میزان حمایت از طرح استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور به ۴۵ درصد رسیده است.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، نتیجه یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که میزان حمایت از طرح استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور به ۴۵ درصد رسیده است.

طبق نظرسنجی رویترز که با کمک موسسه افکارسنجی «ایپسوس» انجام شده است ۴۵ درصد مردم آمریکا با طرح استیضاح رئیس جمهور این کشور موافق هستند.

از سوی دیگر بیش از نیمی از پاسخ دهندگان معتقد هستند که تحقیق‌های متعدد کنگره در مورد دونالد ترامپ عملکرد قوه مجریه را مختل کرده است.

در حالی که ۴۵ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی با طرح استیضاح رئیس جمهوری موافق هستند، در مقابل ۴۲ درصد با این طرح مخالفت کرده‌اند. بین اعضای حزب دموکرات آمریکا در مورد پیگیری طرح استیضاح دونالد ترامپ اختلاف نظر پیش آمده است. دموکرات ها کنترل مجلس نمایندگان را در اختیار دارند.

در حالی که شماری از نامزدهای این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، رسما خواستار استیضاح دونالد ترامپ شده‌اند، برخی از رهبران حزب در کنگره از جمله «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان با چنین طرحی موافق نیستند.

نانسی پلوسی بر لزوم پیگیری طرح تحقیق و تفحص گام به گام در امور قوه مجریه تاکید کرده است.

در تحولی دیگر، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که بیش از 10 میلیون آمریکایی طومارهایی را امضا کردند که از کنگره کشورشان می خواهد فرایند استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور و برکناری اش از قدرت را آغاز کند.

«رشیده طلیب» و «آل گرین» دو نماینده دموکرات کنگره و نمایندگان برخی از سازمان ها از جمله «موف اون» و «ویمنز مارش» در برابر کنگره کلید « یو اس بی» را به نمایش گذاشتند که این طومارها را شامل می شود.

 گرین در برابر پلاکاردی که روی آن نوشته شده بود«ترامپ باید برود»گفت:در میان دستان ما ده میلیون نفر است و این باعث شده است که ما امروز در این جا باشیم.

از سوی دیگر،رشیده طلیب که از ماه ها پیش خواستار برکناری ترامپ است گفت « با این دوران، این دوران تاریک از کشورمان باید مقابله کنیم. به نظر من زمان مبارزه فرا رسیده است.»

طلیب عضو مجلس نمایندگان آمریکا از ماه ژانویه یک پیش نویس را ارائه کرد که از کمیته قضایی می خواهد تحقیقاتی درباره این مساله  انجام دهد که آیا ترامپ اقداماتی را انجام داده است که آغاز تدابیر برکناری اش را توجیه کند.

برخی از دموکراتهایی که موضع میانه روتری درباره استیضاح و برکناری ترامپ دارند،بر این باورند که این اقدام با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که در سال 2020 برگزار می شود، باعث شکاف میان مردم این کشور می شود که جمعیت آن 325 میلیون نفر است.

از سوی دیگر، از هفته ها پیش میان دموکرات های کنگره و کاخ سفید که حاضر نیست در چندین تحقیق مجلس نمایندگان همکاری کرده و خواسته های این مجلس را غیر قابل توجیه و  دارای انگیزه های سیاسی می داند، تنش وجود دارد. همین امر باعث شد که «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته-پنجشنبه- بگوید که کشور در یک «بحران قانونی»به سر می برد زیرا ترامپ با همکاری در زمینه چندین تحقیق به ویژه مساله دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری  که کمیته های مجلس های سنا و نمایندگان کنگره انجام می دهند، مخالفت می کند.

در همین زمینه آل گرین گفت:« نمی توانیم بگوییم که با بحران قانونی مواجه هستیم اما کاری نکنیم و دست روی دست بگذاریم.

وی افزود:باید روند برکناری ترامپ را آغاز کنیم. مجلس سنا را به حال خود رها کنیم تا هر کاری خواست بکند ما باید به وظیفه خودمان عمل کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.