برنی سندرز در دومین مرحله از رقابت‌ های ایالتی دموکرات‌ ها برای تعیین کاندیدای نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گوی سبقت را از دیگر رقبا ربود و در صدر ایستاد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، واشنگتن پست گزارش داد نتایج شمارش بیش از 94 درصد آرا نشان می‌ دهد که «برنی سندرز» با کسب 26 درصد آرا پیروزی خود را در ایالت نیوهمپشایر مسجل کرده است. سندرز سال 2016 نیز در رقابت های ایالتی دموکرات ها در نیوهمپشایر با کسب 60.4 درصد آرا بر «هیلاری کلینتون» پیروزی نهایی انتخابات درون حزبی دموکرات‌ ها غلبه کرده بود.

سناتور 78 ساله سوسیالیست و محبوب جوانان پس از برتری بر رقبا در نیوهمپشایر این پیروزی را «آغازی برای پایان دوران ترامپ» تلقی کرد و گفت که «ما همگی متحد می‌ شویم تا خطرناک‌ ترین رئیس جمهوری تاریخ معاصر آمریکا را شکست دهیم.»

سندرز که آموزش رایگان و بیمه بهداشتی فراگیر و عمومی را جزو برنامه‌ های اصلی خود قرار داده است پس از مسجل شدن پیروزی در نیوهمپشایر بار دیگر بر لزوم همگانی شدن بیمه درمانی در کشورش تاکید کرد و گفت با حمایت هوادارانش کاندیدای مورد حمایت میلیاردرها را شکست خواهد داد.

برنی سندرز که در آیووا با کمتر از 0.1 درصد از پت بوتیجیج، رقیب نوظهور و پر اقبال دیگر کاندیدای دموکرات‌ ها شکست خورده بود، ضمن اعتراض به نتیجه اعلام شده خواستار بازشماری آرا شده است.

پت بوتیجیج شهردار سابق «ساوث بند» ایندیانا در نیوهمپشایر پس از برنی سندرز جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. بوتیجیج با 65 هزار و 649 رای در جایگاه دوم قرار دارد و 24.4 درصد از آرا را به خود اختصاص داد و بالاتر از «ایمی کلوباچر» دیگر کاندیدای میانه روی دموکرات‌ ها قرار گرفته که با 53 هزار و 224 رای توانست 19.8 درصد آرا را به دست آورد و در جایگاه سوم قرار گیرد.

نتایج رای‌ گیری ایالتی دموکرات‌ ها در نیوهمپشایر اما حکایت از یک شکست غیرمنتظره و سخت برای «جو بایدن» یکی از بخت‌ های اصلی این رقابت درون حزبی دارد. بر اساس نتایج اعلام شده الیزابت وارن نیز موفق شد 25 هزار و 135 رای معادل 9.3 درصد آرا را به خود اختصاص دهد و جو بایدن نیز توانست 22 هزار و 612 رای به دست آورد و تنها 8.4 درصد آرا را به خود اختصاص دهد و در جایگاه پنجم قرار گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.