و پنسیلوانیا شانه به شانه در حال رقابت هستند.

    پنسیلوانیا 20 رای و ویسکانسین 10 رای الکترال در انتخابات آمریکا دارد.

    در حال حاضر بایدن 238 و ترامپ 213 رای الکترال را کسب کرده‌اند و هر کدام به 270 رای برسد، پیروز انتخابات خواهد بود.

     

  • پناهجویان آمریکا در مرزهای مکزیک: برای برد بایدن دعا می ‌کنیم

  • نگرانی آلمان از بحران در آمریکا

    «انگریت کرامپ کارنباوئر» وزیر دفاع آلمان امروز چهارشنبه گفت که اوضاع در آمریکا بعد از انتخابات ممکن است منفجر شود.

    وزیر دفاع آلمان نگرانی شدید خود را از بحران قانون اساسی در آمریکا ابراز کرد./ جماران

     

  • آمادگی تیم حقوقی حزب دموکرات برای مقابله با ترامپ

    ستاد انتخاباتی جو بایدن: اگر ترامپ برای جلوگیری از«شمارش آراء به شکل مسالمت آمیز» به دیوان عالی مراجعه کند، تیم حقوقی حزب دموکرات با این کار وی مقابله می کند./ جماران

     

  • وزارت خارجه اسپانیا: هنوز برای اعلام پیروز انتخابات آمریکا زود است

    وزارت خارجه اسپانیا اعلام کرد: هنوز زود است که پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کرد. باید تا پایان شمارش آراء صبر کرد.

     

  • آخرین وضعیت آراء الکترال

    1

  • پیشتازی ترامپ در شماری از ایالت ها

    اسکای نیوز عربی از پیشتازی دونالد ترامپ در ایالت های جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، ویسکانسین و آلاسکا خبر داده است.

     

  • واکنش فرماندار ایالت پنسیلوانیا به ادعای پیروزی ترامپ

    فرماندار ایالت پنسیلوانیا در واکنش به ادعای پیروزی زودهنگام دونالد ترامپ در انتخابات گفت: یک میلیون رای پستی هنوز شمارش نشده است. ترامپ در این ایالت مدعی پیروزی شده!

     

  • ترامپ اعلام پیروزی کرد!

    در حالی که میلیون ها رای قانونی هنوز شمارش نشده، دونالد ترامپ شخصا در سخنانی از کاخ سفید اعلام پیروزی کرد.

    کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا از حزب جمهوری خواه در سخنانی با ادعای پیروزی در انتخابات گفت: از مردم آمریکا تشکر می کنم که میلیون ها نفر به من رای دادند.

    ترامپ که بدون ماسک حضور یافته بود، افزود: خودمان را برای یک جشن بزرگ آماده می کنیم و انتخابات را در ایالت هایی بردیم که انتظارش را داشتیم.

     

    5b9dd424-839d-4a41-9a18-f64eac551902

    وی ادعا کرد که در برخی از این ایالت های حساس مثل جورجیا و کارولینای شمالی برنده شده است. چیزی که مهم است، ما پنسیلوانیا را با اختلاف شگفت آوری داریم می ‌بریم. تقریبا 64 درصد رای ها شمارش شده و غیر ممکن است که ما برنده نشویم. نتایج عالی است و ما آماده جشن پیروزی هستیم.

    ترامپ ادامه داد: نتیجه اعجاب‌انگیز است و ما خود را آماده جشن بزرگ می‌کنیم. ایالت ‌هایی را بردیم که اصلا انتظارش را نداشتیم. گروهی سعی می ‌کنند این پیروزی را کمرنگ نشان دهند اما در مقابل آنها می‌ ایستیم.

    وی افزود که (رقیب)حرف هایی میزند که نشان از باخت در انتخابات دارد و می گوید که می خواهند به دادگاه مراجعه کنند. این همان  چیزی بود که من از روز اول گفتم. انتخابات تمام شد و این یک تقلب بود. ما جشن خواهیم گرفت . من به صراحت بگویم که این انتخابات را برنده شدیم و این یک روز بزرگ است.

