آنکارا در پاییز سال جاری پایگاه نظامی جدیدی را در قطر افتتاح می کند و نیز خبر از افزایش تعداد نظامیان این کشور داد که در پایگاه نظامی «طارق بن زیاد» مستقر هستند.

به گزارش جماران، روزنامه حریت ترکیه در گزاشی فاش کرد که آنکارا در پاییز سال جاری پایگاه نظامی جدیدی را در قطر افتتاح می کند و نیز خبر از افزایش تعداد نظامیان این کشور داد که در پایگاه نظامی «طارق بن زیاد» مستقر هستند.

این روزنامه از مکان حضور نظامیان ترک گزارشی تهیه کرد و نوشت که نظامیان ترک وظایف خود را در دوحه تحت فرماندهی نیروهای مشترک قطر و ترکیه در گرمای 47 درجه ای انجام می دهند و تعداد آنها نیز در آینده نزدیک بیشتر می شود.

در این گزارش آمده است که نظامیان ترکیه در این پایگاه نظامی در اکتبر سال 2015 به منظور تلاش برای مشارکت در صلح منطقه ای در چارچوب روابط نظامی دو جانبه میان ترکیه و قطر مستقر شدند و در دسامبر سال 2017 فرماندهی مشترک ترکیه و قطر نامیده شد.

این روزنامه تأکید کرد که پایگاه نظامی مشترک ترکیه در قطر از اهمیت زیادی برخوردار است و اهمیتش چیزی فراتر از روابط دوجانبه میان دو کشور است زیرا از جایگاه سرنوشت سازی در سیاست های منطقه خلیج فارس، خاورمیانه و استراتژیک در مسائل انرژی برخوردار است.

حریت در ادامه نوشت: یک پایگاه نظامی جدید در نزدیکی پایگاه طارق بن زیاد ساخته شده است.

روزنامه حریت این پایگاه جدید را پایگاهی بزرگ مجهز به تعداد زیادی از مراکز و خدمات توصیف کرد.

خبرنگا راین روزنامه تأکید کرد که تعداد نظامیان ترک در قطر افزایش پیدا می کند اما تعداد این نظامیان را بنابردلایل امنیتی فاش نکرد اما گفت که این تعداد زیاد است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.