الشباب در حمله خود به پایگاه مستحکم آمریکا از خودروهای بمب گذاری شده استفاده کرد و سخنگوی این گروه اعلام کرد که عناصر الشباب وارد بخش هایی از پایگاه شدند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، گروه الشباب سومالی یک پایگاه نظامی ارتش آمریکا را در سومالی مورد حمله قرار داد.

وبسایت «الصومال الجدید» نیز اعلام کرد که بر اساس گزارش های رسیده از شهر«ونلوین» در استان«شبیلی سفلی» در همجواری مگادیشو پایتخت سومالی عناصر گروه الشباب امروز حمله بزرگی را به فرودگاه «بلی دوغلی» سابق که نیروهای آمریکایی و نیروهای ویژه سومالی به عنوان پایگاه خود قرار داده اند حمله کردند.

الشباب در حمله خود به پایگاه مستحکم آمریکا از خودروهای بمب گذاری شده استفاده کرد و سخنگوی این گروه اعلام کرد که عناصر الشباب وارد بخش هایی از پایگاه شدند.

بنابراین گزارش، در پایگاه بلی دوغلی صدها نظامی آمریکایی و نیروهای ویژه سومالی معروف به «دنب» مستقر هستند و از این پایگاه نظامی پهپادهای آمریکایی برای بمباران مواضع گروه الشباب در مرکز و جنوب سومالی به پرواز در می آیند.

شاهدان عینی نیز گفتند که انفجارهای مهیبی در پایگاه نظامیان آمریکایی به وقوع پیوسته و دود غلیظی از داخل آن به آسمان رفته است.

در تحولی دیگر، خبرگزاری رویترز اعلام کرد که یک کاروان نظامی ایتالیایی امروز دوشنبه در سومالی هدف حمله قرار گرفت و از تلفات احتمالی این حمله گزارشی منتشر نشده است.

وزارت دفاع ایتالیا اعلام کرد که تحقیقات خود درباره این حادثه را آغاز کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.