    ترامپ بدون ارائه مدرک گفت در انتخابات تقلب شده است. او با بیان اینکه قصد دارد برای مبارزه با نتایج انتخابات به دیوان عالی مراجعه کند ، گفت: این برای کشور ما خجالت آور است.

    وی گفت:‌این یک لحظه ناراحت کننده ای برای آمریکایی هاست و یک تقلب است.

    مایک پنس: ما در مسیر پیروزی قرار داریم

    مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا نیز در سخنانی کوتاهی گفت: از اینکه رای دهندگان آمریکایی برای چهار سال دیگر به دونالد ترامپ رای دادند تشکر می کنم.

    وی افزود که از تمامیت  آرا انتخاباتی در آمریکا  محافظت خواهد کرد و گفت : ما در مسیر پیروزی قرار داریم و بار دیگر آمریکا را سربلند خواهیم کرد.

    رویترز گزارش داده است: ترامپ به غلط خود را پیروز انتخابات اعلام کرد. چراکه آرای انتخابات در میشیگان، ویسکانسین، پنسیلوانیا و جورجیا هنوز به طور کامل شمرده نشده است.

    سی ان ان هم در واکنش اعلام کرد: هیچ نتیجه ای قطعی نیست.

     

  • پیروزی بایدن در مینه‌سوتا

    رسانه های آمریکایی:بایدن در ایالت مینه سوتا برنده شد.

     

    876

     

  • پیروزی بایدن در هاوایی

    طبق برآورد رسانه‌های مختلف بایدن ۴ رأی الکترال ایالت هاوایی را از آن خود می‌کند.

    photo_2020-11-04_08-42-16

  • بایدن209 و ترامپ 118 رای الکترال به دست آوردند

    به گزارش جماران به نقل از الجزیره، «جو بایدن»کاندیدای دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا علاوه بر مجموع آراء در آرای الکترال نیز از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا پیشی گرفته است.

    بایدن تا کنون موفق شده است که 209 رای الکترال را از آن خود کند و ترامپ فقط 118 رای الکترال به دست آورده است.

    بایدن پس از پیروزی در ایالت کالیفورنیا گام بزرگی برای پیروزی به دست آورد.

    هر کاندیدا برای برنده شدن در انتخابات نیاز به 270 رای الکترال دارد.

    در مجموع شمارش آرا نیز بایدن با به دست آوردن بیش از 57 میلیون رای از ترامپ که اندکی بیش از 55 میلیون رای به دست آورده است پیشتاز است.

  • نتیجه اولیه شمارش آرای انتخابات آمریکا

    بایدن ٢٠٩ رای الکترال (۴٨ رای)

    ترامپ: ١١٨ رای الکترال (۵٠.۴ رای)

    98

  • ترامپ برنده ایالت کانزاس شد

    ترامپ برنده ایالت کانزاس شد و تعداد آرای الکترال خود را به 98 رساند.

     

  • پیشتازی دموکرات‌ها در انتخابات سنا

    همزمان با پایان یافتن انتخابات ریاست جمهوری، شمارش آرای انتخابات سنای آمریکا برای تصاحب ۳۵ کرسی آن آغاز شد که تا این لحظه دموکرات‌ها برتری دارند.

    ۳۵ کرسی سنا که ۲۳ کرسی آن مربوط به جمهوریخواهان و ۱۲ کرسی آن به دموکرات‌ها تعلق داشت، در این انتخابات به رای گذاشته شد.

    از این رو، دموکرات‌ها با ترکیب سنای فعلی تنها به چهار کرسی نیاز دارند تا اکثریت خود را به دست آورند و جمهوریخواهان هم برای حفظ برتری خود نباید این چهار کرسی را از دست بدهند.

