رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در تازه ترین مصاحبه مطبوعاتی خود مستقیما دونالد ترامپ و دولتش را هدف انتقادات قرار داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، ای بی سی نیوز گزارش داد رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت این کشور نمی تواند چهار سال دیگر ریاست جمهوری ترامپ را تحمل کند.

«آدام شیف» در اظهاراتش هشدار داد که ترامپ تاکنون به جای متحد کردن آمریکایی ها، تنها در تفرقه افکنی میان آنها موفق بوده است.

او در مصاحبه‌ ای با برنامه «این هفته» شبکه‌ ای بی سی آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ بار دیگر در انتخابات 2020 پیروز خواهد شد یا خیر، گفت: «این اتفاق نمی افتد. من فکر نمی کنم کشور چهار سال دیگر ریاست جمهور ترامپ را تاب بیاورد؛ فردی که هر روز صبح پس از بیدار شدن از خواب، به دنبال راهی جدید برای تفرقه اندازی میان ماست. به نظر می رسد او به این درک نرسیده که جنبه اساسی شغل او، وحدت آفرینی است.»

آدام شف با اطمینان گفت که ترامپ شکست خواهد خورد و موسسات دموکرات آمریکا در برابر آنچه عدم پایبندی ترامپ به قوانین نامیده اند، سکوت نخواهند کرد. منتقدان و مخالفان ترامپ در هفته های اخیر بیشتر زبان به انتقاد گشوده اند و بسیاری این گونه استدلال کرده اند که آمریکا به طور کلی با بحران نقض قانون اساسی به دست ترامپ مواجه است؛ به ویژه به این دلیل که مقامات دولت ترامپ که از احکام احضار صادر شده توسط مجلس نمایندگان سرپیچی می کنند.

وب افزود: در همین راستا دموکرات‌ ها در حال بررسی طرحی هستند که بر اساس آن مقامات دولت ترامپ که از احکام احضار صادر شده توسط مجلس نمایندگان سرپیچی کنند روزانه 25 هزار دلار جریمه در نظر گرفته می‌ شود. 

آدام شیف گفت: «ما قصد داریم بیشتر این کار را در دادگاه اجرایی کنیم. اگر رویه دادگاه‌ ها زیاد طول بکشد ما قصد داریم اختیارات دیگری از قبیل اختیارات مربوط به ایجاد اختلال در مسیر فعالیت‌ های کنگره استفاده کنیم.»

هفته گذشته دموکرات‌ ها در کمیته قضایی مجلس نمایندگان رای دادند که «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا به سبب امتناع از انتشار متن کامل گزارش «رابرت مولر» برای کنگره، مرتکب اختلال در مسیر فعالیت‌ های کنگره آمریکا شده است. گزارش مولر درباره ادعا‌های مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا است. 

دموکرات‌ ها اقداماتی را برای پرداختن به مسئله مقاومت دولت ترامپ درباره تحقیقات کنگره انجام داده اند، ولی با این حال بسیاری از آنها نگران هستند که اجرایی شدن تلاش‌ های آنها از طریق احضاریه یا رویه‌ های دادگاهی مدت زمان زیادی طول خواهد کشید. 

شیف گفت: به نظر من اگر شما یک نفر را تا زمان تبعیت از قانون روزی 25 هزار دلار جریمه کنید، این امر باعث جلب توجه آنها می‌ شود. ما باید قادر باشیم توانایی خود را در زمینه انجام‌ کار‌های نظارتی اجرایی کنیم. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.