یکی از معروف ‌ترین شرکت ‌های اسلحه سازی در آمریکا برای دومین بار در سال جاری اعلام ورشکستگی کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از بلومبرگ، شرکت اسلحه سازی «رمینگتون» آمریکا که یکی از معروف ‌ترین شرکت ‌های اسلحه سازی در آمریکا به شمار می ‌رود، برای دومین بار در سال جاری اعلام ورشکستگی کرد.

 پس از آنکه برخی شرکت ‌های خرده فروشی اسلحه، به دلیل حملات انجام شده در مدارس این کشور برای فروش اسلحه محدودیت اعمال کردند، شرکت رمینگتون اعلام ورشکستگی کرد.

رمینگتون که 200 سال سابقه تولید سلاح گرم را دارد، در دادگاه منطقه‌ ای شمال «آلاباما» ذیل بند 11 قانون ورشکستگی برای دریافت حمایت ‌های قانونی اقدام کرد.

این شرکت دارایی ‌های خود را 100 میلیون دلار و تعهداتش را 500 میلیون دلار عنوان کرد.

رمینگتون در سال 2018 نیز پس از آنکه نتوانست وام ‌های خود را بازپرداخت کند، اعلام ورشکستگی کرده بود.

در سال 2012 در حمله به مدرسه «سندی هوک» در ایالت «کانکتیکات» از اسلحه «بوش مستر» رمینگتون استفاده شده بود.

رمینگتون از طرف وکلای پرونده خانواده‌ های قربانیان تیراندازی در مدرسه سندی هوک که 20 کودک و 6 بزرگسال را در سال ۲۰۱۲ در آن کشته شدند، مورد پیگرد قضایی قرار گرفته است. خانواده‌ های قربانیان در این باره اعلام کرده اند «آدام لانزا»، قاتل 20 ساله، بدون دسترسی به یک سلاح با ظرفیت بالا که به طور مشخص برای استفاده نظامی طراحی شده بود هرگز نمی ‌توانست این حمله را به تنهایی در مدت 264 ثانیه را انجام دهد.

این حمله بحث و گفت و گو‌های گسترده‌ ای را در سطح ملی درباره موضوع کنترل اسلحه به دنبال داشت.

قرار است دادگاه مربوط به این شکایت سال آینده برگزار شود.

اوضاع مالی نابسامان رمینگتون نشانگر یکی از تناقض ‌های دوران ریاست جمهوری ترامپ است. تولید کنندگان سلاح در آمریکا پیش بینی می ‌کردند هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شود، تا در نتیجه آن افرادی که از تشدید قوانین محدود کننده حمل سلاح نگران هستند، خرید سلاح را افزایش دهند. به همین دلیل، تولیدات خود را افزایش دادند.

این در حالی است پیش بینی آنها درست از آب در نیامد، و به واسطه به قدرت رسیدن جمهوری خواهان در کنگره و کاخ سفید، نفوذ سیاسی لابی قدرتمند انجمن ملی سلاح افزایش یافت. این شرایط باعث آسیب پذیری مالی تولید کنندگان سلاح شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.