    با آغاز شمارش آرا پس از اتمام انتخابات، تا کنون از هر دو حزب یک نفر به سنا راه یافته است.

    اگر بنا را بر وضعیت فعلی با کسر کرسی‌های به رای‌گذاشته شده در نظر بگیریم، دموکرات‌ها در حال حاضر ۴۲ کرسی سنا و جمهوریخواهان هم ۳۴ کرسی را در اختیار گرفته‌اند.

    در ایالت کنتاکی، میچ مک‌کانل رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در سنای فعلی آمریکا، توانست رقیب دموکرات خود را پشت سر بگذارد.

    سنای آمریکا ۱۰۰ کرسی دارد که یکی از آنها به معاون اول رئیس جمهوری تعلق می‌گیرد که رئیس سنا هم خواهد بود./ ایرنا

  • بایدن همچنان جلوتر از ترامپ است

    ترامپ برنده ایالت های وایومینگ، داکوتای جنوبی، داکوتای شمالی، لوییزیانا و نبراسکا شد.

    بایدن برنده ایالت های نیویورک و نیومکزیکو شد.

    جو بایدن

  • ترامپ برنده ایالات ایندیانا شد و 11 رای الکترال دیگر کسب کرد

    1121

  • ترامپ برنده ایالت آرکِنسا شد

     ترامپ  با کسب پیروزی در ایالت آرکِنسا عقب ماندگی اش در رای الکترال را کم کرد

     

    61

  • 3 پیروزی دیگر برای بایدن

     بایدن در 3 ایالت دِلِور، مری لند و ایلینوی هم به پیروزی رسید.

     

  • بایدن هم برنده ۴ ایالت دیگر شد

    جو بایدن در ماساچوست، نویجرزی، رودآیلند و کنتیکت به پیروزی رسید

     

  • ترامپ در ۴ ایالت دیگر پیروز شد

    دونالد ترامپ در چهار ایالت می سی سی پی، آلاباما، تنسی و اوکلاهاما هم به پیروزی رسید. 

     

  • نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات آمریکا

    ایالت ایندیانا (۳٪ آرا) ترامپ ۶۸.۱٪ - بایدن ۳۰.۲٪

    ایالت نیوهمشایر (۱٪ آرا) ترامپ ۶۱.۵٪ - بایدن ۳۸.۵٪

    ایالت کنتاکی (۱۰٪ آرا) ترامپ ۵۰.۴٪ - بایدن ۴۸٪

    ایالت مهم فلوریدا (۶۶٪ آرا) ترامپ ۴۸.۹٪ - بایدن ۵۰.۳٪

    ایالت مهم جورجیا (۵٪ آرا) ترامپ ۴۷.۵٪ - بایدن ۵۱.۴٪

     

    مجموع: ترامپ ۵۰.۲٪ (۱۳ الکترال) بایدن ۴۸.۹٪ (۱۶ الکترال)

     

  • بایدن در ایالت ورمونت به پیروزی رسید و 3 رای الکترال را کسب کرد

    ورمونت

  • حضور پررنگ رای اولی ها در انتخابات آمریکا

    بنیاد تحقیقاتی ادیسون: از هر 10 رأی دهنده آمریکایی یک نفر برای نخستین بار در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده است.


     

  • میزان مشارکت در انتخابات آمریکا به بیش از 67 درصد می رسد

    نیویورک‌ تایمز: میزان مشارکت در انتخابات آمریکا به بیش از ۶۷ درصد خواهد رسید که بالاترین میزان مشارکت طی یک قرن گذشته است.

     

  • توییت ترامپ با امیدواری!

    ترامپ در صفحه توییترش نوشت: وضعیت ما در کل کشور واقعا خوب به نظر می رسد. متشکرم!

