قطار زره پوش حامل «کیم جونگ اون»رهبر کره شمالی امروز چهارشنبه وارد اراضی روسیه شده است.

 

به گزارش جماران،خبرگزاری نوستی  روسیه گزارش داد که قطار رهبر کره شمالی وارد روسیه شد.

یک منبع دولتی در منطقه «پریمورسکی» در شرق روسیه  گفت قطار زره پوش حامل «کیم جونگ اون»رهبر کره شمالی امروز چهارشنبه وارد اراضی روسیه شده است.

این منبع افزود که قطار کیم از مرزهای روسیه عبور کرد و وارد ایستگاه «حاسان» شده است.

کیم طی دیدار کوتاهی با مسئولان دولتی و مسئولان وزارت خارجه روسیه در ایستگاه راه آهن حاسان گفت:من از حضورم در اراضی روسیه بسیار خوشحالم.

کیم تصریح کرد که سفر کنونی اش به روسیه آخرین سفرش نخواهد بود.

رهبر کره شمالی سفر کنونی اش را گام نخست جهت گسترش روابط با مسکو عنوان کرد.

قطار کیم پس از آن به سمت شهر «ولادی وستک به حرکت در آم د و انتظار می رود ساعت 11 به وقت مسکو به این شهر برسد.

پیش از این خبرگزاری رویترز گزارش داد که خبرگزاری مرکزی کره شمالی امروز چهارشنبه اعلام کرد که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی سوار بر قطار ویژه خود شده و راهی روسیه شد.

5cbf8a7295a59777738b45df

پیش از این یک مسئول در کاخ کرملین روسیه اعلام کرد که کیم رهبر کره شمالی و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه در بندر«ولادی وستک»دیدار می کنند و درباره بحران بین المللی مرتبط با سلاح هسته ای پیونگ یانگ رایزنی می کنند.

5cbf8aacd43750b7508b45f1

خبرگزاری مرکزی کره شمالی تأکید کرد که کیم به همراه هیأتی از مسئولان بلندپایه از حزب«کارگران کره»،«لی یون هو» وزیر خارجه و ژنرال«لی یون گیر»رئیس ستاد مشترک ارتش کره شمالی راهی روسیه شده است.

5cbf8ad6d43750b8508b45db

این نخستین سفر رهبر کره شمالی به روسیه به شمار می رود.

 

واکنش آمریکا 

یک منبع در وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سفر کیم جونگ اون به روسیه و دیدار پیش روی وی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که ایالات متحده آمریکا و جامعه جهانی به یک هدف در قبال کره شمالی پایبند هستند و آن خلع سلاح کامل هسته ای است.

این منبع گفت:ما در جریان دیدار برنامه ریزی شده هستیم. ایالات متحده آمریکا و جامعه جهانی به یک هدف پایبندند و آن خلع سلاح هسته ای کره شمالی به طور کامل است به گونه ای که از آن به طور کامل یقین پیدا کرد. صلح نیز به پایبندی کیم جونک اون به خلع سلاح بستگی دارد.

وی در ادامه گفت که ایالات متحده آمریکا و روسیه درباره مساله کره شمالی مذاکره در حال مذاکره هستند ولی دو طرف در این زمینه اختلاف دارند.

این منبع آمریکایی در ادامه گفت که مسئولان دو کشور به مذاکرات خود برای حل اختلاف ها ادامه می دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.