این وکیل مدافع از سیاست های جنجالی ترامپ از جمله ممنوعیت ورود شهروندان کشورهای مسلمان به آمریکا دفاع کرده است.

 

به گزارش جماران به نقل از رویترز، یک منبع آگاه گفت که »نوئل فرانسیسکو» وکیل مدافع ارشد دولت آمریکا در دادگاه عالی این کشور به زودی از مقام خود استعفا می دهد. فرانسیسکو از سیاست های جنجالی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از جمله ممنوعیت ورود شهروندان برخی از کشورهای مسلمان به آمریکا دفاع کرده بود.

این دومین استعفای یک مسئول ارشد در وزارت دادگستری  آمریکا طی دو روز گذشته به شمار می رود. پیش از این اخباری مبنی بر اینکه«بریان بنشکوفسکی»  مدعی العموم ارشد ناظر بر بخش جنایی  قصد دارد در ماه آینده به شکل زودهنگام از مقام خود استفعا کند.

وزارت دادگستری آمریکا و «ویلیام بار» وزیر آن به دلیل تحرکات اخیر که اولویت را به دوستان و همپیمانان نزدیک ترامپ می دهد از جمله تلاش های مستمر برای تبرئه «مایکل فیلین» مشاور ارشد سابق از اتهام هایش، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. فیلین اقرار کرده است که به اف بی آی در جریان تحقیقات دروغ گفته است.

از سال 2017 فرانسیسکو دفتر وکلای مدافع که بخشی در وزارت دادگستری است که از دولت در برابر اعتراض های قانونی دفاع می کند را هدایت کرده است.

به گفته یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود زیرا تصمیم به استعفا هنوز اعلام نشده است تأکید کرد که فرانسیسکو  مانند بنشکوفسکی از مدتی پیش برای ترک مقام خود در این تابستان برنامه ریزی می کند.

تا کنون تعداد زیادی از مسئولان در دولت ترامپ از مقام خود کناره گیری کرده یا وادار به کناره گیری شده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.