این اوج ادبیات « چاله میدانی» و خروج از همه ادبیات های دیپلماتیک و سیاسی مرسوم در جهان است که رئیس جمهور آمریکا در امور کشورهای دیگر دخالت کند.

 

به گزارش جماران، عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در سرمقاله روزنامه رأی الیوم نوشت: زمانی که ترامپ به «صادق خان» شهردار لندن حمله  شدیدی می کند و از او می خواهد که هر چه سریعتر مقام خود را ترک کند زیرا  او یک «فاجعه» است و باعث شده است که اوضاع پایتخت انگلیس  در سایه ریاست اش بر شهرداری این شهر «بدتر» شود، وی نه فقط از همه عرف های دیپلماتیک خارج می شود و در امور داخلی یک کشور که قوی ترین همپیمان کشورش است خارج می شود بلکه از زبان«فاشیسم و نازیسم» استفاده می کند که پر از تحریک نژادپرستانه تنفربرانگیز علیه اسلام و مسلمانان است.

ترامپ حمله های خود را بر صادق خان که عضو حزب چپگرای کارگر به این دلیل تکرار می کند که وی مسلمان است و تبار پاکستانی دارد و با شایستگی و از طریق صندوق های رای به مقامش رسید و از سیاست های رئیس جمهور آمریکا در جلوگیری از ورود شهروندان کشورهای مسلمان به آمریکا به دلایل نژادپرستانه صرف، انتقاد کرد.

آقای خان کاملا بر حق بود زمانی که حاضر نشد با ترامپ دیدار کند و از گرمی استقبال از وی توسط دولت انگلیس در جریان سفر رسمی اخیرش به لندن انتقاد کرد. همچنین کاملا بر حق بود که حملات اخیر ترامپ را با بزرگ منشی که دارد، مورد بی توجهی قرار داد و حاضر نشد به این حد پایین از گفتمان که ترامپ در آن افتاد بیفتد زیرا آنقدر کار دارد که وقتی برای این خزعبلات رئیس جمهور کشوری که مدعی رهبریت جهان آزاد و نمایندگی ارزش های آزادی و عدالت و برابری است، ندارد.

این اوج ادبیات « چاله میدانی» و خروج از همه ادبیات های دیپلماتیک و سیاسی مرسوم در جهان است که رئیس جمهور آمریکا در امور کشورهای دیگر دخالت کند و به شکل آشکاری از«بوریس جانسون» وزیر خارجه سابق و کاندیدای راستگرای رقیب بر سر رهبری حزب محافظه کار و پُست نخست وزیری انگلیس پس از استعفای «ترزا می» حمایت و طرفداری کند و نیز از «نایجل فاراج» رهبر حزب راستگرای افراطی که کارزار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و نیز تنفر بی سابقه از مهاجران در انکلیس را هدایت کرد، حمایت کند.

 ترامپ در قبال مسلمانان و عرب ها به شدت نژاپرست است چه همپیمانش باشند چه دشمنش البته بر اساس ادبیاتش. ترامپ به شکل زشتی به همپیمانان اش در حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی تعدی کرد زمانی که بیش از ده بار حمایت آمریکا از آنها را توی چشمشان کرد و روی سرشان منت گذاشت و آنها را تهدید کرد به دوران شترسواری بر می گردند و نیز از نژادپرستی اسرائیل علیه عرب ها و فلسطینی ها حمایت کرد زمانی که الحاق قدس اشغالی و بلندی ها جولان اشغالی را به سمیت شناخت و کمک ها به سازمان «انروا» را به عنوان مقدمه ای برای لغو بازگشت فلسطینی های آواره قطع کرد.

آمریکا هیبت و جایگاهش و آن چه از ارزش های عدالت که طی سه قرن گذشته به آنها افتخار می کرد و همه جهان را به دلیل این ارزش ها فریب داد از دست می دهد و فقط به این نیاز دارد که ترامپ برای یک دوره دیگر در کاخ سفید به عنوان رئیس جمهور بماند تا ویرانی و پس رفتن به پایین ترین سطح سیاسی و اقتصادی و اخلاقی کامل شود. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.