  • معاون بایدن: ترامپ از قدرت مردم می ترسد

     کامالا هریس، معاون جو بایدن:چیزی که ترامپ بیش از همه از آن می‌ترسد جو بایدن یا من نیست، بلکه قدرت مردم است. به کمک شما نیاز داریم تا با رای دهندگان بیشتری صحبت کنید و به یاد آنها بیاورید که امروز رای بدهند.

     

     

  • ادعای سناتور فلوریدا درباره مشارکت جمهوری‌خواهان در این ایالت کلیدی

    مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه: گزارش‌های اولیه از مشارکت انتخاباتی نشان می‌دهد درصد مشارکت جمهوری‌خواهان، تاریخی است.

     

     

  • درخواست فرزندان ترامپ از رای دهندگان

    ایوانکا ترامپ خطاب به رای دهندگان آمریکایی: در صف رای گیری بمانید و نروید، ما به شما نیاز داریم

    توییت اریک ترامپ در آخرین ساعات باقی‌مانده تا پایان رأی‌گیری: پنسیلوانیا لطفاً از خانه بیرون بیا و رأی بده!!! ما باید آمریکا را از دست چپ‌های افراطی نجات دهیم!

     

  • اتفاقی بی سابقه: رای فرماندار جمهوری خواه به کاندیدای دموکرات!

    فیل اسکات، فرماندار جمهوری خواه ایالت ورمونت، بعد از ظهر روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که وی به جو بایدن نامزد حزب دموکرات رای داده است.

    photo_2020-11-04_02-24-06

     

     

  • جو بایدن: هرچقدر طول می کشد در صف بایستید

    بایدن: امروز آخرین فرصت شما برای رای دادن در این انتخابات است. اگر تا الان رای نداده اید باید امروز رای بدهید و هرچقدر هم طول می کشد در صف بایستید. دموکراسی ما در خطر است. به سایت http://iwillvote.com/locate  مراجعه کنید و مراکز اخذ رای محل نزدیک خود را پیدا کنید.

     

     

     

     

  • سندرز: چه ترامپ بخواهد چه نه تمام آرا را می‌شماریم

    سناتور دموکرات: این انتخابات وقتی که ترامپ بگوید تمام شده است، تمام نمی‌شود. زمانی تمام می‌شود که تمام آراء شمرده شود و این شامل تمام آرای پستی روز انتخابات و همچنین آرا نظامیان است. 

    این دموکراسی است؛ چه ترامپ دوست داشته باشد چه دوست نداشته باشد، ما تمام آرا را می‌شماریم.


     

     

  • شمارش آرا در دو ایالت سرنوشت ساز زودتر از سایر ایالت‌ها

     رسانه نیویورک ‌تایمز: 

    انتظار می‌رود که شمارش آرا در فلوریدا و جورجیا زودتر از سایر ایالت‌های رقابتی آغاز شود.

    پیروزی بایدن در هریک از این دو ایالت، وی را در موقعیت پیروزی قرار خواهد داد؛ اما ترامپ حتی در صورت پیروزی در این دو ایالت باید منتظر شمارش آرا در ایالت‌های غرب میانه (از جمله میشیگان و ویسکانسین) بماند./تسنیم

     

  • اعلام نتیجه انتخابات در ایالت کلیدی کارولینای شمالی به تعویق افتاد

    نتیجه ساعت 20:15 به وقت محلی (4:45 دقیقه بامداد به وقت تهران) اعلام می شود.

     

  • فرماندار میشیگان: رفتار ترامپ ضربه به دمکراسی آمریکا است

    فرماندار میشیگان همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از رفتار دونالد ترامپ انتقاد کرد و این رفتار را ضربه به دمکراسی آمریکا خواند.

