دادگاهی در سئول پایتخت کره جنوبی درخواست پلیس برای صدرو کیفرخواست برای بازداشت «جونگ چانگ اوک»(57 سال) شهروند کره جنوبی که به سمت «مون جائه این»رئیس جمهور در زمان حضورش در پارلمان کفش پرتاب کرده بود را رد کرد

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری یونهاپ، قاضی این دادگاه گفت که دلیل مخالفتش با صدور کیفرخواست بازداشت این است که فرد مظنون به همه مدارک و ادله و واقعیت های مرتبط با اتهام هایش اعتراف کرده است و جای نگرانی نیز وجود ندارد که آنها را از بین ببرد یا فرار کند.

پلیس کره جنوبی به محض وقوع حادثه این شهروند را به دلیل پرتاب کفش به سمت مون جائه این رئیس جمهور این کشور و به اتهام «مانع تراشی در کارهای رسمی و ورود به ساختمان به منظور اهداف غیرقانونی» بازداشت کرد. این اتفاق در زمان خروج رئیس جمهور از سالن پارلمان پس از حضورش در مراسم افتتاح 21 امین دوره مجمع ملی در ساعت سه به وقت کره جنوبی در روز پنجشنبه 16 ماه جاری رخ داد.

کفشی که این شهروند پرتاب کرد در فاصله چند متری رئیس جمهور به زمین افتاد و پلیس منطقه «یونگدونگ پو» در سئول که در آن پارلمان واقع شده است از دادگاه پایتخت خواست که کیفرخواست بازداشتی علیه جونگ به دلیل اهمیت موضوع صادر کند.

وکیل مدافع جونگ در اعتراض اش گفت که درخواست دادستانی کل برای صدور کیفرخواست بازداشت جونگ جرم به شمار می رود زیرا آزادی بیان و آزادی رسانه ها را نقض می کند.

جونگ به عنوان نماینده مشترک سازمان«همبستگی مردمی با دو کره» که به اوضاع حقوق بشر در کره شمالی می پردازد فعالیت کرده است.

وی پیش از این و در سال 1995به اتهام آزار جنسی کودکان کم سن و سال در زمانی که بازیگر تئاتر بود، بازداشت شده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.