«الهان عمر» یکی از چهار نماینده زن دموکراتی که به تازگی هدف حملات توییتری «دونالد ترامپ» قرار گرفت در واکنش به اظهارات «نژادپرستانه» رئیس جمهور آمریکا وی را فردی «فاشیست» قلمداد کرد.

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، عضو دموکرات کنگره آمریکا رئیس جمهور این کشور را یک «فاشیست» خواند.

«الهان عمر» یکی از چهار نماینده زن دموکراتی که به تازگی هدف حملات توییتری «دونالد ترامپ» قرار گرفت در واکنش به اظهارات «نژادپرستانه» رئیس جمهور آمریکا وی را فردی «فاشیست» قلمداد کرد.

 ترامپ پس از حملات جنجالی اخیر به چهار نماینده ترقی خواه حزب دمکرات در مجلس نمایندگان آمریکا که انتقاد های زیادی را در داخل و خارج آمریکا برانگیخت باردیگر ضمن توجیه اظهارات خود و معرفی الهان عمر به عنوان فردی که از ایالات متحده آمریکا متنفر است از او خواسته است که به کشور زادگاهش بازگردد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین روز چهارشنبه در حالی که برای یک تجمع انتخاباتی در میان هواداران خود در «کارولینای شمالی» حاضر شده بود با انتقاد از پیشینه و اظهارات قبلی الهان عمر وی را به عنوان فردی «یهودی ستیز» معرفی کرد.

این سخنان در حالی ایراد شد که هواداران رئیس جمهور آمریکا با تشویق های مکرر وی را مورد حمایت قرار می دادند و در خلال سخنان وی نیز با سر دادن شعارهایی خواستار بازگرداندن ایلهان عمر به «خانه اش» شدند.

رئیس جمهور آمریکا که هنگام سر دادن این شعارها توسط هوادارن سکوت اختیار کرده و تنها نظاره گر بود روز پنجشنبه در سخنانی گفت که این نوع واکنش از سوی هوادارانش را نپسندیده و با آن موافق نیست.

خانم عمر که پیشتر به همراه سه نماینده زن رنگین پوست در مجلس نمایندگان رویکرد دونالد ترامپ را «نژادپرستانه» و ضد منافع و ارزش های ملی آمریکا توصیف کرده بود حالا در واکنش به حملات تازه رئیس جمهوری آمریکا وی را به عنوان فردی «فاشیست» معرفی کرده است.

نماینده دموکرات و مسلمان ایالت «مینه سوتا» در ادامه تاکید کرده است که «ترامپ و هوادارانش در تلاشند تا بر بحث های دمکراتیک و اختلاف دیدگاه های موجود در کشور سرپوش بگذارند.»

الهان عمرهمچنین یادآور شده است که دونالد ترامپ تنها نسبت به اظهارات وی خصومت ندارد بلکه تلاش دارد تا بر سر مبارزه برای رساندن کشور به جایگاه واقعی اش مانع تراشی کند.

حملات اخیر دونالد ترامپ به نمایندگان ترقی خواه کنگره که از قضا جزو اقلیت های نژادی در آمریکا هستند با واکنش بسیار تند دموکرات ها همراه شد و انتقاد تعداد اندکی از جمهوری خواهان را نیز به همراه داشت.

مجلس نمایندگان آمریکا برای محکومیت اظهارات رئیس جمهوری که آن را «نژادپرستانه» توصیف کرده است، قطعنامه صادر کرد و کنگره نیز در تلاشی ناکام طرحی را برای استیضاح رئیس کاخ سفید به جریان انداخت.

نکته جالب در این میان این است که سخنان آقای ترامپ که با پست های توییتری آغاز و سپس به حملات تند کلامی ختم شد محبوبیت رئیس جمهوری آمریکا را در میان جمهوری خواهان پنج درصد افزایش داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.