وزیر دفاع ترکیه تأکید کرد که خرید سامانه موشکی اس400 روسیه معامله ای تمام شده است.

 

به گزارش جماران به نقل از روزنامه رأی الیوم، ترکیه به تهدید آمریکا و ضرب الاجل این کشور به آنکارا درباره سامانه موشکی«اس400» روسیه پاسخ داد.

«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه تأکید کرد که خرید سامانه موشکی اس400 روسیه معامله ای تمام شده است.

وی افزود: توافقنامه ای با روسیه در این زمینه امضا کرده ایم و روابط خوبی با این کشور داریم و می گوییم:قرارداد اس400 مساله ای تمام شده است.

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که آموزش گروهی از سربازان کشور برای استفاده از سامانه موشکی اس-400 در روسیه آغاز شده است.

خلوصی آکار طی سخنانی در ضیافت افطاری با اصحاب رسانه در مقر این وزارتخانه در آنکارا از آغاز آموزش نظامی گروهی از سربازان ترکیه برای استفاده از سامانه موشکی اس-400 در روسیه خبر داد.

وی اظهار داشت: شمار سربازان اعزامی به روسیه برای آموزش استفاده از سامانه اس-400 همواره تغییر می یابد. هر یک از آنها از ویژگی منحصر به فرد خود برخوردار هستند. این آموزش‌ها در ماه‌های پیش‌رو نیز ادامه خواهد یافت.

وی ضمن تاکید بر اینکه ترکیه در معرض تهدیدات هوایی و موشکی جدی قرار دارد، افزود: این نقطه بسیار واضح است که برای دفاع از کشور و 82 میلیون شهروند ما به ایجاد یک سامانه پدافند هوایی نیاز داریم. اتخاذ تدابیر لازم در این زمینه وظیفه ما است. سامانه‌هایی که تحویل خواهیم گرفت، فقط به تجهیزات دفاعی مجهز خواهند بود. از این سامانه‌ها برای مقابله با هرگونه حمله موشکی به کشورمان استفاده خواهیم کرد. به این دلیل نباید کسی از این موضوع ناراحت باشد.

آکار تصریح کرد که: تاکنون به ما 4 فروند جنگنده اف-35 تحویل داده شده و 4 خلبان 47 نفر از ستوانان نیروی هوایی ارتش نیز در آمریکا تعمیرات و خدامات فنی را انجام می دهند. در ماه نوامبر 2 فروند جنگنده دیگر را تحویل خواهیم گرفت. این جنگنده‌ها در پایگاه هوایی ملطیه مستقر خواهند شد. کسی شک داشته نباشد که ما به عنوان جمهوری ترکیه به طور جدی و صادقانه به مسئولیت‌های خود عمل می کنیم.

وزیر دفاع ترکیه همچنین گفت که وی در مذاکرات با ایالات متحده آمریکا درباره سامانه دفاع موشکی اس400 روسیه و جنگنده های اف35 آمریکایی بهبودی لمس می کند ولی آنکارا خودش را همچنین برای تحریم های احتمالی آمریکا آماده می کند.

در همین حال،سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که قرارداد فروش سامانه موشکی اس-400 از روسیه به ترکیه یک معامله تمام شده است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران در مسکو رویکرد آمریکا در قبال موضوع فروش سامانه پدافند هوایی اس-400 از روسیه به ترکیه را غیرقابل قبول دانسته و اعلام کرد: همان طور که مقامات آنکارا نیز گفته‌اند قرارداد فروش سامانه اس-400 به ترکیه یک معامله تمام شده است.

روز گذشته-سه شنبه- شبکه تلویزیونی سی ان بی سی آمریکا به نقل از یک منبع در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به آنکارا ضرب الاجل دو هفته ای داده است تا از خرید سامانه موشکی اس400 روسیه عقب نشینی کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.