فرانسه پس از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه چاره ای جز خروج نیروهایش از ائتلاف ضد داعش ندارد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، برخی منابع گفتند که فرانسه پس از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه چاره ای جز خروج نیروهایش از ائتلاف ضد داعش ندارد.

پاریس با هزار نظامی در ائتلاف آمریکایی ضد داعش در سوریه و عراق مشارکت دارد و منابع نظامی گفتند که از این تعداد نزدیک به دویست نیروی ویژه در شمال سوریه مستقر هستند.

با وجود آن که فرانسه رسما حضور این نیروهای ویژه را در سوریه مورد تأکید قرار نداده است اما «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در پی نشست با مسئولان وزارت دفاع فرانسه در روز یکشنبه به حضور آنها در شمال سوریه اذعان کرد.

در پی نشست امروز دوشنبه شورای دفاع و امنیت ملی فرانسه در پاریس به ریاست ماکرون برگزار شد دفتر ریاست جمهوری فرانسه با صدور بیانیه ای تأکید کرد که تدابیر لازم برای تضمین سلامت نظامیان و غیرنظامیان فرانسوی حاضر در منطقه اتخاذ می شود.

یک منبع دیپلماتیک فرانسوی نیز به خبرگزاری فرانسه گفت که هرگز این واقعیت را پنهان نمی کنیم که کشورهایی که دارای یگان های نظامی کوچک هستند در صورت خروج نیروهای آمریکایی نمی توانند در آن جا بمانند.

این در حالی است که روزنامه تایمز انگلیس هفته پیش نوشت که انگلیس در صورت خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه آماده است که نیروهای ویژه خود را از این منطقه خارج کند.

یک مسئول آمریکایی نیز به خبرگزاری فرانسه گفت که نیروهای آمریکایی در شمال سوریه دستوراتی مبنی بر ترک سوریه دریافت کردند.

این مسئول گفت که به همه نیروهای آمریکایی در شمال سوریه در سایه حمله ترکیه به کردها در منطقه دستور داده شده است منطقه را ترک کنند.

این مسئول آمریکایی تأکید کرد که نزدیک به هزار نیروی آمریکایی سوریه را ترک می کنند و فقط یک یگان کوچک 150 نفری در پایگاه نظامی آمریکا در منطقه «التنف» در جنوب سوریه باقی می مانند.

این اتفاق یک روز پس از آن می افتد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دستور تخلیه نیروهای آمریکایی را صادر کرد.

خبرنگار روسیا الیوم در واشنگتن نیز گفت که وزارت دفاع آمریکا به همه نظامیان خود در شمال سوریه دستور داده است که از این منطقه خارج شوند.

نیروهای آمریکایی در حالی از سوریه خارج می شوند که «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا به گیر افتادن نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا در سوریه اعتراف کرد.

به گزارش  فاکس نیوز، مارک اسپر وزیر دفاع ایالات متحده امریکا اذعان کرد که نیروهای نظامی آمریکا بین ارتش سوریه که از سمت جنوب به سمت شمال برای پاسخ به حملات ترکیه در حرکت است و ارتش ترکیه که از سمت شمال سوریه به سمت جنوب در حال پیشروی است به دام افتاده و گیر کرده اند.

وی همچنین تصریح کرد که ارتش امریکا برای دفاع از کردهای سوریه وارد جنگ با آنکارا نشد، همچنین اعتراف کرد که ایالات متحده نیروهای کافی در منطقه را برای متوقف کردن حمله ترکیه ندارد.

پیش از این، رئیس پنتاگون گفته بود که ایالات متحده حدود هزار سرباز را از سوریه خارج خواهد کرد. رویترز با استناد به منابع گزارش داد، ممکن است نیروی نظامی اصلی این کشور در روزهای آینده جمهوری سوریه را ترک کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.