اجرای فرمان ممنوعیت پوشیدن برقع از امروز الزامی است. این مسئله هفته گذشته در جلسه کابینه دولت مطرح شده بود.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری خبرگزاری رویترز، دولت سریلانکا در پی حملات تروریستی مرگبار در این کشور پوشیدن برقع را ممنوع کرد.

ریاست جمهوری سریلانکا با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که به دلیل اینکه پوشش برقع مانع شناسایی و تشخیص هویت می شود و خطرات امنیتی در پی دارد از این پس هرگونه پوششی از جمعه برقع که مانع شناسایی باشد ممنوع است.

اجرای فرمان  ممنوعیت پوشیدن برقع از امروز الزامی است. این مسئله هفته گذشته در جلسه کابینه دولت مطرح شده بود.

این در حالی است که مسئولان امنیتی سریلانکا هشدار دادند که تندروهایی که حملات روز یکشنبه گذشته را انجام دادند برای حملات بیشتر با استفاده از خودروی ون و مهاجمانی که در لباس ارتش خود را پنهان کرده اند،برنامه ریزی می کنند.

رئیس اداره امنیت وزارتخانه ها که یکی از یگان های پلیس سریلانکا است در نامه ای به نمایندگان و اداره های امنیتی دیگر گفت:« موج جدیدی از حملات در راه است».

وی در این نامه افزود:« اطلاعات در دسترس نشان می دهد که افراد مهاجم لباس ارتش به تن کرده و از خودروی ون استفاده خواهند کرد.»

در این نامه آمده است که تندروها به پنج مرکز حمله می کنند و حملات را روزهای یکشنبه و دوشنبه انجام می دهند.

این در حالی است که روز یکشنبه حمله ای رخ نداد. دولت سریلانکا در سراسر کشور تدابیر امنیتی شدید برقرار کرده و ده ها تن از مظنونان انفجارهای 21 آوریل را بازداشت کرده است.

در نامه یاده شده آمده است که یکی از اهداف جدید تندروها در «پاتیکالوا»شهری در ساحل شرقی است که در انفجار انتحاری در یک کلیسا 27 تن کشته شدند. 

این نامه به اهداف احتمالی دیگر که ممکن است مورد حمله قرار گیرند اشاره ای نکرد.

بنابراین گزارش، بر اثر حملات تروریستی در 21 آوریل به چند کلیسا و هتل در کلمبو، پایتخت سریلانکا بیش از 250 نفر کشته و دست‌کم 500 نفر دیگر زخمی شدند.گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.