این قاضی تأکید کرد که ترامپ از کنگره به عنوان یک طرف برای موافقت اصلی برای هزینه های فدرال عبور کرده است و از هزینه های اختصاص یافته برای بودجه پنتاگون استفاده کرده است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک قاضی فدرال آمریکایی روز جمعه با صدور حکمی مانع ساخت بخش های اصلی دیوار مرزی شده است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خواستار ساخت آن در مرزهای این کشور با مکزیک است.

به دستور «هایوود گیلیام» قاضی دادگاه جزایی در ایالات متحده آمریکا آغاز ساخت بخش های مهم و اصلی دیوار مرزی با مکزیک که هزینه آن توسط وزارت دفاع(پنتاگون) پرداخت می شود ممنوع است.

یکی از این بخش ها در ایالات «نیومکزیکو» و به طول 74 کیلومتر است و بخش دیگر در ایالت «آریزونا» به طول 8 کیلومتر است.

این قاضی تأکید کرد که ترامپ از کنگره به عنوان یک طرف برای موافقت اصلی برای هزینه های فدرال عبور کرده است و از هزینه های اختصاص یافته برای بودجه پنتاگون استفاده کرده است.

وی گفت: کنگره اختیار مطلق را در زمینه هزینه های فدرال دارد حتی اگر تدابیر آن با تمایل قوه مجریه در زمینه طرح هایی که آنها را ضروری می داند در تعارض باشد.

وزارت دفاع آمریکا پیش از این 2.5 میلیارد دلار از هزینه های خود را برای ساخت دیوار اختصاص داده بود.

در همین زمینه نیز ماه گذشته خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد که انتظار می رود پنتاگون نزدیک به 3.6 میلیارد دلار از بودجه های تأسیسات و ساخت و ساز  نظامی را برای مشارکت در تأمین هزینه ساخت دیوار مرزی اختصاص دهد. 

این خبرگزاری تأکید کرد که هنوز جزئیات این برنامه ریزی اعلام نشده است.

ترامپ در سال مالی 2019 خواستار بودجه ای به ارزش 2.7 میلیادر دلار برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک شده بود اما کنگره فقط با 1.375 میلیارد دلار موافقت کرد.

 ترامپ پس از رد درخواستش حالت فوق العاده ملی اعلام کرد و این اقدامش نیز با مخالفت دموکرات ها و برخی از جمهوری خواه ها مواجه شد.پس از آن 601 میلیون دلار از دارایی هایی که وزارت خزانه داری بلوکه کرده است ، 2.5 میلیارد دلار از هزینه های اختصاص یافته برای مبارزه با مواد مخدر و 3.6 میلیارد دلار از بودجه ساخت و ساز نظامی را به ساخت دیوار مرزی اختصاص داد و بدین ترتیب مجموع هزینه هایی که برای دیوار اختصاص یافت به 8.1 میلیارد دلار رسید.

آمریکا به دلیل اختلاف بر سر بودجه یا تأمین هزینه جزئی دولت و اصرار ترامپ بر تضمین ساخت دیوار و مخالفت دموکرات ها با این خواسته اش اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری شاهد طولانی ترین تعطیلی دولت در تاریخ خود شد که 35 روز به طول کشید.

ساخت دیوار یکی از بارزترین وعده های ترامپ بود که به باور وی مانع ورود مهاجران از مکزیک و دیگر کشورهای آمریکای لاتین می شود که به ادعای وی دلیل اصلی افزایش سطح جرم و جنایت در آمریکا هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.