استرالیایی ها زمانی که فهمیدند موریسون و خانواده اش در سایه ادامه بحران آتش سوزی در جنگل های این کشور برای سپری کردن تعطیلات خود به هاوایی سفر کرده اند، به شدت خشمگین شدند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آن که مشخص شد«اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا تعطیلات خود را در حالی در هاوایی سپری می کند که کشورش با حالت فوق العاده به دلیل آتش سوزی جنگ ها رو به روست و بازگشتش به کشور نیز نتوانست از موج انتقادها کم کند،حالا بسیاری از مردم این کشور خواستار استعفای وی هستند.

رای دهندگان استرالیایی به شبکه های اجتماعی روی آورده و خواستار رهبرانی شدند که در وقت بحران شایستگی و توانایی داشته باشند.

مردم استرالیا نخست وزیر و برخی از سیاستمداران این کشور را به دلیل مخالفت با رسیدگی قاطع تر به مشکل تغییرات آب و هوایی مورد انتقاد قرار دادند.

طنزپردازان استرالیایی به مانند طنزپردازان آمریکایی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور را به سخره گرفتند، موریسون را به سخره گرفتند و کاریکاتورهای تمسخر آمیزی وی  را ترسیم و منتشر کردند.

از سوی دیگر، در توئیتر نیز هشتک «نخست وزیر من نیستی» و «موریسون باید کنار برود» به راه افتاده است و در صدر هشتک ها قرار گرفته اند.

آتش سوزی های گسترده در جنگل های استرالیا در چند ایالت از ماه سپتامبر تا کنون منجر به کشته شدن 9 تن شده است.

رای دهندگان استرالیایی زمانی که فهمیدند موریسون و خانواده اش در سایه ادامه بحران آتش سوزی در جنگل های این کشور برای سپری کردن تعطیلات خود به هاوایی سفر کرده اند، به شدت خشمگین شدند.

موریسون پس از بازگشت اش از سفر نیز خشم مردم را بیشتر برانگیخت زیرا گفت که هیچ گونه تغییری در سیاست های آب و هوایی دولت داده نمی شود.

در همین حال، برخی از تحلیلگران بر این باورند که هنوز زود است که درباره پایان کار سیاسی موریسون سخن گفت اما همین تحلیلگران اذعان کردند که آتش سوزی جنگل ها که از تابستان در استرالیا آغاز شد در نهایت منجر به تغییر در سیاست آب و هوایی دولت استرالیا می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.