راهپیمایی باشکوه 22 بهمن امسال بازتاب گسترده ای در رسانه های منطقه و جهان داشته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، راهپیمایی مردم ایران به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در رسانه های مختلف جهانی بازتاب داشت.

 

گزارش خبرنگار فرانس 24 از تهران درباره راهپیمایی میلیونی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

 

7

 

بازتاب راهپیمایی گسترده 22 بهمن در روزنامه ایندیپندنت مصر

روزنامه مصری ایندیپندنت نیز به پوشش راهپیمایی گسترده 22 بهمن پرداخت.

این روزنامه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را گسترده توصیف کرد.

 

8

 

این روزنامه مصری در گزارش خود در خصوص راهپیمایی چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نوشت: مردم ایران در جریان راهپیمایی های خود پلاکاردهای حاوی شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را در دست داشتند.

 

آناتولی: برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران

مراسم بزرگداشت سالگرد انقلاب اسلامی ایران امروز سه شنبه 22 بهمن 1398 (11 فوریه 2020) در شهرهای مختلف این کشور برگزار شد.

بزرگترین مراسم در میدان آزادی تهران برگزار شد.

در این راهپیمایی حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز سخنرانی کرد.

 

الجزیره: راهپیمایی پرشکوه ایرانیان 

شبکه الجزیره نیز در وب سایت خود به پوشش رسانه ای راهپیمایی پرشکوه ایرانیان در چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.

 

9

 

این پایگاه در مطلب خود در این خصوص اعلام کرد که علی رغم سرمای شدید در مناطق مختلف ایران، ده ها هزار نفر از مردم این کشور در راهپیمایی 22 بهمن حضور پررنگی داشتند.

الجزیره همچنین بخش هایی از سخنان حسن روحانی را پوشش داد.

 

واشنگتن پست: جشن پیروزی انقلاب اسلامی  همزمان با تشدید تنش ها میان تهران و واشنگتن

 

00

 

واشنگتن پست در گزارشی نوشت که «تهران پایتخت ایران و دیگر شهرهای این کشور امروز شاهد برپایی راهپیمایی‌ هایی بود که در آن چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 را جشن گرفتند. جشن های امسال سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با تشدید تنش میان این کشور با آمریکا همزمان شده است.»

 

خبرگزاری فرانسه: نمایش اتحاد در برابر آمریکا

خبرگزاری فرانسه با اشاره به حضور ایرانی‌ ها در راهپیمایی 22 بهمن نوشت: هزاران ایرانی امروز سه‌ شنبه در چهل و یکمین سالگرد گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی در نمایشی که اتحاد در برابر آمریکا را نشان می‌ داد به خیابان‌ ها آمدند.

مردم ایران پرچم‌ های کشورشان و همچنین تصاویری از آیت‌ الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی را با خود حمل می‌ کرده و به سمت میدان آزادی در حرکت بودند.

«مرگ بر آمریکا» و «ما تا آخر ایستاده‌ ایم» از جمله شعارهایی است که مردم در دست‌ نوشته‌ هایشان با خود حمل می‌ کردند.

 

ای‌ بی‌ سی نیوز: مردم در سراسر ایران پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند

«ای‌ بی‌ سی نیوز» در گزارشی به پوشش مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و نوشت که «مردم در سراسر ایران حضور گسترده‌ ای در این مراسم داشته اند.»

 

2475012_554

 

مردم ایران در جریان راهپیمایی های خود پلاکاردهای حاوی شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را در دست داشتند.

 

نیویورک تایمز: ایرانیان سالروز انقلاب اسلامی را جشن گرفتند

 

0

 

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به حضور مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن پرداخت و نوشت: «مردم ایران سالروز انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.»

 

هرالد تریبون: تظاهرات 22 بهمن در سرمای شدید

 

5

 

روزنامه آمریکایی هرالد تریبون در بازتاب تظاهرات میلیونی ایرانی‌ ها در چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گزارش داد امروز در حالی‌ که بیشتر شهرهای ایران شاهد بارش برف سنگین و سرمای هوا است، مردم به سوی میدان‌ های تعیین‌ شده در شهرها حرکت کرده‌ اند.

 

سانا: راهپیمایی میلیونی در نقاط مختلف ایران

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز در گزارشی با عنوان «راهپیمایی میلیونی در نقاط مختلف ایران به مناسبت چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی»، نوشت: مشارکت‌ کنندگان در این راهپیمایی، پرچم‌ ایران و پرچم‌ های کشورهای محور مقاومت، از جمله سوریه، لبنان، عراق، فلسطین و یمن را در دست داشتند.