    وی افزود: زمانیکه دونالد ترامپ دکتر آنتونی فائوچی عضو ارشد نیروی ویژه مبارزه با کرونا در آمریکا و همچنین یک فرماندار کنونی( فرماندار میشیگان) را هدف قرار می دهد، این  یک لحظه خطرناکی است. این رفتار ضد آمریکایی است. این رفتارهای ترامپ که تضعیف کننده دمکراسی آمریکاست در حال ضربه زدن به هر شهروند این کشور است./ ایرنا

     

  • بیل و هیلاری کلینتون هم رای دادند

    بیل کلینتون در توئیترش نوشت: بسیار مفتخریم که من و هیلاری در انتخابات شرکت کردیم و بایدن و هریس را انتخاب کردیم. آنها خستگی ناپذیر برای حل اختلافات ما و ساختن آینده ای بهتر برای همه ما تلاش خواهند کرد. اگر هنوز رأی نداده اید، امروز رأی دهید!

    ثق

     

     

  • شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در 5 ایالت آمریکا آغاز شد

    شمارش آرای انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری آمریکا در ایالت های «فلوریدا،جورجیا،آریزونا،کارولینای شمالی و نوادا» آغاز شده است.

    جزییات در اینجا

     

  • شکایت جمهوری‌خواهان از شمارش زودهنگام آرا در فیلادلفیا

    جمهوری‌خواهان در ایالت پنسیلوانیا از مسئولان برگزاری انتخابات در منطقه‌ای در نزدیکی شهر فیلادلفیا به دلیل شمارش غیرقانونی آرای پستی قبل از «روز انتخابات» شکایت کردند. 

     

  • جو بایدن: قول می‌دهم در این انتخابات پیروز می‌شویم

    جو بایدن خطاب به مردم آمریکا در فیلادلفیا: قول می‌دهم در این انتخابات پیروز می‌شویم.

    تعداد رأی‌دهندگان در این انتخابات بیشتر از هر زمان دیگر در تاریخ آمریکا خواهد بود. 

    تا الان بیش از ۱۱۰ میلیون نفر رأی داده‌اند و انتظار می‌رود این رقم به بالای ۱۵۰ میلیون نفر برسد. 

     

  • همه سناریوهای احتمالی بعد از انتخابات آمریکا

    به گزارش جماران خبرگزاری فرانسه در گزارشی  سناریوهای احتمالی بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که امروز صبح به وقت آمریکا آغاز شد را تیتروار بررسی کرد. این سناریوها را در پایین از نظر می گذرانیم:

    1- برنده انتخابات ریاست جمهوری به شکل فوری اعلام نمی شود(نتایج رسمی چند روز یا هفته یا حتی بعد از یک ماه از شمارش آرای تأخیری یا به دلیل مشکلات دیگر مشخص می شود).

    2- مشکلات در خدمات پستی(شمارش آرای تأخیری از طریق ایمیل).

    3- سراسیمگی و آشفتگی درباره نتایج انتخابات منجر به وقوع خشونت ها می شود.

    4- دو کاندیدا مدعی پیروزی زودهنگام شوند.

    5- ترامپ پیروز شود و بایدن نتیجه را به رسمیت بشناسد.

    6- بایدن پیروز شود و ترامپ نتیجه را به رسمیت بشناسد.

    7- بایدن پیروز شود اما ترامپ حاضر به پذیرش نتیجه انتخابات نشود.

    8- کاندیدایی که در ابتدا پیشتاز بود پیروز نشود.

    9- در صورت برابر شدن آرای الکترال، مجلس نمایندگان آمریکا رئیس جمهور را انتخاب کند و مجلس سنا معاون وی را انتخاب کند. 

    10- اگر رقم ها نزدیک باشد بسیاری پیش بینی می کنند که نبردهای حقوقی به دیوان عالی آمریکا کشیده شود.

    11- اختلافات بر سر شمارش آرا یا قانونی بودن انتخابات.

    12- تلبنار شدن شکایت ها در دادگاه ها درباره گمانه زنی در زمینه تقلب،مشروعیت برگه های رای و ترساندن رای دهندگان.

