در نگاه نخست همه چیز حکایت از یک تصادف رانندگی دارد. اکنون درباره انگیزه تروریستی این واقعه گمانه‌ زنی می‌ شود. این پرسش مطرح است که آیا راننده سوری این کامیون عامدانه تصادف شدید با خودروهای دیگر را باعث شده است؟

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آلمان گزارش داد: واقعه غروب دوشنبه 7 اکتبر در شهر «لیمبورگ» در ایالت «هسن» آلمان روی داد. فردی پس از سرقت یک کامیون باعث تصادفی شدید می‌ شود؛ تصادفی که بنا بر اظهارات پلیس باعث مجروح شدن 9 نفر و از جمله راننده این کامیون شده است.

پلیس پس از تفتیش دو واحد مسکونی موفق به کشف یک کارت حافظه یو‌ اس بی (مموری استیک) و تلفن دستی راننده کامیون شده است.

تحقیقات پیرامون این واقعه همچنان ادامه دارد. خبرگزاری آلمان به نقل از محافل امنیتی این کشور خبر داده که راننده این کامیون یک شهروند سوری و متولد سال 1987 است که از سال 2015 در آلمان زندگی می‌ کند. او از حق اقامت محدود برخوردار بوده است. آخرین گزارش منتشر شده پیرامون این فرد حکایت از آن دارد که اجازه اقامت این فرد سوری روز اول اکتبر به پایان رسیده و او از حق اقامت در آلمان برخوردار نبوده است.

حمله تروریستی به بازار کریسمس برلین در دسامبر سال 2016 با یک کامیون که منجر به کشته شدن 12 نفر و مجروح شدن 60 نفر شده بود، به گمانه‌ زنی پیرامون انگیزه راننده کامیون در شهر لیمبورگ دامن زده است.

موضع دادستانی ایالت هسن

«الکساندر بادله» دادستان عمومی شهر فرانکفورت امروز سه‌ شنبه گفت که تحقیقات همچنان ادامه دارد و از این رو اعلام موضع صریح درباره انگیزه راننده این کامیون ممکن نیست.

شماری از رسانه‌ های آلمان با رجوع به اظهارات مسئولان امنیتی این کشور واقعه شهر لیمبورگ را یک حمله تروریستی ارزیابی کرده‌ اند؛ موضوعی که هنوز مورد تایید واقع نشده است.

«هورست زهوفر» وزیر کشور آلمان در حاشیه نشست وزیران کشور اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت: «از آنجا که تحقیقات ادامه دارد، در این لحظه برای من ممکن نیست که درباره این واقعه با صراحت ابراز نظر کنم.»

دادستانی عمومی آلمان برای تصمیم گیری پیرامون پرونده واقعه لیمبورگ با مسئولان جزایی ایالت هسن در تماس است. بدیهی است که هرگاه این واقعه نه یک تصادف رانندگی، بلکه یک اقدام تروریستی باشد، موضوع تفاوت کرده و بررسی آن برعهده دادستانی عمومی آلمان خواهد بود.

راننده کامیون مسروقه

راننده کامیون پس از تصادف شدید توسط ماموران دستگیر می‌ شود. بر اساس اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده، این فرد سوری‌ رابطه‌ ای با گروه‌ های خشونت گرای سلفی‌ و یا جریان‌ های افراطی نداشته است.

او تا لحظه تنظیم این گزارش درباره اتهام خود ابراز نظر نکرده است. روشن شده است که او کامیون را با اعمال زور از چنگ راننده اصلی آن درآورده است.

راننده اصلی کامیون به خبرنگار روزنامه فرانکفورتر آلگماینه گفته است که پشت چراغ قرمز، این فرد او را با توسل به زور از کامیونش پیاده کرده و کامیون را به سرقت برده است.

گفته می‌ شود که راننده سوری که در اثر تصادف شدید مجروح شده بود، در زمانی  که رهگذران در حال انجام کمک‌ های اولیه برای او بوده‌ اند، چندین بار با صدای بلند کلمه الله را به زبان آورده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.