دانشمندان امکان آلوده شدن به ویروس کرونا از طریق پشه ها را ارزیابی کردند.

 

به گزارش جماران به نقل از اسپوتنیک، دانشمندان امکان آلوده شده به ویروس کرونا بعد از گزیدن پشه را ارزیابی کرده و نتیجه را در مجله نیچر منتشر کرده اند. در این تحقیقات آمده است که پشه نمی تواند منبع انتقال مرض به انسان شود.

پیش از این سازمان بهداشت جهانی نیز چنین نظری را ارائه کرده و اعلام نمود که ویروس کرونا از طریق پشه ها به انسان ها سرایت نمی کند.

پیش از این، «کنستانتین کیتایف» حشره شناس و متخصص دی ان ای گفت: حشرات که با ظهور بهار و تابستان در جهان ظاهر می‌شوند ناقل عفونت کرونا‌ویروس نیستند.

این متخصص گفت: چینی ها قبلا تحقیقی را انجام داده اند که در آن متوجه شده اند که پشه‌ها و همچنین مگس‌ ها ناقل کرونا‌ویروس نیستند. در نتیجه هیچ چیز برای ترس وجود ندارد.

همچنین «یولیا لووتسوا» حشره شناس تایید کرد که جامعه علمی هیچ اطلاعی در مورد اینکه پشه ها بتوانند ناقل کرونا‌ویروس باشند، بدست نیاورده است.

وی گفت: همین مسئله را می توان به مگس ها نیز نسبت داد. می توان تصور کرد که بیمار از بر روی دست خود عطسه می ‌کند و مگس بلافاصله روی آن می نشیند و سپس به سمت شخص دیگری پرواز می کند و او را آلوده می ‌کند، اما احتمال آن بسیار پایین است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.