به دلیل درگیری در حومه شهر طرابلس پایتخت لیبی بیش از 90 هزار شهروند مجبور شدند پایتخت را ترک کنند.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، سازمان ملل اعلام کرد که به دلیل درگیری در حومه شهر طرابلس پایتخت لیبی بیش از 90 هزار شهروند مجبور شدند پایتخت را ترک کنند.

«فرحان حق» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: به همکاران مان در عرصه انسانی اطلاع دادیم که تعداد کسانی که به دلیل درگیری ها در طرابلس پایتخت این کشور از خانه های خود فرار کرده اند از مرز 90 هزار نفر فراتر رفته است.

فرحان تصریح کرد که فقط طی هفته گذشته 8هزار نفر که نیمی از آنها کودک هستند از طرابلس فرار کردند.

وی در ادامه گفت: کمک ها و امداد رسانی به آوارگان در داخل لیبی و کسانی که تحت تأثیر درگیری ها قرار گرفته اند ادامه دارد و تا کنون بیش از 47 هزار نفر در طرابلس و مناطق اطراف آن کمک دریافت کرده اند.

درگیری ها در حومه طرابلس پایتخت لیبی از روز 4 آوریل و زمانی که ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش ملی لیبی وابسته به دولت شرق لیبی عملیات نظامی خود برای کنترل طرابلس را آغاز کرد به شدت در جریان است.

در پاسخ به این عملیات نظامی، دولت وفاق ملی که توسط جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده و مقر آن در طرابلس است، عملیات« آتشفشان خشم» را برای دفع حمله نظامی ارتش حفتر به راه انداخت.

حمله نظامی حفتر به طرابلس که تا کنون نتوانسته به اهداف خود در تصرف طرابلس برسد در عرصه بین المللی شاهد محکومیت گسترده ای شد؛ حمله ای که به بحران در این کشور دامن زده است و جلوی حل آن را گرفته است.

کشورهای مصر، عربستان و امارات از ژنرال حفتر حمایت می کنند و کشورهای قطر و ترکیه نیز در مقابل از دولت وفاق ملی حمایت می کنند.

از سوی دیگر، در این درگیری ها تا کنون نزدیک به  600 نفر نیز جان خود را از دست داده و هزاران نفر دیگر زخمی شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.