ترکیه به زور پناهندگان سوری را اخراج کرده و به منطقه ای در نزدیکی مرزهای ترکیه با سوریه که قرار است آنکارا در آن جا «منطقه امن» داخل اراضی سوریه ایجاد کند، منتقل کند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان عفو بین الملل در گزارشی که امروز جمعه منتشر شد اعلام کرد که ترکیه به زور پناهندگان سوری را اخراج کرده و به منطقه ای در نزدیکی مرزهای ترکیه با سوریه که قرار است آنکارا در آن جا «منطقه امن» داخل اراضی سوریه ایجاد کند، منتقل کند. این در حالی است که درگیری ها در آن جا به پایان نرسیده است.

ترکیه اکنون نزدیک به 3.6 میلیون پناهنده سوری را میزبانی می کند ولی با افزایش نارضایتی عمومی در ترکیه در قبال این پناهندگان که به مروز زمان رخ داده است آنکارا امیدوار است بتواند دو میلون پناهنده سوری را در منطقه ای که قصد دارد در شمال شرق سوریه ایجاد کند اسکان دهد.

همچنین ترکیه می گوید که بیش از 350 هزار پناهنده سوری به شکل داوطلبانه به کشورشان بازگشتند.

سازمان عفو بین الملل در گزارش اش تأکید کرد که پناهندگانی که با آنها صحبت کرده است از تهدید یا اجبار آنها توسط پلیس ترکیه برای امضای اسناد و مدارکی مبنی بر اینکه آنها با اراده خودشان به سوریه باز می گردند، شکایت کرده اند.

این سازمان که مقرش در انگلیس است تصریح کرد که در واقع ترکیه با اجبار پناهندگان به بازگشت به منطقه جنگی جان آنها را در معرض قرار می دهد.

عفو بین الملل خاطر نشان کرد که تعداد عملیات های بازگرداندن اجباری در ماه های اخیر به صدها مورد رسیده است و این اطلاعات را با استناد به مصاحبه هایی که از جولای تا ماه اکتبر انجام داده است به دست آورده است.

آنکارا به گزارش سازمان عفو بین المللی واکنش نشان نداده است.

در تحولی دیگر، خبرگزاری سانا گزارش داد که روز گذشته یگان هایی از ارتش عربی سوریه حملات نیروهای تحت حمایت ترکیه و مزدورانش از تروریست ها علیه روستاهای «کوزلیه وتل لبن» واقع در حومه  شهر «تل نمر» در حومه شمالی غربی الحسکه را دفع کردند.

خبرنگار سانا گزارش داد که یگان های از ارتش عربی سوریه با نیروهای رژیم اشغالی ترکیه ومزدورانش از گروه های تروریستی درگیر شدند وتلاش آن ها برای تجاوز به روستاهای کوزلیه وتل لبن در حومه شهر تل تمر خنثی و پس از وراد کردن خسارات سنگین در صفوف نیروهای متخاصم آنها را وادار به فرار کردند.

این خبرنگار گفت: نیروهای اشغالی رژیم ترکیه و مزدورانش تهاجم خود  علیه خاک سوریه را ادامه داده وروستای «مناجیز» در  حومه تل تمر را پس از بستن آن به آتش توپخانه همزمان با انجام حمله علیه روستاهای «اسدیه ، تل ذیاب ، سفح ، جهمیه» واقع در حومه جنوبی غربی شهر «راس العین» را اشغال کردند.

در همین راستا این خبرنگار به وقوع درگیری گروه های  جدا شده«قسد»(نیروهای دموکراتیک سوریه) و نیروهای اشغالی رژیم ترکیه در محور روستاهای تل ذیب واسدیه واقع جنوب راس العین اشاره کرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.