ترامپ از افزایش حضور نظامی کشور خود در عربستان سعودی را خبر داد. هدف واشنگتن چیست؟

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، اسپوتنیک گزارش داد رئیس جمهور آمریکا از افزایش حضور نظامی کشور خود در عربستان سعودی را خبر داد. هدف واشنگتن چیست؟

محقق «ویکتور نادئین- رایفسکی» در مصاحبه با اسپوتنیک چنین اظهار کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نامه ای به کنگره نوشت: بزودی ایالات متحده یگان های اضافی را برای محافظت از تأسیسات نفتی به عربستان سعودی می فرستد.

در این نامه آمده است: اولین یگان های نظامی هم اینک به عربستان سعودی آمده اند، بقیه در هفته های آینده وارد خواهند شد. در نتیجه ، تعداد کل نیروهای مسلح ایالات متحده در پادشاهی عربستان سعودی به تقریباً 3000 نفر خواهد رسید. 

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد که پرسنل نظامی تا زمانی که حضور آنها لازم باشد در آنجا باقی خواهد ماند. سامانه های راداری و پدافند هوایی نیز به عربستان سعودی ارسال می شود.

ویکتور نادئین- رایفسکی مدیر موسسه مطالعات سیاسی و اجتماعی منطقه دریای سیاه و خزر و کارمند ارشد علمی موسسه اقتصاد جهانی و مناسبات بین المللی مسکو در گفت و گو با اسپوتنیک چنین گفت: این یک چرخش بسیار جالب است. به دنبال حوادث در سوریه، وقت عربستان سعودی فرا رسیده و همه چیز به دور نفت می چرخد. حمله هواپیماهای بدون سرنشین (در ماه سپتامبر به تاسیسات نفتی در عربستان سعودی) شوک جدی برای واشنگتن بود - این یک شکست آشکار در سیستم های پدافند هوایی آمریکا است. حالا آنها مجبورند ناکامی  سیستم دفاعی خود را به نحوی تبرئه و جبران کنند. از سوی دیگر آنها وظیفه دارند صادرات نفت استخراجی آمریکا را تامین کنند.

ویکتور نادئین- رایفسکی ادامه داد: آمریکایی ها به افزایش جدی قیمت نفت یا افت جدی آن نیازی ندارند، زیرا در این صورت چاه هایی که شرکت های آمریکایی در آنها کار می کنند، سود خود را از دست می دهند. شاید این نکته نقش ایفا می کند.

ویکتور نادئین- رایفسکی گفت: تصمیم رئیس جمهور آمریکا عواقب سیاسی هم خواهد داشت. مطمئنا، تقویت نیروهای آمریکایی در عربستان سعودی همچنین تلاش های بیشتر برای برقراری روابط با ایران را زیر سوال می برد. به نظر می رسد که آنها دیگر این هدف را دنبال نمی کنند  و درگیری ادامه خواهد یافت.

گفتنی است، در 14 سپتامبر چند تاسیسات نفتی در عربستان سعودی مورد حمله پهپادها قرار گرفت. انصارالله یمن مسئولیت این حمله را به عهده گرفت. ائتلاف به رهبری عربستان سعودی مدعی است که تهران در این حملات دست داشته است. ایران این ادعاها را رد می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.