« تحریم های تازه همچنین می تواند راهکار اروپایی اینستکس را هم که با هدف تامین نیازهای غذایی و دارویی ایران و کاهش سرپیچی های تهران از تعهدات توافق هسته ای طراحی شده است با مانع مواجه کند.»

به گزارش جماران، برایانت هریس کارشناس المانیتور گفت:
 
 در تحریم های تازه دولت ترامپ، بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی به فهرست حامیان مالی تروریسم افزوده شده اند. به این ترتیب در مسیر نامزدهای ریاست جمهوری دموکرات که اعلام کرده اند در صورت پیروزی در انتخابات تحریم های ایران را برداشته و به برجام باز می گردند، موانع سیاسی ایجاد شده است.
 
وی افزود: این تحریم ها همچنین آخرین روزنه های تجارت بشردوستانه با ایران را هم مسدود می کنند.
 
 هریس خاطرنشان کرد: تیلر کالیس (Tyler Cullis)، حقوقدان مسائل مربوط به تحریم ها در موسسه فراری و آسوشیتز (Ferrari & Associates)، به المانیتور گفت: "مخالفان (برجام) تلاش می کنند رئیس جمهور آینده را در قفس بیاندازند تا نتواند تحریم ها را بردارد." "آنها کاری کرده اند که اگر رئیس جمهور بخواهد تحریم ها را بردارد ضربه سختی بخورد. این در حالی است که برای بهبود سیاست ایران و بازگشت به برجام راهی به جز برداشتن تحریم ها وجود ندارد."
 
او در ادامه افزود:  به گفته مارک دوبوویتز، مدیر اجرایی اندیشکده تندروی دفاع از دموکراسی ها که تحریم های تازه پیشنهاد اوست، با این تحریم ها حتی اگر رئیس جمهور آینده تحریم های ایران را برداشته و به توافق هسته ای بازگردد هم بازار برای مشارکت با بانکی که در تامین مالی تروریسم و اشاعه تسلیحات کشتار جمعی دست دارد، دچار تردید خواهد شد.
 
کارشناس المانیتور خاطرشنان کرد:  تحریم های تازه همچنین می تواند راهکار اروپایی اینستکس را هم که با هدف تامین نیازهای غذایی و دارویی ایران و کاهش سرپیچی های تهران از تعهدات توافق هسته ای طراحی شده است با مانع مواجه کند.
 
 برایان ا'تول (Brian O'Tool)، ناظر تحریم ها در وزارت خزانه داری دوران اوباما در این باره می گوید: "این تحریم ها فقط مردم ایران و اتحادیه اروپا را به دلیل مشارکت ایران در یورش به عربستان سعودی، هدف گرفته است."
 
هریس در پایان گفت: قرار دادن بانک مرکزی ایران در فهرست تامین کنندگان مالی تروریسم وزارت خزانه داری آمریکا به طور موثر می تواند مانع مشارکت بانک های خارجی در فروش غذا و دارو به ایران شود. به گفته کالیس بانک های خارجی در صورت مشارکت در فروش محصولات کشاورزی، دارویی و غذایی به ایران از تحریم ها معاف هستند اما موسسات مالی قرار گرفته در فهرست تامین کنندگان مالی تروریسم مشمول این معافیت ها نمی شوند. این در حالی است که نمایندگان سنا از این واقعیت آگاهی ندارند.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی تروریسم اقتصادی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.