کاخ سفید اعلام کرد ترامپ در روز پنج ژوئن در نخستین دیدارش از ایرلند از زمان تصدی ریاست جمهوری آمریکا به این کشور وارد می شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان گزارش داد کاخ سفید سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به ایرلند را در تاریخ 5 ژوئن (15 خرداد) تایید کرد.

«تائوسیچ لئو وارادکار» نخست‌ وزیر ایرلند و ترامپ پس از ورود او، دیدارهای دوجانبه ای در منطقه «شانون» خواهند داشت.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، ترامپ و «ملانیا» همسرش دعوت واردکار را برای سفر به ایرلند در زمان سفرشان به اروپا برای حضور در بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد عملیات «دی دی» (حمله نهایی متفقین به آلمان برای آزادسازی غرب اروپا) در فرانسه و انگلیس پذیرفته اند.

جزئیات سفر ترامپ به ایرلند ارائه نشده اما انتظار می رود نخست وزیر ایرلند برای دیدار با دونالد ترامپ به زمین گلف او در «دونبگِ» ایرلند برود.

گزارش شده است که مقامات ایرلندی پیشنهاد داده‌اند، لئیو واردکار، نخست وزیر ایرلند در قلعه درومولند میزبان شام دونالد ترامپ باشد و سپس برای صرف صبحانه به دونبگ ترامپ بیاید.

ترامپ دو شب را در دونبگ سپری خواه کرد پیش از آنکه در تاریخ 7 ژوئن به آمریکا بازگردد.

قرار بود ترامپ در نوامبر سال گذشته میلادی به ایرلند سفر کند اما به دلایل نامعلومی این دیدار لغو شد.

در همین حال، یک دیپلمات ایرلندی که در جریان این مساله است، به سی‌ ان‌ ان گفت، دیدار ترامپ از ایرلند «به لحاظ سیاسی برای وارادکار بسیار حساس است» زیرا رئیس جمهوری آمریکا در ایرلند «به شدت منفور» است.

این دیپلمات افزود: لئو تمام تلاشش را می‌ کند که طی دیدار ترامپ، حضورش در کنار او را به حداقل برساند اما او در شرایط دشواری قرار دارد زیرا دفتر اروپایی تمام شرکت‌های آمریکایی که در حوزه دیجیتال فعالیت دارند، در ایرلند قرار دارد؛ شرکت‌هایی همچون فیس بوک، گوگل، لینکداین و اپل.

پیش‌بینی می‌ شود ترامپ طی سفر خود با اعتراضات مردمی مواجه شود اما وارادکار هفته گذشته اظهار داشت برگزاری تظاهرات مجاز بوده و از آن استقبال می‌ شود.

نخست وزیر ایرلند در پاسخ به سوالی درباره واکنش اش نسبت به اعتراضات احتمالی علیه ترامپ گفت: من به معترضان خواهم گفت، این کشور دارای دموکراسی است و تظاهرات مسالمت‌ آمیز بخشی از دموکراسی است. اگر تظاهرات راهی است که آنان برای نشان دادن اعتراض خود انتخاب می‌ کنند، من قطعا هرگز از کسی برای شرکت در این اعتراضات انتقاد نخواهم کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.