حملات افراد ناشناس تلفات سنگینی به همپیمانان آمریکا در سوریه وارد کرده است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، حملات به نیروهای دموکراتیک سوریه(قسد) که مورد حمایت آمریکا هستند در منطقه شرق فرات با خودروهای بمب گذاری شده یا انفجار بمب ها یا تیراندازی گسترش یافته و مرتب تکرار می شود. این حملات تلفات سنگینی به همپیمانان آمریکا در سوریه وارد کرده است.

روزنامه الوطن سوریه در این زمینه نوشت که انفجار مهیبی شهرک«الکشکیه» واقع در 75 کیلومتری شرق دیرالزور را در شامگاه چهارشنبه هفته گذشته به لرزه در آورد و پس از آن مشخص شد که این بمب در اثر انفجار یک موتورسیکلت بمب گذاری شده بوده است و در اثر آن یک تن کشته شد و سه تن دیگر زخمی شدند.

انفجار دیگری باز هم توسط یک موتورسیکلت بمب گذاری شده یک ایست بازرسی نیروهای قسد را در روستای«الشحیل» واقع در 37 کیلومتری شرق دیرالزور هدف قرار داد که در اثر آن سه تن از نیروهای قسد زخمی شدند.

همچنین افراد مسلح ناشناس به ایست بازرسی «البرید» در شهرک«الطیانه» در شرق استان دیرالزور حمله کردند و درگیری شدیدی میان مهاجمان و نیروهای قسد به وقوع پیوست. از تلفات این درگیری اطلاعاتی منتشر نشده است.

در تحولی دیگر در انفجار یک بمب کنار جاده ای در جنوب شهر«الرقه» که توسط افراد ناشناس کار گذاشته شده بود،دو فرد مسلح وابسته به«یگان های حمایت مردمی» کُرد (ستون فقرات نیروهای دموکراتیک سوریه)زخمی شدند. 

گروه تروریستی داعش مسئولیت بعضی از حملات به قسد را به عهده گرفته است اما بیشتر حملات توسط افراد ناشناس صورت گرفته است؛ امری ک باعث شد قسد و گروه های وابسته به آن عملیات بازداشت گسترده جوانان را به منظور رسیدن به عاملان این حملات و دستگیری شان را آغاز کنند. عناصر وابسته به قسد در چندین منطقه به منازل مردم حمله کرده و شمار زیادی از جوانان را دستگیر کردند.

طی ماه اخیر شمار زیادی از عناصر قسد در چندین عملیات در استان های الرقه و دیرالزور کشته شدند.

در 30 آوریل 16 عنصر قسد در انفجارها و حملاتی کشته شدند که مواضع آنها را در الرقه هدف قرار داد. همچنین برخی منابع گفتند که  6 عنصر دیگر در الرقه و دیرالزور در سلسه حملاتی به گشتی های آنها در شانزدهم آوریل گذشته کشته شدند. در حمله دیگری به یک گشتی عناصر قسد توسط افراد ناشناس در شمال شرق الرقه دو تن از عناصر قسد کشته شدند.

بنابراین گزارش، نیروهای دموکراتیک سوریه یا همان قسد که مورد حمایت مالی و تسلیحاتی آمریکاست بر بیشتر مناطق شرق فرات در سوریه سیطره دارد و به رغم مخالفت اکثریت ساکنان این مناطق خودمختاری اعمال کرده است. در برخی از این مناطق به ویژه در دیرالزور و الرقه اخیرا اعتراض های گسترده ای علیه قسد به راه افتاده است و مردم این مناطق با سیطره قسد با استفاده از زور، مخالفت خود را ابراز کرده اند.این اعتراض ها با وجود سرکوب خونین توسط قسد همچنان ادامه دارد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.