    مشروح گزارش را در اینجا بخوانید

  • نتایج نهایی انتخابات آمریکا امشب اعلام نمی شود

    «کتی هوبس» معاون فرماندار ایالت «آریزونا» ی آمریکا تأکید کرد که نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امشب اعلام نمی شود.

    هوبس تصریح کرد:  برای شمارش همه آرا به چند روز نیاز داریم به همین دلیل امشب نتیجه نهایی اعلام نمی شود./ جماران

    در اینجا بخوانید

  • برقراری تدابیر امنیتی بی سابقه در پایتخت آمریکا

    به گزارش جماران به نقل از اینترفاکس، واشنگتن پایتخت آمریکا اندکی پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که آغاز رسمی آن در ایالت«ورمونت» امروز سه شنبه کلید خورد شاهد برقراری تدابیر امنیتی بی سابقه ای شد.

    کاخ سفید در محاصره دیوار امنیتی بزرگی قرار گرفت و خیابان های پایتخت نیز از بیم هر گونه اعتراض احتمالی و درگیری هواداران«دونالد ترامپ» رئیس جمهور و «جو بایدن»رقیب دموکرات وی بسته شدند.

    علاوه بر محافظان کاخ سفید 250 نیروی احتیاطی گارد ملی برای حمایت از پلیس واشنگتن در صورت ضرورت به کار گرفته شدند.

    «موریل باوزر» شهردار واشنگتن نیز تأکید کرد که پلیس برای هر گونه اتفاق غیرمنتظره آماده است.

    باوزر تصریح کرد که از اعتراض های مسالمت آمیز استقبال می کند اما نسبت به تبدیل شدن اعتراض ها به اقدامات خشونت بار هشدار داد.

    برخی مسئولان آمریکایی در پایتخت نیز گفتند که حداقل 7 گروه درخواست برگزاری تظاهرات اعتراضی در روزهای آینده ارائه داده اند و انتظار می رود که تظاهرات بزرگ«زندگی سیاهان مهم است» نیز در نزدیکی کاخ سفید برگزار شود.

    در اینجا بخوانید

  • جو بایدن: به خاطر یک روز جدید برای آمریکا رای بدهید

    کاندیدای دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در توئیت هایی که امروز سه شنبه همزمان با روند رای دادن در مراکز رای گیری منتشر کرد نوشت: «امروز به خاطر یک روز جدید برای آمریکا رای دهید».

    وی در ادامه نوشت: «می توانیم بر این بحران غلبه کنیم. می توانیم کشورمان را بازیابی کنیم. می توانیم در نبرد برای روح ملت پیروز شویم. همه اینها امروز آغاز می شوند...با هم این کار را می کنیم.»

    در اینجا بخوانید

  • اوباما: ترامپ دیکتاتور ذلیل است

    رئیس‌جمهور سابق آمریکا در واکنش به خبری درباره قصد ترامپ برای اعلام پیروزی زودهنگام پیش از شمارش همه آرا گفت، این کاری است که یک «دیکتاتور ذلیل» انجام می‌دهد.

     

  • شانس بایدن برای کسب پیروزی 19 از 20 است!

    اکونومیست بر اساس مدل پیش بینی خود اعلام کرد که شانس پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا ۱۹ از ۲۰ است.

     

    90

  • صف های رای دهندگان در آمریکا

    بسیاری از رای ‌دهندگان امروز سه‌ شنبه در حالی به مراکز رای ‌گیری خواهند رفت که به صورت الزامی یا اختیاری، ماسک به صورت خود می ‌زنند.

    تصاویر منتشر شده از برخی حوزه ها، رای دهندگان را نشان می دهد که سحرگاه به مراکز رای دهی رفته و صف ایستاده اند.

    برخی مراکز نیز بسیار خلوت گزارش شده است.

    انتخابات+آمریکا

    انتخابات+آمریکا (4)

    انتخابات+آمریکا (2)

    انتخابات+آمریکا (1)

     

    / جماران

     

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.