نیروهای پلیس نظامی روسیه قرار است جدای از انجام گشت زنی های مشترک با نیروهای ارتش ترکیه به خروج نیروهای کرد و سلاح های آنها از مناطق مرزی سوریه با ترکیه کمک کنند.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، روسیه نزدیک به 300 تن از نیروهای پلیس نظامی خود به همراه 20 خودروی زره پوش را در شمال سوریه مستقر کرده است. قرار است این نیروها در این منطقه با نیروهای ترکیه گشت های مشترک انجام دهند.

پلیس نظامی روسیه دست کم  9 منطقه مسکوتی را به طور روزانه مورد گشت‎زنی قرار می‎دهد و دایره عملیات نیز 150 کیلومتر و مدت آن 5 ساعت است.

روز یکشنبه نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) از عقب‌نشینی کامل از مناطق مرزی با ترکیه طبق توافق آنکارا- مسکو خبر دادند.

نیروهای پلیس نظامی روسیه قرار است جدای از انجام گشت زنی های مشترک با نیروهای ارتش ترکیه به خروج نیروهای کرد و سلاح های آنها از مناطق مرزی سوریه با ترکیه کمک کنند.

در تحولی دیگر، پدافند هوایی سوریه چند فروند پهپاد متعلق به گروه های تروریستی را نزدیک پایگاه «حمیمیم» روسیه در استان «لاذقیه» رهگیری و سرنگون کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام مسئول در پایگاه حمیمیم گفت که پدافند هوایی با رهگیری و سرنگونی این پهپادها در نزدیکی پایگاه حمیمیم، مانع رسیدن آنها به اهداف‌شان شد.

وی افزود: این پهیادها از سوی گروه‌های تروریستی مستقر در حومه شمال شرق لاذقیه و غرب ادلب به پرواز درآمده و سعی داشتند به این پایگاه نزدیک شوند.

بر اساس این گزارش، گروه های تروریستی «جبهه النصره» و «حزب اسلامی الترکستانی» در ماه‌های گذشته چند محموله از این پهپادها را دریافت کرده‌اند که از سوی برخی تجار از طریق خاک ترکیه وارد سوریه شده است.

از سوی دیگر، دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری، اعلام کرد که نیروهای دموکراتیک سوریه(قسد) حمله گروه های مسلح سوری مورد حمایت ترکیه را دفع کرد.

در پی این حمله که شب گذشته رخ داد درگیری شدیدی میان دو طرف در محور «ابو رأسین» در شمال شرق سوریه به وقوع پیوست.

این دیده بان تأکید کرد که ارتش ترکیه از گروه های مسلح سوری حمایت توپخانه ای گسترده کرد.

در این درگیری 3 غیرنظامی و یک خبرنگار خارجی زخمی شدند.

از جهتی دیگر، نیروهای ارتش سوریه امروز جمعه حمله شدید گروه تروریستی جبهه النصره به محورهای شمالی استان لاذقیه را دفع کردند.

وزارت دفاع ترکیه نیز امروز جمعه اعلام کرد که در اثر انفجار یک مین در منطقه  عملیات موسوم به «چمشه صلح» در شمال سوریه یک نظامی ترکیه ای کشته شد و شش نظامی دیگر زخمی شدند.

بنابراین گزارش، تجاوز ترکیه به شمال سوریه در ۹ اکتبر و پس از آن آغاز شد که «دونالد ترامپ» از تصمیم خود برای خروج نظامیان آمریکایی از خاک سوریه خبر داد.این حملات تا ۱۷ اکتبر ادامه داشت تا اینکه سرانجام آنکارا و واشنگتن پس از مذاکراتی ۴.۵ ساعته بر سر آتش‌بسی ۱۲۰ ساعته در شمال سوریه توافق کردند اما این آتش بس چندان دوام نیاورد. پس از آن نیز در ۲۲ اکتبر اردوغان و پوتین، رؤسای جمهور ترکیه و روسیه در جریان مذاکراتی که در شهر «سوچی» برگزار شد، در چهارچوب معاهدۀ جدیدی اعلام کردند که درصورت عقب‌نشینی نیروهای کرد از مرزهای شمال‌شرق سوریه و کنترل مشترک ترکیه و روسیه بر بخش بزرگی از مرز، به این درگیری‌ها پایان خواهند داد. ترکیه هشدار داد عدم اجرای این توافق از سوی کردها، باعث از سرگیری حملات خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.