 

6

 

آنها همچنین تصاویری از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را در دستانشان حمل می‌ کردند و شعارهایی در محکومیت آمریکا و رژیم  صهیونیستی سر می‌ دادند.

 

شین هوا: ایرانیان چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب را گرامی داشتند

خبرگزاری شین هوای چین گزارش داد صدها هزار ایرانی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در راهپیمایی های ملی شرکت کردند.

 

4

 

در شهرهای مختلف ایران، مردم به خیابان ها آمدند و شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

آنها تصاویری از آیت الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی، آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب، و سردار قاسم سلیمانی در دست داشتند. 

 

سی ان ان: مردم ایران سالروز پیروزی انقلاب خود را جشن گرفتند

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد مردم ایران چهل و یکمین سالگرد پیروی انقلاب خود را جشن گرفت.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز در میان جمعیت ده‌ ها هزار نفری که برای شرکت در این مراسم به خیابان‌ ها آمده بودند سخنرانی کرد.

در سال 1979 آیت الله خمینی (س) پایه گذار جمهوری اسلامی بعد از سرنگونی رژیم شاه (از تبعید در فرانسه) به تهران بازگشت.

 

راشاتودی: همزمانی چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

راشاتودی در پوشش خبر برگزاری راهپیمایی 22 بهمن به پخش مستقیم حضور گسترده مردم در مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداخت.

گزارش راشا تودی در ادامه به سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و نوشت «امروز چهلمین روز شهادت قاسم سلیمانی نیز است.»

 

اسپوتنیک انگلیسی: راهپیمایی پرشور در تهران

خبرگزاری اسپوتنیک به پوشش زنده حضور مردم ایران در مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.

 

2

 

خبرگزاری اسپوتنیک انگلیسی همچنین در حساب کاربری خود در فیس بوک تصاویر سخنرانی «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران را در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب در میدان آزادی تهران به صورت زنده پخش، و این تیتر را منتشر کرد: «راهپیمایی پرشور در تهران به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی».

 

خبرگزاری رویترز عربی

خبرگزاری رویترز عربی گزارش صبح امروز ده ها هزار ایرانی به خیابان های تهران و دیگر شهرها آمدند تا چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را در سایه تنش روز افزون با ایالات متحده آمریکا را گرامی بدارند.

 

دیلی هرالد: راهپیمایی 22 بهمن امسال در میانه تشدید تنش ها میان تهران و واشنگتن برگزار می شود

روزنامه انگلیسی دیلی هرالد چاپ شیکاگو گزارش داد مراسم راهپیمایی روز 22 بهمن در ایران در  بیش از 5000 نقطه در این کشور برگزار می شود. 

مراسم امسال در میانه تشدید تنش ها میان تهران و واشنگتن برگزار می شود. این تنش از زمانی افزایش یافت که دونالد ترامپ از توافق هسته ای با ایران خارج شد. آمریکا در ژانویه سردار قاسم سلیمانی را در بغداد ترور کرد(به شهادت رساند) و ایران هم در پاسخ، نیروهای آمریکایی را در عراق با موشک های بالستیک هدف قرار داد و بیش از 100 تن را مجروح کرد. 

 

المنار: ایرانیان با آرمان های امام خمینی بیعت کردند

المنار انگلیسی گزارش داد میلیون ها ایرانی در سراسر این کشور به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به خیابان ها آمدند. در تهران خیل عظیمی از جمعیت، به رغم سرمای شدید، در 12 مسیر خود را به میدان آزادی رساندند. 

 

3

 

ایرانیان در دیگر شهرها هم برای بیعت با آرمان های امام خمینی (ره)، در راهپیمایی های مشابهی شرکت کردند. 

هر ساله راهپیمایان، به دلیل خصومت های آمریکا در چهار دهه گذشته، شعارهایی علیه آمریکا سر می دهند و پرچم این کشور را به آتش می کشند. 

راهپیمایی های امسال همزمان شده با چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی که توسط آمریکا به شهادت رسید.

 

گزارش آبزرور از گرامیداشت 22 بهمن 

آبزرور در خبری با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت 22 بهمن نوشت: ایرانیان امروز سه‌ شنبه در سالگرد انقلاب اسلامی سال 1979 به خیابان‌ های تهران و سایر شهر‌های ایران آمدند.

