شرکت هواوی طرح انتقامجویانه برای پاسخ به تحریم شرکت های چینی و در رأس آنها هواوی که دولت آمریکا اعمال کرده است دارد.

به گزارش جماران، برخی گزارش های رسانه ای فاش کرده است که شرکت«هواوی» چین در پی تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا علیه این شرکت که باعث شد«گوگل» مجوز « اندروید» را لغو کند، قصد دارد ترامپ را « به شدت مجازات کند».

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا در گزارشی  نوشت شرکت هواوی طرح انتقامجویانه برای پاسخ به تحریم شرکت های چینی و در رأس آنها هواوی که دولت آمریکا اعمال کرده است دارد.

این روزنامه آمریکایی به نقل از برخی منابع آگاه نوشت که هواوی قصد دارد در پاسخ به درج این شرکت در فهرست سیاه ایالات متحده آمریکا، تعداد زیادی از کارکنان خود را در آمریکا اخراج کند. انتظار می رود که هواوی کارکنان واحد جستجو و بهبود خود در ایالات متحده آمریکا که نزدیک به 850 تن را در بخش های پژوهشی در سراسر آمریکا به کار گرفته را اخراج کند.

به گفته این منابع صدها تن از کارکنان این شرکت در آمریکا اخراج می شوند و کارکنان چینی این شرکت در آمریکا می توانند به کشورشان برگشته و کار خود را در شرکت ادامه دهند.

روزنامه وال استریت ژورنال در ادامه نوشت که در عمل تعدادی از کارکنان این شرکت اخراج شده اند این در حالی است که به زودی نیز تعداد بیشتری اخراج می شوند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که با هواوی برای واکنش به این گزارش تماس گرفته است اما این شرکت پاسخی به این درخواست نداده است.

«لیانگ هوا» رئیس شورای مدیریت شرکت هواوی پیش از این از وزارت بازرگانی آمریکا خواسته بود که نام این شرکت را از فهرست سیاه حذف کند زیرا این کار آمریکا بر فعالیت شرکت در سراسر جهان تأثیر می گذارد و به طور مستقیم به شرکت های آمریکایی زیان می رساند به همین دلیل هواوی از ایالات متحده می خواهد که این شرکت را به طور کامل از فهرست محدود کننده حذف کند.

لیانگ هوا گفت: دولت آمریکا شرکت ما را در فهرست سیاه قرار داد و ما با این کار به شدت مخالفیم زیرا هیچ اساسی برای این تدابیر وجود ندارد و باعث زیان شرکت های آمریکایی از جمله شرکت هایی که با هواوی همکاری می کنند، می شود.

در عین حال لیانگ هوا اقدام آمریکا را کاملا نامناسب توصیف کرد زیرا بر ارائه خدمات برای کاربران در بیش از 170 کشور تأثیر می گذارد.

دولت آمریکا چندی پیش شرکت چینی هواوی را به بهانه اینکه اقداماتی انجام می دهد که بر خلاف امنیت ملی این کشور است در فهرست سیاه قرار داد اما چندی بعد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا محدودیت های اعمال شده علیه این شرکت را کاهش داد.

سپس وزارت بازرگانی آمریکا به شرکت ها 90 روز پیش از اجرای تدابیر جدید مهلت داد و «گوگل» نیز اعلام کرد که حمایت از گوشی های هوشمند هواوی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند که گوگل آن را توسعه می دهد، ادامه می دهد در عین حال، پس از اجرای اقدامات محدود کننده جدید آمریکا دیگر کاربران گوشی هواوی نمی توانند از خدمات دیجیتالی گوگل مانند«گوگل مپ» و «جی میل» استفاده کنند امری که باعث کاهش محبوبیت این گوشی می شود.

واشنگتن همچنین از همپیمانان خود خواسته است که از تکنولوژی هواوی برای ایجاد نسل پنجم از شبکه های ارتباطی به بهانه آن که این شرکت ابزاری برای تجسس توسط دولت چین است، استفاده نکنند.

از سوی دیگر، شرکت هواوی چین علیه دولت آمریکا در آمریکا شکایت کرده است و خواستار غیرقانونی اعلام کردن درج نام این شرکت در فهرست سیاه آمریکا و منع اش از خریدن تجهیزات و تکنولوژی تولید کنندگان آمریکایی شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.