رکود در بخش صنعت گردشگری امارت دبی باعث شده است که گروه دولتی هتل های«جمیرا» صدها تن از کارکنان خود را اخراج کند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، برخی منابع آگاه اعلام کردند که رکود در بخش صنعت گردشگری امارت دبی باعث شده است که گروه دولتی هتل های«جمیرا» صدها تن از کارکنان خود را اخراج کند.

به گفته این منابع مجموعه هتل های مجلل که 24 تأسیسات گردشگری را در 8 کشور اداره می کند نزدیک به 500 کارمند خود را در سایه رکود در بخش گردشگری در دبی که یکی از مهمترین بخش های اقتصادی این امارت به شمار می رود، اخراج کرده است.

بر اساس گزارش شرکت «اس تی آر» متخصص در زمینه اطلاعات هتل ها ، سطح فعالیت هتل ها در دبی طی یک چهارم دوم سال 2019 به پایین ترین میزان خود از سال 2009 تا کنون رسیده است. همچنین متوسط قیمت های روزانه و درآمدهای هر اتاق یک هتل به سطح سال 2003 کاهش یافته است.

گروه جمیرا که دفتر اصلی آن در دبی است اقدام به کاهش تعداد کارکنان خود به ویژه در بخش ساختمان سازی و بانک ها کرده است این در حالی است که امارت دبی در حال مبارزه با تنش های ژئوسیاسی، بهای نسبتا پایین نفت و رکود پیوسته ساختمان سازی و خرده فروشی است.

منابع یاد شده در ادامه گفتند که دولت امارات برای تشویق و رونق بخشیدن به بخش اقتصادی و به طور مشخص تشویق بخش گردشگری سلسله تدابیری مانند کاهش عوارض تجاری و صدور روادید طولانی مدت برای وارد شدن به این کشور را اتخاذ کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.