آبزرور در ادامه نوشت: این راهپیمایی‌ ها در بیش از 5000 شهر در سراسر ایران برگزار می‌ شود. در تهران، ایرانیان از 12 محله به سمت میدان آزادی حرکت می‌ کنند، جایی که حسن روحانی رئیس جمهوری ایران  در میان جمعیت به سخنرانی می پردازد.

 

رویترز: آغاز راهپیمایی باشکوه مردم ایران

رویترز تصاویری از آغاز راهپیمایی باشکوه مردم ایران را در شبکه تلویزیونی خود منتشر کرد.

رویترز گزارش داد مراسم راهپیمایی 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران آغاز شد.

بیش از شش هزار خبرنگار داخلی و خارجی این مراسم را پوشش خبری می‌ دهند.

 

روسیاالیوم: آغاز راهپیمایی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

روسیاالیوم در حال پخش راهپیمایی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به طور زنده است.

 

آسوشیتدپرس: راهپیمایان تصاویری از شهید سلیمانی را در دست دارند

شبکه تلویزیونی آسوشیتدپرس هم در حال پخش این مراسم به طور زنده است.

 

1

 

در این مراسم، راهپیمایان پوسترها و تصاویری از شهید قاسم سلیمانی، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و… را در دست دارند.

 

المیادین: تصاویر شهید سلیمانی در دست راهپیمایان

خبرنگار المیادین در کرمان گزارش داد که شرکت کنندگان در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تصاویر شهید سلیمانی را در دست دارند.

خبرنگار المیادین در تهران نیز تاکید کرد: شرکت کنندگان در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران با در دست داشتن پرچم های ایران و تصاویر شهید سلمیانی در این مراسم شرکت کردند. 

 

اسپوتنیک عربی روسیه: راهپیمایی گسترده در تهران 

خبرگزاری اسپوتنیک عربی روسیه با انتشار تصاویری از راهپیمایی گسترده  22 بهمن در تهران نوشت که راهپیمایی گسترده ای در تهران به مناسبت چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

این خبرگزاری به شکل زنده نیز تصاویری از این راهپیمایی باشکوه پخش کرد.

 

بازتاب راهپیمایی 22 بهمن خبرگزاری ارمنستان 

خبرگزاری ارمنستان (آرمن پرس) نیز با بازتاب راهپیمایی 22 بهمن در ایران گزارش داد: رئیس‌ جمهور ارمنستان با ارسال نامه‌ های جداگانه به رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس‌ جمهور ایران، چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب را تبریک گفت.

دفتر «آرمن سرکیسیان» رئیس‌ جمهور ارمنستان اعلام کرد او ضمن ارسال نامه‌ به مقام‌ های ایران و تبریک گفتن سالگرد پیروزی انقلاب، خواستار تعمیق بیشتر روابط دو کشور شده است.

رئیس‌ جمهور ارمنستان به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم و حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران پیام‌های تبریک ارسال کرده است.

سخنگوی دفتر «آرمن سرکیسیان» در گفت‌ و گو با این رسانه ارمنستانی درباره محتوای نامه‌ های رئیس‌ جمهور ارمنستان توضیحاتی داد.

طبق گفته سخنگو، در نامه‌ سرکیسیان برای روحانی، «همکاری نزدیک سیاسی و اقتصادی بین ارمسنتان و ایران به لطف روابط سنتی دوستانه دو کشور همین امروز هم ادامه دارد. من مطمئنم که روابط ارمنستان و ایران به طور پیوسته تقویت و توسعه خواهد یافت».

رئیس‌ جمهور ارمنستان همچنین تصریح کرد: «امروز که جهان با چالش‌ های بسیاری مواجه است، حفظ و توسعه روابط دو جانبه ارمنستان و ایران از اهمیت بالایی برخوردار است و به نفع هر دو کشور است».

طبق اعلام سخنگوی دفتر سرکیسیان، رئیس‌ جمهور ارمنستان در نامه به رهبر معظم انقلاب نوشت: «باور دارم که احترام گذاشتن به مذهب و فرهنگ یکدیگر به همراه یک گفت‌ و گوی سیاسی، به استقرار صلح و ثبات در منطقه کمک می‌ کند.»

 

روزنامه رای الیوم: مشارکت گسترده به رغم هوای بسیار سرد

روزنامه رأی الیوم نوشت:صبح امروز سه شنبه در سراسر ایران راهپیمایی گسترده به مناسبت چهل و یکمین  سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

این روزنامه فرامنطقه ای در ادامه نوشت: مشارکت گسترده مردمی در راهپیمایی امروز به رغم سردی شدید هوا که ایران شاهد آن است صورت گرفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.