شهردار سابق نیویورک و غول سرمایه‎ داری آمریکا جریمه محکومان را می‌ پردازد تا به جو بایدن رای دهند.

 

به گزارش جماران، «مایکل بلومبرگ» که پیشاپیش در تبلیغات انتخاباتی ایالت «فلوریدا» به نفع «جو بایدن» کاندیدای دموکرات فعال شده است، با توجه به اهمیت ثبت نام رای دهندگان و جذب حداکثری مشارکت، وارد عمل شده است.

این خبر به ماه های متمادی سکوت خبری درباره برنامه بلومبرگ برای انتخابات که بر اساس تعهد خودش، قرار بود برنامه‎ ای سنگین و پرهزینه برای پیروزی کاندیدای دموکرات بر ترامپ باشد، پایان داده است.

دادگاه فلوریدا در 11 سپتامبر به نفع فرماندار جمهوری خواه این ایالت حکم داد که خواهان محدود کردن قابلیت ثبت نام محکومان سابقه ‎دار برای انتخابات بود مگر آنکه پس از گذراندن حکم خود، همه جرائم و هزینه ‎ها و مالیات های مربوط به دادگاه و ... را پرداخته باشند. حالا بلومبرگ برای اینان گلریزان کرده و 20 میلیون دلار برای کمک به محکومان سابق که ناتوان از پرداخت هزینه ‎ها و جریمه ‎ها هستند، جمع کرده است تا بتوانند زودتر ثبت ‎نام کنند.

به گزارش «واشنگتن پست و آگزیوس» که اولین بار خبر جمع‌آوری کمک بلومبرگ را منتشر کردند، رای ‌دهندگان سیاه ‌پوست و لاتین که قبلا برای رأی دادن ثبت ‌نام کرده ‌اند و کمتر از 1500 دلار جریمه بدهکارند، واجد شرایط طرح کمک به بازپرداخت بدهی ‌ها هستند.

علاوه بر کمک پنج میلیون دلاری دیگری از سوی چند شخصیت سرشناس نظیر «جان لیجند، لبرون جیمز و مایکل جردن» طرح مزبور بدهی 32 هزار رای‌ دهنده را در ایالت کلیدی فلوریدا پرداخت کرده است.

این در حالی است که بایدن چند روز پیش اولین سفر خود به این ایالت را به ‌منظور تحکیم حمایت مردمی انجام داد. یک نظرسنجی به مدیریت «ان ‌بی‌ سی و ماریست» نشان داده است که رای شهروندان لاتین بین کاندیداهای جمهوری‌ خواه و دموکرات به دو قسمت مساوی 50/50 تقسیم می ‌شود. این میزان رای بسیار ضعیف ‌تر از 59 درصد رای به «هیلاری کلینتون» در مقابل 36 درصد به ترامپ است که در نظرسنجی مشابهی پیش از انتخابات 2016 انجام شد و نتیجه این شد که ترامپ با اختلاف یک درصد برنده شد.

اصلاحیه قانون ایالتی در سال 2018 که به محکومین اجازه شرکت در انتخابات را داد، موردانتقاد گروه‌های حقوق انتخاباتی قرار گرفت اما پرونده آن 10 روز پیش دوباره در شعبه 11 دادگاه تجدیدنظر آمریکا بالا آمد.

بر اساس یادداشتی که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، تمرکز روی جامعه سیاه‌ پوستان و اسپانیایی تبارانی که تمایل بیشتری به رای دادن به بایدن دارند، راه را برای بلومبرگ که به دنبال روش‌ های کم ‌هزینه‌ تر خرید رای برای دموکرات‌ هاست، هموارتر می‌ سازد.

این یادداشت حاکی است 31 هزار و 790 رای‌ دهنده مورد هدف که 25 هزار و 548 نفر از آنها سیاه‌ پوست هستند، فاصله اندکی با تعداد رای ‌هایی دارد که «ران دی‌ سانتیس» فرماندار جمهوری‌ خواه و «ریک اسکات» سناتور جمهوری‌ خواه  را در سال 2018 برنده کرد.

در این یادداشت آمده است: «ما بخش قابل‌توجهی از رای ‌دهندگان را شناسایی کردیم که نیازی به اندکی سرمایه‌ گذاری دارد. آمار نشان می ‌دهد که سیاه‌ پوستان در فلوریدا وضعیت منحصربه ‌فردی دارند که در هیچ گروه دیگری از رای‌ دهندگان سابقه ندارد. به کمک آنها، نرخ حمایت دموکرات‌ ها از 90 درصد به 95 درصد می ‌رسد».

یکی از مشاوران بلومبرگ که نخواست نامش فاش شود، در گفت و گو با این روزنامه گفت کاندیدای پیشین ریاست جمهوری از حزب دموکرات خواهان بازپرداخت دیون است «زیرا با این کار رای ده‌ ها هزار شهروندی که متمایل به جو بایدن هستند بلافاصله زنده خواهد شد».

بلومبرگ که پیش ‌تر قول کمک دست کم 100 میلیونی را برای کارزار انتخاباتی بایدن در فلوریدا داده بود، در بیانیه ‌ای اظهار داشت «مصمم است به قانون محرومیت از شرکت در انتخابات و ریشه‌ های تبعیض ‌آمیز آن خاتمه دهد».

وی گفت: «حق رای دادن در دموکراسی ما بنیادین است و هیچ فرد آمریکایی نباید از این حق محروم شود».

«دزموند مید» مدیر اجرایی ائتلاف بازپس ‌دهی و حقوق فلوریدا گفته است این سازمان امروز چهارشنبه طرح خود را برای بازپرداخت جریمه 32 هزار مجرمی که برای شرکت در انتخابات ثبت ‌نام کرده‌ اند اعلام می ‌کند. بازپرداخت جریمه‌ ها باید پیش از مهلت 5 اکتبر انجام شود.

مید گفت «این اقدام در جهت اولویت دادن به انسان در مقابل سیاست است».

شاید جالب باشد بدانید که بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک و غول سرمایه‎ داری آمریکا که در بندبازی حزبی و خط عوض کردن در مقاطع ضروری، ید طولایی داشته، در سال 2008 یکی از شانس های معاونت باراک اوباما بود و در همان مراحل اول تحقیقات تیم اوباما، کنار گذاشته شد. 

بلومبرگ در این سال ها مبالغ سنگینی را صرف مبارزه با تغییرات آب و هوایی و افزایش مشارکت در انتخابات، به ویژه با کمک به رنگین‎ پوستان کرده است.

فعالیت انتخاباتی او در سال 2018 در انتخابات کنگره، در برخی از حوزه‎ های مجلس نمایندگان به نفع دموکرات ها بسیار کلیدی بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.