مکان: کابل، افغانستان/ منبع: یورونیوز

به گزارش جماران، شمار جان باختگان ناشی از انفجار مهیب شامگاه دوشنبه ۱۱ سنبله، شهریور(۲ سپتامبر) در کابل، پایتخت افغانستان به ۱۶ نفر رسید. در این حمله که طالبان مسئولیت آن را برعهده گرفت ۱۱۹ نفر نیز زخمی شدند.

1

انفجار شامگاه دوشنبه در نزدیکی «گرین ولیج» در ناحیه نهم کابل روی داد. دفاتر بسیاری از سازمان های بین المللی و نمایندگی های دیپلماتیک در این منطقه قرار دارد.

4

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان به دنبال این انفجار نوشت که بر اثر این حمله «دفاتر و منازل دشمنان مهاجم» نابود شده است و «این ادعای دشمن که غیرنظامیان جان باخته‌اند صحت ندارد و به هیچ غیرنظامی اجازه داده نشد تا به محل حمله نزدیک شود.»

«نصرت رحیمی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان اما اعلام کرد که تمامی کشته‌شدگان این انفجار غیرنظامی بوده‌اند. به گفته وی این مواد منفجره در یک دستگاه تراکتور جاسازی شده بوده است.

2

این انفجار تنها چند ساعت پس از دیدار «زلمای خلیل زاد» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان با «اشرف غنی» رئیس جمهور این کشور روی داد. نماینده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان در این دیدار پیش نویس توافق صلح واشنگتن با گروه طالبان را به رویت رئیس جمهوری افغانستان رساند.

گروه طالبان در روزهای گذشته همزمان با پیشرفت چشمگیر مذاکرات صلح با آمریکا بر شدت حملات خود مناطق مختلف این کشور افزوده است.

در بمب گذاری روز شنبه گروه طالبان در شهر «قندوز» (کندز) دست کم ۲۰ نیروی نظامی افغانستان کشته شدند.

زلمای خلیل زاد گفته است که براساس توافق به دست آمده با طالبان، در اولین مرحله از این توافق پنج هزار نیروی آمریکایی در قبال کاهش خشونت ها در ولایت های کابل و «پروان» خاک افغانستان را ترک خواهند کرد.

وی افزوده است که «اگر شرایط قسمی که در موافقت نامه است همانگونه پیش برود» آمریکا ظرف ۱۳۵ روز از پنج پایگاهی که فعلا در آن حضور دارد خارج می شود.

 

مکان: کابل، افغانستان

منبع: یورونیوز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.