کاهش قیمت نفت به دلیل شیوع کرونا باعث می شود که کشورهای عضو شورای همکاری کشورهای خلیج فارس شاهد رکود بزرگی شوند.

 

به گزارش جماران به نقل از رویترز، یک گروه مالی ژاپنی پیش بینی کرد که شش کشور عضو شورای همکاری کشورهای خلیج فارس  با کاهش تولید ناخالص ملی به شکل کلی به میزان 3.7 درصد در مقایسه با پیش بینی سابق مبنی بر رشد 2.9 درصدی، رکود بزرگی را شاهد شوند.

گروه مالی«میتسوبیشی یو اف جی» در یادداشتی پژوهشی امروز دوشنبه تأکید کرد که پیش بینی جدید کاهش تولید نفت، تأثیر ویروس کرونا در بر اقتصاد کشورهای غیر نفتی منطقه و نیز مشوق هایی که حکومت های شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس ارائه کردند را مد نظر قرار داده است.

این گروه بر این باور است که کاهش بهای نفت برای شش کشور عضو شورای همکاری حاشیه خلیج فارس ( عربستان، کویت، امارات، قطر، بحرین و عمان) نزدیک به 72 میلیارد دلار برای هر کاهش به اندازه ده دلار در هر بشکه، هزینه در پی دارد.

گروه مالی ژاپنی تأکید کرد که کشورهای منطقه شورای همکاری حاشیه خلیج فارس در سایه شوک کرونا و فروپاشی بهای نفت با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد. 

بنابراین گزارش، بهای نفت امروز دوشنبه نیز در سایه گزارش های منتشر شده مبنی بر پر شدن سریع انبارهای نفتی کاهش یافت؛ امری که این نگرانی را به وجود آورده است که کاهش تولید نفت بر اساس توافق تولیدکنندگان در جهان در ماه جاری، نتواند به شکل کامل فروپاشی تقاضای جهانی به دلیل شیوع کرونا را جبران کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.