پس از توافق هند و چین دو کشور نیروهای خود را از مرزها عقب کشیدند.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، رسانه های هندی امروز دوشنبه اعلام کردند که اجرای فرایند پایان درگیری میان نیروهای هندی و چینی در مناطق مرزی مورد مناقشه آغاز شد.

خبرگزاری ای ان آی  هند تأکید کرد که فرایند پایان درگیری در منطقه «لاداخ» در نتیجه تماس های دیپلماتیک و نظامی گسترده طی 48 ساعت گذشته آغاز شد.

این خبرگزاری به نقل از منابع نظامی هندی گزارش داد که ارتش چین چادرها و خودروها و نیروهای نظامی خود را به فاصله یک یا دو کیلومتر از مواضعی که طی مذاکرات نظامی دو کشور بر سر آن توافق شد عقب کشید.

این خبرگزاری تأکید کرد که خودروهای نظامی سنگین چینی هنوز در عمق مناطق در دشت «گالوان» حضور دارند و ارتش هند اوضاع را با احتیاط و دقت زیر نظر دارد.

بنابراین گزارش، نیودهلی و پکن ماه پیش بر سر مناقشه مرزی با هم درگیر شدند که در اثر آن 20 نظامی هندی کشته شدند و ده ها نظامی دیگر نیز زخمی شدند اما چین تعداد تلفات خود را که هند اعلام کرد به 40 نظامی رسید را اعلام نکرد.منطقه لاداخ در ایالت جامو و کشمیر قرار دارد و چین و هند بر سر این منطقه در شمالی‌ترین نقطه هند از دهه ۵۰ میلادی اختلاف دارند.درگیری در دره گالوان در شرق لاداخ روی داده است.

هنوز مشخص نیست که آیا نیروهای هندی نیز از منطقه مرزی عقب‌نشینی کرده‌اند یا خیر.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پکن گفت که هر دو طرف «به‌ویژه بر سر جدا کردن نیروهای خط مقدم و سهولت وضعیت رفت و آمدهای مرزی به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌اند.»

در پی درگیری‌های ماه گذشته میان نظامیان دو کشور، احساسات ضد چینی در هند تقویت شده است. برخی از رسانه ها می گویند بسیاری در این منطقه باور دارند که امکان تکرار جنگ سال ۱۹۶۲ وجود دارد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.