این بار آمریکایی ها می خواهند عراقی ها را وادار کنند تا هزینه حضور نیروهای آمریکایی را نیز خود تقبل کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت: سخنان اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه احتمال دارد «داعش مجددا به سوریه و عراق بازگردد» بسیاری از تحلیلگران را بر آن داشت که دقت بیشتری به این ماجرا کنند اما اینکه رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت کشورهای منطقه باید از خود در برابر داعش دفاع کنند، تاکید دارد که کاسه ای زیر نیم کاسه است.

روز گذشته «ابو المهدی المهندس» فرمانده الحشد الشعبی عراق، ایالات متحده و اسرائیل را متهم کرد که پشت حمله به انبارهای تسلیحاتی الحشد الشعبی در عراق است.

با توجه به اینکه الحشد الشعبی همان نیرویی بود که داعش را در عراق نابود کرد و آمریکایی ها به خوبی می دانند تا زمانی که الحشد الشعبی در عراق قدرت دارد امکان بازگشت داعش وجود ندارد، می توان این گونه برداشت کرد که یکی از دلایل حمله به انبارهای تسلیحاتی این گروه همانا فراهم کردن زمینه بازگشت داعش است.

در اوج حملات نیروهای ارتش سوریه به داعش، روسیه چندین سورتی پرواز مشکوک در منطقه عملیاتی دیر الزور و شرق سوریه را رصد کرد که طی آن آمریکایی ها و صهیونیست ها تعداد زیادی از فرماندهان و اعضای داعش را از منطقه خارج کردند.

مشخص بود که آمریکایی ها تصمیم گرفته اند این نیروها را برای روز مبادا جایی مخفی کنند و برخی نیز باور داشتند که این نیروها را به افغانستان منتقل کرده اند تا طالبان را با آنها نابود کنند.

به هر حال هر کسی که تاریخ و سوابق عملکرد آمریکایی ها در منطقه و جهان را رصد کرده باشد به خوبی می تواند بگوید که آمریکایی ها برای اینکه کشوری را وادار کنند محتاج آنها باشد از این گروه های تروریستی استفاده می کنند تا به آن کشور بگویند که اگر ما نباشیم شما امنیت ندارید؛ همانگونه که به همین بهانه حدود 20 سال است در افغانستان حضور دارند.

آنها همچنین تهدید هایی را برای برخی کشورها ایجاد می کنند تا به آنها بگویند به تسلیحات ما نیاز دارید و اگر این تسلیحات را نداشته باشید امنیت تان در خطر است، همانگونه که امروزه عربستان و امارات را با افزایش تنش ها در قبال ایران تهدید می کنند و آنها را وادار می کنند میلیاردها دلار تسلیحات آمریکایی که امکان استفاده از آنها را ندارند بخرند.

به هر حال می بینیم که ماجرا برای آمریکایی ها دو طرف سود است.

امروزه آمریکایی ها شگرد جدیدی برای تحمیل خود بر دیگران و دوشیدن آنها پیدا کرده اند.

«خودتان باید از امنیت خودتان دفاع کنید از این پس دیگر آمریکا جور شما را نخواهد کشید.» کافی است فقط بشمرید که چند بار دونالد ترامپ همین حرف را حتی به نزدیک ترین متحدین آمریکا زده است.

حال اگر یکی از آنها مانند «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه بیاید و بگوید خوب ما با هزینه ای که قرار است به آمریکا بدهیم یک ارتش اروپایی تشکیل می دهیم تا از ما دفاع کند، آمریکایی ها با استفاده از ابزار رسانه های اجتماعی خود قیامت بر علیه او در خیابان ها راه می اندازند.

حال که مجلس عراق در صدد تصویب طرحی برای خروج آمریکایی از این کشور است، آمریکا مجددا بحث تولد داعش را مطرح می کند و به پایگاه های الحشد الشعبی حمله می کند تا عراق مجبور باشد تحت حمایت آمریکا باقی بماند.

اما این بار آمریکایی ها می خواهند عراقی ها را وادار کنند تا هزینه حضور نیروهای آمریکایی را نیز خود تقبل کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.