نیروهای ارتش سوریه و همپیمانانش پس از تحت بازپس گیری شهر استراتژیک «معرة النعمان» واقع در جنوب استان ادلب، اکنون به دو کیلومتری سراقب، دیگر شهر کلیدی ادلب رسیده و در آستانه آزادی آن قرار دارند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه،نیروهای ارتش سوریه در آستانه آزادی شهر استراتژیک و بسیار مهم  «سراقب»در شمال غرب سوریه هستند. 

به گزارش برخی منابع درگیری‌های شدید میان نیروهای  ارتش سوریه و گروه های مسلح سوری و تروریست ها در استان «ادلب» و مناطق همجوار آن طی یک هفته گذشته بیش از 400 کشته از دو طرف برجای گذاشته است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری اعلام کرد که  نیروهای ارتش سوریه و همپیمانانش پس از تحت بازپس گیری شهر استراتژیک «معرة النعمان» واقع در جنوب استان ادلب، اکنون به دو کیلومتری سراقب، دیگر شهر کلیدی ادلب رسیده و در آستانه آزادی آن قرار دارند.

نیروهای ارتش سوریه اکنون با گروه های مسلح و در رأس آنها «هیأت تحریر الشام» یا همان «جبهه النصره» سابق در محورهای سراقب در جنوب ادلب و «الراشدین» در غرب حلب که با محور نخست همجوار است،به شدت درگیر است.

دیده بان حقوق بشر سوریه تأکید کرد که درگیری های شدید در جنوب شهر سراقب که نیروهای ارتش سوریه به دو کیلومتری آن رسیدند، به شدت در جریان است.

آزادی قریب الوقوع سراقب ضربه سخت دیگری برای گروه‌های مسلح و تروریستی است که هفته‌هاست زیر حملات شدید نیروهای ارتش سوریه در مناطق شمال غرب این کشور قرار دارند.

ارتش سوریه اکنون بیش از 40 درصد از مناطق استان ادلب را که از آن به عنوان آخرین پایگاه گروه های مسلح سوری به شمار می رود آزاد کرد‌ و در صورت آزادی سراقب به پیروزی بزرگ دیگری در این منطقه دست پیدا خواهد کرد.

سراقب در محل تلاقی دو محور بزگرراهی کلیدی در شمال غرب سوریه قرار دارد و نیروهای  ارتش سوریه برای برچیدن آخرین پایگاه‌های گروه های مسلح و پایان دادن به جنگ داخلی این کشور در صدد بازپس گیری کامل آن هستند.

یکی از این دو بزرگراه کلیدی یعنی «ام5 » حلب، دومین شهر بزرگ سوریه و یکی از ریه‌های اقتصادی این کشور را به دمشق،‌ پایتخت متصل می‌کند و دیگری یعنی «ام4» حلب را به شهر ساحلی «لاذقیه» پیوند می‌دهد.  هنوز 50 کیلومتر از بزرگراه بین المللی خارج از کنترل دولت است.

یک مسئول نظامی سوری  در حاشیه بازدید از شهر معره النعمان در روز پنجشنبه گفت که ارتش سوریه تلاش می کند که امنیت بزرگراه بین المللی را به طور کامل تأمین کند.

این مسئول نظامی تأکید کرد که پس از رسیدن به سراقب نیروهای ارتش از دو جهت در ادلب و حلب به یکدیگر می رسند.

در همین حال، خبرگزاری سانا گزارش داد که یگان های ارتش سوریه امروز شنبه نیز به پیشروی خود در شرق ادلب ادامه دادند و دو روستای«لوف» و «قمحانه» را در محور «خان السبل» در شرق شهر«سراقب» آزاد کردند.

یگان های ارتش سوریه در نبردها برای آزادی این دو روستا تلفات سنگینی به تروریست های «جبهه النصره» و گروه های همپیمانش وارد کردند.

این در حالی است که یگان های ارتش سوریه روز گذشته-جمعه- شهرک «حیش» و روستاهای« العامریه، کفر مزده، طبیش، ابلاعه، جبالا و تل ارمنای» را آزاد کرده و تعدادی زیادی از تروریست ها را کشته و تجهیزات و تسلیحات آنها را منهدم کردند.

بر اساس گزارش سانا نیروهای ارتش سوریه پس از آزادی تعداد زیادی از شهرها و روستاها در جنوب و جنوب شرق  ادلب به ویژه آزادی شهر استراتژیک معره النعمان، در حال تعقیب بقایای تروریست ها به سمت شهر سراقب هستند.

در تحولی دیگر، مرکز آشتی طرف های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه در «حمیمیم» سوریه گفت که اگر پاتک ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها نبود آنها حمله بزرگی را علیه مناطق حلب و «حماه» انجام داده بودند.

مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه طی یک عملیات پاتک در استان ادلب حمله بزرگی را که تروریست‌ها برای آن علیه حماه و حلب برنامه‌ریزی کرده بودند ناکام گذاشت.

ژنرال «یوری بورنکوف» رئیس مرکز آشتی طرف‌های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «همزمان با عقب نشینی عناصر مسلح به عمق منطقه کاهش تنش در ادلب مقادیر زیادی سلاح، مهمات و تجهیزات به تصرف نظامیان سوری درآمد که بخشی از آنها ساخته غربی‌هاست».

رئیس مرکز آشتی روسیه گفت: «ارتش سوریه در جریان دفع حملات تروریست‌ها در استان‌های حلب و ادلب موفق شد یازده دستگاه تانک، ۱۹ دستگاه زره پوش و ۶۲ خودروی مجهز به سلاح سنگین، چهار موشک انداز و ۳۸ توپخانه و چهار فروند پهپاد و دیگر تجهیزات را به غنیمت گرفتند».

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.